artykuły

przeglad-rynkuPRZEGLĄD RYNKU
ReklamaBilbord - ACSI przedsprzedaż 2025

Rower hybrydowy, czyli włączamy trybeco!

Czas czytania 4 minuty
Rower hybrydowy, czyli włączamy trybeco!
Zaletą rowerów hybrydowych i skuterów elektrycznych jest uniwersalność zastosowania 

Czy istnieje środek transportu, którym odległość 100 km pokonamy za złotówkę, i to na jednym ładowaniu? Który nie wytworzy spalin i osiągnie wysoką moc silnika?

Rynek rowerów hybrydowych na całym świecie, liczący obecnie blisko 150 mln użytkowników w samej Azji i w całej Europie Zachodniej, rośnie niezwykle dynamicznie. Dla przykładu w Niemczech prawie co drugi rower sprzedany w tym roku to rower hybrydowy, a w 2016 roku liczba posiadaczy tego środka transportu zwiększyła się o 900 tys.

TrybEco to polska marka rowerów hybrydowych i skuterów elektrycznych z punktami dystrybucji i serwisem w całym kraju. Firma była jednym z wystawców targów w Nadarzynie, na które przywiozła całą „flotę” pojazdów elektrycznych – od rowerów hybrydowych (takim jednośladem jeździ się lżej dzięki wspomaganiu elektrycznemu) i skuterów elektrycznych (cichsze i tańsze w eksploatacji od tradycyjnych), aż po unicykle, hulajnogi elektryczne i takowe deski. Zainteresowanych ofertą nie brakowało.

Dlaczego TrybEco jest eko?

Rowery hybrydowe i skutery elektryczne TrybEco to alternatywa transportowa dla samochodu lub skutera spalinowego, także w codziennych podróżach do pracy czy szkoły, co stanowi o ich największej proekologicznej korzyści. Ich zaletą jest również uniwersalność zastosowania. Rower hybrydowy funkcjonuje jako środek transportu poszerzający możliwości zwykłego roweru. Używanie tego pojazdu jest doskonałym rozwiązaniem dla każdego – czy mowa o osobach, które ze zwykłego roweru korzystają regularnie, czy o tych, które nie korzystają z roweru, wybierając komunikację miejską. Zadowolone będą również osoby starsze, im rower umożliwi dłuższą jazdę bez wysiłku oraz dotarcie w mniej dostępne tereny, możliwe do pokonania dzięki wsparciu energii elektrycznej. Energia elektryczna to tzw. czysta energia. Rowery hybrydowe i skutery elektryczne nie zanieczyszczają powietrza, co jest szczególnie istotne w miastach. Firmie zależy przede wszystkim na tym, aby tego typu pojazdy stały się przyjętą przez ogół alternatywą dla tych spalinowych, a nasza – ludzi – ingerencja w środowisko naturalne i zasoby przyrody była jak najmniejsza.

ReklamaRower hybrydowy, czyli włączamy trybeco! 1
Rower hybrydowy i skuter elektryczny to pojazdy, które wpisują się w ideę „inteligentnego miasta”. 

– Jednym z celów naszego działania jest rozwój ekologicznego, indywidualnego transportu masowego, który przyczyniać się będzie do rozwoju miast zgodnie z ideą smart city – miast ekologicznych, przyjaznych mieszkańcom, mądrze gospodarujących zasobami i energią – zaznacza Tomasz Przygucki, przedstawiciel firmy TrybEco. – Coraz większe przeciążenie komunikacją samochodową, wysoki poziom zanieczyszczeń powietrza, rosnące ceny paliwa i zwiększenie poziomu odpowiedzialności za środowisko naturalne powodują potrzebę zastosowania bardziej ekologicznych form transportu miejskiego.

Zainteresowanych nie brakuje

Stoisko TrybEco na targach w Nadarzynie odwiedziliśmy ostatniego dnia. Ruch był tak duży, że przedstawiciel właściwie nie miał czasu, aby zamienić z nami choć słowo. Zwiedzający dopytywali przede wszystkim o rowery hybrydowe. Tych w ofercie znajdziemy kilka: od miejskich za ok. 4 tys. zł, przez górskie, aż po składane za ok. 2,5 zł. Do tych ostatnich należy Compacta 14 napędzany silnikiem 250 W. Akumulator litowo-jonowy umiejscowiony jest w ramie i legitymuje się pojemnością 9 Ah, co przekłada się na zasięg od 50 do 100 km. Czas ładowania: 3-5 godzin. Po złożeniu zajmuje niewiele miejsca (60x80x40 cm), więc można go zmieścić nawet w bagażniku zwykłej „osobówki”. Waży 15,3 kg i jest doposażony w wyświetlacz LED. Gwarancja obejmuje rower (2 lata), baterię (18 miesięcy) i silnik (2 lata).

ReklamaRower hybrydowy, czyli włączamy trybeco! 2
Pozostałe zalety rowerów hybrydowych

  • Bezszczotkowy silnik i litowo-jonowa bateria w piaście.
  • Ładowarka typu intelligent charger – przestaje ładować po naładowaniu baterii.
  • Umiejscowienie baterii i silnika w piastach – rozwiązanie niespotykane na polskim rynku. Bateria w osi koła to nie tylko estetyka – pozwala również znacznie obniżyć środek ciężkości roweru w czasie jazdy (stanowiąc przeciwwagę dla silnika zamontowanego w przedniej piaście). Dodatkowo ciężar umiejscowiony w osi obrotu koła nie stanowi dla obrotu obciążenia, a wręcz wspomaga jazdę. W przypadku baterii na bagażniku, za siodełkiem lub w ramie, rowerzysta wyraźnie odczuwa większy ciężar przy jeździe bez wspomagania.
  • Odpowiada wymogom prawa o ruchu drogowym, w tym art. 2 pkt 47 Ustawy – Prawo  o ruchu drogowym, europejskiej normie EN15194 oraz innym właściwym przepisom prawnym. Skutery mają pełną homologację UE.

www.trybeco.com

Artykuł pochodzi z numeru 6(79) 2017 Polskiego Caravaningu



Administrator25.05.2019 zdjęć 3
Obserwuj nas na Google News Obserwuj nas na Google News