Kultowa, amerykańska marka rowerowa Canonndale jest znana większości pasjonatów dwóch kółek. Działając od 1971 r., stworzyła setki modeli i wciąż nasyca rynek rowerowy kolejnymi premierami. Oto kilka z nowości.
Legendarny Cannondale SuperX powraca – przeprojektowany, ulepszony, stworzony od podstaw jako czysto wyścigowy gravel. Jest to następca modelu SuperSix EVO SE, na którym w 2024 r. ustanowiony został najszybszy czas w historii wyścigu Unbound Gravel. Nowy SuperX, inspirowany szosowym modelem SuperSix EVO, oferuje doskonałą aerodynamikę, sztywność, elegancką integrację oraz oczywiście niższą masę. Idealny przepis na to, by także w 2025 r. być najszybszym gravelem. Do najważniejszych punktów specyfikacji technicznej należą: prześwit ramy na opony 700c × 48 mm, w widelcu 700c × 51 mm, waga ramy 900 g w wersji LAB71, gwintowany suport BSA 68 mm, standard haka przerzutki UDH, brak offsetu Ai, kompatybilność z korbami 1x i 2x oraz zestawami mechanicznymi i elektronicznymi.
Trzecia już generacja wszechstronnej maszyny gravelowej z amortyzacją obu kół, nastawionej na komfort i możliwości bikepackingowe. Tak przedstawia się Topstone Carbon. Na tym modelu drogi są gładsze, opony bardziej przyczepne, a zakręty mniej ryzykowne. Kilometry pokonuje się łatwiej, zwłaszcza gdy rower jest wyposażony w najnowszą wersję oryginalnego widelca z jedną golenią – Lefty Oliver. Dzięki portom mocowania sakw, bidonów i schowkowi wewnątrz ramy Topstone jawi się jako znakomita maszyna do podróży i turystyki, gdzie oprócz komfortu pomagającego zachować siły na dłużej znaczenie ma także możliwość łatwego zamocowania dodatkowego bagażu. Informacje o cenach i specyfikację modeli można znaleźć na stronie cannondalebikes.pl.
To pierwszy rower trailowy ze skokiem 150 mm, akumulatorem 600 Wh, mocą 600 W i momentem obrotowym 85 Nm, który waży 19,3 kg. Maksymalna moc i niska waga stworzyły nową kategorię.
Żaden rower elektryczny o tak dużej mocy jeszcze nigdy nie ważył tak mało. Konstruując lekką ramę z włókna węglowego, zastosowano obniżającą masę technologię zawieszenia FlexPivot. Bateria o wyższym stosunku watów na kilogram, niespotykanym dotychczas w jakimkolwiek rowerze elektrycznym na rynku, została wykonana na zamówienie. Dzięki stosunkowi mocy do masy, który nie ma sobie równych, Mottera gwarantuje niezapomnianą zabawę podczas jazdy. Dzięki momentowi obrotowemu 85 Nm, który płynie ze zmodyfikowanego silnika Shimano EP801, i ponad 600 W mocy maksymalnej można korzystać z trybu BOOST w dowolnym momencie.
Na pierwszy rzut oka geometria wydaje się nieco naciągana – kąt główki ramy o wartości, której szukałbyś raczej w rowerze zjazdowym, duży reach i stromy kąt rury podsiodłowej, jakie można znaleźć w nowoczesnych rowerach ścieżkowych, czy kinematyka zawieszenia dostosowana do każdego rozmiaru. Jednak kiedy zsumujemy wszystkie te cechy, otrzymamy niesamowicie dynamiczną „rakietę”.
Rower Cannondale Moterra SL sprawdziliśmy na trasach w Szwajcarii. Obejrzyj relację wideo
Artykuł pochodzi z numeru 2 (122) 2025 r. magazynu „Polski Caravaning”.
Chcesz być na bieżąco? Zamów prenumeratę – teraz jeszcze taniej i szybciej.