Transa-M, partner grupy Trigano, rozszerza swoją ofertę o kolejne kampery z francuskiej grupy. Tym razem Autostar – producenta o bogatej historii w budowie kamperów. A utostar to 24 modele, wśród których znajdują się pojazdy z podwójną podłogą oraz centralnym ogrzewaniem cenionej marki Alde. Na ich pokładzie zima nie jest straszna! Francuski producent o 40-letniej tradycji nie bez powodu uchodzi za pioniera technologii kojarzonej z „panelem kanapkowym” stosowanym dziś przez większość producentów z branży caravaningowej. Nie każdy jednak wie, że zaprezentowana przez niego na targach Paris Air Show 1973 koncepcja budowy poszyć „ISO-STAR” zrewolucjonizowała konstrukcję kamperów, a wdrożenie nowej technologii stanowiło punkt zwrotny w historii marki, która dziś szczyci się certyfikatem III klasy dla szczelnej i ciepłej zabudowy typu PROTECT-STAR.
STWORZONE NA ZIMĘ
– Ten certyfikat potwierdza, że twój Autostar przeszedł testy w komorach temperaturowych i spełnia wyśrubowaną normę EN1946 – wyjaśnia Szymon Majnusz z firmy Transa-M. – Aby go otrzymać, kamper przy temperaturze zewnętrznej wynoszącej -15°C musi osiągnąć temperaturę wewnątrz 20°C w czasie krótszym niż 4 godziny. Kampery marki Autostar w gamie PRESTIGE spełniły normę w czasie jeszcze krótszym. Pojazd z temperatury wyjściowej -23°C rozgrzał się do +25°C w zaledwie 3 godziny!
ZALETY KONSTRUKCJI
System PROTECT-STAR, zastosowany do budowy STYROFOAM, charakteryzuje się wyższymi parametrami izolacyjnymi oraz akustycznymi, jest też znacznie sztywniejszy od stosowanegomtradycyjnie styropianu. – Ma to swoje przełożenie na siedmioletnią gwarancję na szczelność zabudowy, którą Autostar standardowo przyznaje wszystkim swoim modelom – podkreśla Szymon Majnusz. Co jeszcze wyróżnia kampery produkowane w pobliżu miejscowości Quintin we Francji? Wyjątkowe poszycia zabudów, które współpracują z innowacyjnym systemem rozprowadzenia ciepła. Koncepcja VENTIL PLUS obejmuje sieć otworów wentylacyjnych, kratek oraz kanałówbpowietrznych, które znakomicie rozwiązują też problemy związane z kondensacją pary wodnej.
WYGODA
Słów kilka o aranżacji wnętrz. Łóżka podwójne czy centralne „królewskie” o regulowanej wysokości typu LIFT, autorska ochrona przestrzeni garażu, bezwysiłkowy system wymiany butli gazowych… Ta krótka wyliczanka dowodzi, że francuska marka nie przestaje zaskakiwać pomysłami. Dodajmy, że część modeli posiada pełnowymiarowe fotele samochodowe w części mieszkalnej. Łatwe w obsłudze, wyposażone w pasy 3-punktowe z pełną regulacją oparcia i w standardzie z mocowaniem ISOFIX. Co istotne, fotele na czas postoju możemy w łatwy sposób złożyć, zamieniając część dzienną kampera w dużą salonkę.
Artykuł pochodzi z numeru 1 (92) 2020 r. magazynu „Polski Caravaning”.
Chcesz być na bieżąco? Zamów prenumeratę – teraz jeszcze taniej i szybciej.