Czy istnieje środek transportu, którym odległość 100 km pokonamy za złotówkę, i to na jednym ładowaniu? Który nie wytworzy spalin i osiągnie wysoką moc silnika?
Rynek rowerów hybrydowych na całym świecie, liczący obecnie blisko 150 mln użytkowników w samej Azji i w całej Europie Zachodniej, rośnie niezwykle dynamicznie. Dla przykładu w Niemczech prawie co drugi rower sprzedany w tym roku to rower hybrydowy, a w 2016 roku liczba posiadaczy tego środka transportu zwiększyła się o 900 tys.
TrybEco to polska marka rowerów hybrydowych i skuterów elektrycznych z punktami dystrybucji i serwisem w całym kraju. Firma była jednym z wystawców targów w Nadarzynie, na które przywiozła całą „flotę” pojazdów elektrycznych – od rowerów hybrydowych (takim jednośladem jeździ się lżej dzięki wspomaganiu elektrycznemu) i skuterów elektrycznych (cichsze i tańsze w eksploatacji od tradycyjnych), aż po unicykle, hulajnogi elektryczne i takowe deski. Zainteresowanych ofertą nie brakowało.
Dlaczego TrybEco jest eko?
Rowery hybrydowe i skutery elektryczne TrybEco to alternatywa transportowa dla samochodu lub skutera spalinowego, także w codziennych podróżach do pracy czy szkoły, co stanowi o ich największej proekologicznej korzyści. Ich zaletą jest również uniwersalność zastosowania. Rower hybrydowy funkcjonuje jako środek transportu poszerzający możliwości zwykłego roweru. Używanie tego pojazdu jest doskonałym rozwiązaniem dla każdego – czy mowa o osobach, które ze zwykłego roweru korzystają regularnie, czy o tych, które nie korzystają z roweru, wybierając komunikację miejską. Zadowolone będą również osoby starsze, im rower umożliwi dłuższą jazdę bez wysiłku oraz dotarcie w mniej dostępne tereny, możliwe do pokonania dzięki wsparciu energii elektrycznej. Energia elektryczna to tzw. czysta energia. Rowery hybrydowe i skutery elektryczne nie zanieczyszczają powietrza, co jest szczególnie istotne w miastach. Firmie zależy przede wszystkim na tym, aby tego typu pojazdy stały się przyjętą przez ogół alternatywą dla tych spalinowych, a nasza – ludzi – ingerencja w środowisko naturalne i zasoby przyrody była jak najmniejsza.
Rower hybrydowy i skuter elektryczny to pojazdy, które wpisują się w ideę „inteligentnego miasta”.– Jednym z celów naszego działania jest rozwój ekologicznego, indywidualnego transportu masowego, który przyczyniać się będzie do rozwoju miast zgodnie z ideą smart city – miast ekologicznych, przyjaznych mieszkańcom, mądrze gospodarujących zasobami i energią – zaznacza Tomasz Przygucki, przedstawiciel firmy TrybEco. – Coraz większe przeciążenie komunikacją samochodową, wysoki poziom zanieczyszczeń powietrza, rosnące ceny paliwa i zwiększenie poziomu odpowiedzialności za środowisko naturalne powodują potrzebę zastosowania bardziej ekologicznych form transportu miejskiego.
Zainteresowanych nie brakuje
Stoisko TrybEco na targach w Nadarzynie odwiedziliśmy ostatniego dnia. Ruch był tak duży, że przedstawiciel właściwie nie miał czasu, aby zamienić z nami choć słowo. Zwiedzający dopytywali przede wszystkim o rowery hybrydowe. Tych w ofercie znajdziemy kilka: od miejskich za ok. 4 tys. zł, przez górskie, aż po składane za ok. 2,5 zł. Do tych ostatnich należy Compacta 14 napędzany silnikiem 250 W. Akumulator litowo-jonowy umiejscowiony jest w ramie i legitymuje się pojemnością 9 Ah, co przekłada się na zasięg od 50 do 100 km. Czas ładowania: 3-5 godzin. Po złożeniu zajmuje niewiele miejsca (60x80x40 cm), więc można go zmieścić nawet w bagażniku zwykłej „osobówki”. Waży 15,3 kg i jest doposażony w wyświetlacz LED. Gwarancja obejmuje rower (2 lata), baterię (18 miesięcy) i silnik (2 lata).
Pozostałe zalety rowerów hybrydowych
Artykuł pochodzi z numeru 6(79) 2017 Polskiego Caravaningu