artykuły

przeglad-rynkuPRZEGLĄD RYNKU
ReklamaBilbord - bookingcamper
Pierwsze Centrum California w Polsce VW CityMotors Gdańsk w programie California Center

Pierwsze Centrum California w Polsce VW CityMotors Gdańsk w programie California Center

Przez ostatnie lata caravaning mocno zaznaczył swoją obecność w branży turystycznej. Co więcej, wyróżnił się także w motoryzacyjnych statystykach sprzedaży, przechodząc ze statusu działalności niszowej do kształtującej dynamikę zamówień u producentów pojazdów.
Statystyki rejestracji pojazdów kempingowych w Polsce nie kłamią. Pojazdy typu kampervan cieszą się największym zainteresowaniem ze względu na mobilność, praktyczność i zwartą, wytrzymałą konstrukcję. Te walory to wytyczne dla osadzenia na nich działalności biznesowej z gwarancją dobrej prosperity, co udowadnia salon sprzedaży VW CityMotors Gdańsk. 
Od 3 lat jednym z nurtów sprzedaży są fabrycznie zabudowane samochody kempingowe typu California, Grand California i Caddy California. W salonie możemy obserwować świadome i czynne wykorzystanie trendów od strony handlowej. 3 lata wstecz sprzedaż pojazdów tego typu wynosiła kilkanaście sztuk w ciągu roku, aby urosnąć do ilości szeregującej CityMotors na miejscu wiodącego sprzedawcy w kraju. Wbrew czarnym prognozom salon zainwestował w tę gałąź branży motoryzacyjnej, widząc duży potencjał. Stworzono wyjątkowy zespół handlowy, inwestując w ich specjalizację. Aleksandra, Filip i Jakub, których dane kontaktowe można znaleźć na końcu artykułu, wyrośli na ekspertów w dziedzinie caravaningu. Są też aktywnymi użytkownikami samochodów z grupy kamperów. To wszystko zaowocowało zaufaniem klientów, co przełożyło się na ponadprzeciętne wyniki sprzedażowe. 

ReklamaSródtekstowy YT PC
Świadome działania, trendy rozwojowe w udoskonalaniu pojazdów i realizacja autorskich aranżacji kampervanów pod szyldem Adventure by CityMotors zostały zauważone i docenione przez Volkswagen Group Polska. 
Gdański salon, jako pierwszy w Polsce, otrzymał propozycję wzięcia udziału w pilotażowym, ogólnoeuropejskim programie California Center, spełniając z wyprzedzeniem wszelkie wymogi uczestnictwa, w tym wysokie standardy sprzedaży, jakości obsługi klienta od strony handlowej i od strony serwisowej. 
Podstawowym punktem programu było wyposażenie pracowników salonu w odpowiednią wiedzę i zaplecze merytoryczne umożliwiające rzetelne informowanie klientów. To zagwarantowało budowanie zaufania dla działań okołosprzedażowych pojazdów typu California. Ponadto włożono wysiłek w zbudowanie bazy wiedzy i umiejętności serwisowych. Pracowników wyposażono w wiedzę na temat wyposażenia wnętrz, budowy komponentów, naprawy i obsługi specyficznych elementów kempingowych, niespotykanych w innych pojazdach marki. Dodatkowym atutem przemawiającym za dodaniem CityMotors do członków programu jest otwarcie w tym roku lokalnej wypożyczalni, w ramach której pracuje non stop 6 kampervanów Grand California.
Jakie korzyści przynosi polskiemu klientowi nominacja salonu CityMotors do programu California Center? Marcin Hasske, kierownik działu samochodów dostawczych, odpowiada: – Dzięki promocji centralnej przez Volkswagen Group Polska znacząco zwiększa się rozpoznawalność na rynku. Dodatkowo, jako Centrum California, w stałej ofercie posiadamy znacznie więcej pojazdów rekreacyjnych niż jakikolwiek inny salon marki Volkswagen w Polsce.
ReklamaŚródtekstowy 2 BookingCamper
W stałej ofercie dostępnych pojazdów posiadamy ponad 50 sztuk w przeróżnych konfiguracjach oraz ponad 100 sztuk w procesie produkcyjnym. To wszystko sprawia, że klient może u nas kupić dopasowany do swoich potrzeb pojazd w możliwie najkrótszym czasie. 
Pozycja lidera w sprzedaży fabrycznych kampervanów to jednak nie wszystko, czym może pochwalić się salon VW CityMotors Gdańsk. Na równi ze sprzedażą pojazdów zabudowanych fabrycznie funkcjonuje wspomniana już marka Adventure by CityMotors. 
W ramach tej wyjątkowej koncepcji rynkowej działa komórka organizacyjna oparta o wypożyczalnię Grand Californii i produkcję koncepcyjnych, niepowtarzalnych kampervanów w wersjach wyprawowych, usportowionych, w stylu oldschool lub nawet na bazie autobusów. Działalność opiera się na współpracy z podmiotami zewnętrznymi, wśród których na pierwszą pozycję wysuwa się producent zabudów WaveCamper. Kolejne to wchodzący w branżę caravaningową Busprestige, oferujący świetne wykonanie i detale, Sprintcar, który otrzymał niedawno homologację VW na wykonywanie zabudowy na bazie modelu VW Crafter. To współpraca dwukierunkowa, ponieważ salon jest też dostawcą bazowych pojazdów dla wspomnianych firm. 
Adventure by CityMotors ma również rozwiązania dla klientów, którzy chcieliby poczuć klimat kamperowania, ale posiadają zwykły samochód marki VWSD. W swojej ofercie marka posiada rozwiązania modułowe w postaci kapsuł, namiotów i dedykowanych wkładów, które pozwalają przekształcić dowolny pojazd tej marki w dom na kółkach. 
Z przyjemnością obserwujemy rozwój kompleksowej, wyspecjalizowanej oferty kampervanów w salonie VW CityMotors Gdańsk. Znajdziemy w nim prawdziwie indywidualne rozwiązania niespotykane na skalę nie tylko Polski, ale całej Europy.
Za tym wszystkim stoi wspaniały, wyspecjalizowany zespół ludzi, pasjonatów i ekspertów.

Najniższa cena Grand Caifornii w Polsce.
*Przy zakupie Grand Californii lub Californii pełny pakiet świadczeń gratis.
Przy wypożyczalni: Rabat w wysokości 20% od ceny dobowej.

Filip Marcinkowski
Specjalista ds. Sprzedaży Samochodów 
+48 600 918 859 
marcinkowski_f@citymotors.pl

Aleksandra Reglińska
Koordynator Działu Sprzedaży 
+48 515 741 519 
reglinska_a@citymotors.pl

Jakub Przydryga
Specjalista ds. Sprzedaży Samochodów 
+48 515 090 981
przydryga_j@citymotors.pl

Adventure by CityMotors

volkswagengdansk.pl/grand-california/

Szymon Kwiatkowski
Fot. CityMotors

Artykuł pochodzi z numeru 5 (107) 2022 r. magazynu „Polski Caravaning”.

Chcesz być na bieżąco? Zamów prenumeratę – teraz jeszcze taniej i szybciej.


Administrator12.10.20220 zdjęć 9