Nowe fronty meblowe, nowa stylistyka, nowy wygląd zewnętrzny. Mimo wielu zmian zachowany został bardzo popularny plan podłogowy z jednym, pojedynczym łóżkiem. Do tego pełnowymiarowa podwójna podłoga i... luksus, być może ciężki dla portfela, ale zdecydowanie lekki na drodze.
Carthago c-tourer Edition to edycja specjalna kampera opartego na popularnej integrze i 148. Ta ostatnia należy do superlekkiej serii c-tourer – to tam znajdziemy kampery do 3,5 t (lub, jeżeli ta wartość to dla nas za mało, do 4,25 t), które cechują się najwyższym komfortem i jakością wykonania. Każdy kamper w tej klasie to specjalna, lekka i poszerzona oś tylna wraz z niską ramą marki AL-KO. Do tego dochodzi pełne wyposażenie szoferki w przeróżne systemy bezpieczeństwa i wiele opcji dodatkowych. i 148 wyróżnia się również specjalną, 17-centymetrową, podwójną podłogą, w której znajdziemy schowki „piwniczne” o wysokości nawet 48 cm. Do garażu wrzucimy chociażby skuter – wysokość wnętrza to maksymalnie 120 cm, a udźwig 350 kg. To wszystko w połączeniu ze 150-litrowym zbiornikiem na wodę czystą i 140-litrowym na szarą oraz baterią żelową 80 Ah (możliwość dodania jeszcze jednej o takiej samej pojemności) pozwala na bardzo długą samowystarczalność. Co ważne, za ogrzewanie odpowiada system Truma Combi już w wersji 6 (w pakiecie otrzymujemy również podgrzewaną podłogę).
Wspomnieliśmy na początku, że to, co widzicie na zdjęciach, to specjalna wersja tego modelu. I tak rzeczywiście jest. Premierowo mogliśmy podziwiać tego kampera na targach CMT w Stuttgarcie. Na pierwszy rzut oka wyróżnia się przyjazną i wyrazistą dekoracją mebli, którą producent nazwał „szlachetna wiśnia”. Drzwiczki szafek nad głową są natomiast w kolorze kremowym, a całość tworzy nowy styl Carthago – „Casablanca”. Pojawił się on po raz pierwszy właśnie w tym modelu specjalnym, ale producent nie wyklucza, że zastosuje go również w innych pojazdach.
Model specjalny od zwykłego wyglądu c-tourera na zewnątrz odróżnimy po zaprojektowanej na nowo kratce chłodnicy z pionowymi żebrami. Od teraz również korpus główny i wszystkie elementy wykończenia (jak chociażby tylna rama) lśnią bielą.A w środku? Z tyłu nadal znajdziemy podłużne łóżka o długości do 2 m, łazienkę połączoną z szatnią i wysokimi szafami. Do tego praktyczna, narożna kuchnia z oddzielną lodówką i przestronną częścią wypoczynkową. Dane techniczne? Oto ich garść, bazujemy oczywiście na „zwykłym” modelu c-tourer i 148: 7390 mm długości, 3060 kg wagi w stanie gotowym do jazdy, 4 miejsca do jazdy i spania. W specjalnej edycji znajdziemy podwójną podłogę z piwnicą i schowkami oraz duży garaż na skuter. Model ten czerpie garściami z tzw. „Carthago Premium DNA”. O co chodzi? O konstrukcję nadwozia klasy premium, system schowków, lekką technologię budowy, technologię ogrzewania i klimatyzacji, koncepcję bezpieczeństwa oraz widoczności na drodze.
Co ciekawe, cena modelu specjalnego to 98 440 euro – za tyle można było go kupić na wspomnianych targach CMT. Klient oszczędzał tym samym 10 tysięcy euro, dostając w pakiecie m.in. centrum multimedialne z nawigacją, system satelitarny z telewizorem, ekspres do kawy, aluminiowe koła i markizy czy automatyczną klimatyzację w szoferce. Specjalny model wraz z atrakcyjnym pakietem wyposażenia oferowany był tylko podczas targów, ale nawet „zwykła” i 148 to pozycja godna rozważenia.
www.dandis.pl
Artykuł pochodzi z numeru 2(81) 2018 Polskiego Caravaningu