Po udanym zeszłorocznym debiucie rynkowym nagradzanych modeli Arto 78 i Arto Niesmann+Bischoff konsekwentnie rozszerza serię. Nowością jest Arto 84 – kamper z osią wleczoną zbudowany na podwoziu Mercedesa, o całkowitej długości 8,45 m, z atrakcyjną łazienką i dużą przestrzenią mieszkalną.
Łazienka w Arto – o bardziej kompaktowych wymiarach zewnętrznych – była priorytetem dla wielu naszych klientów. W nowym Arto 84 opracowaliśmy idealny układ, aby sprostać temu zapotrzebowaniu
– mówi dyrektor zarządzający Hubert Brandl
Łazienka oferuje wyjątkową elastyczność: po jednej stronie znajduje się przestronna strefa prysznicowa z deszczownicą i sięgającymi od podłogi do sufitu szklanymi drzwiami salonowymi, a po drugiej stronie toaleta z umywalką, którą można całkowicie oddzielić, zapewniając maksymalną prywatność. Po zamknięciu przesuwnych drzwi do sypialni i drzwi do kuchni powstaje przestronna strefa toaletowa. Dobra wiadomość dla wszystkich wymagających kucharzy: oprócz hybrydowej kuchenki (płyta indukcyjna i dwa palniki gazowe), kuchnia może być opcjonalnie wyposażona w elektrycznie chowany okap, kuchenkę mikrofalową, piekarnik z funkcją grilla oraz zmywarkę. Posiada również zintegrowaną kolumnę z półkami, które umożliwiają schludne przechowywanie ziół i przypraw.
Arto 84 ma rozstaw osi 4400 mm, co zapewnia większą zwinność i dynamikę jazdy. Dopuszczalna masa całkowita 5,5 tony pozwala na większą ładowność, a także jeszcze większą elastyczność i możliwość instalacji wyposażenia premium. Kamper obsługuje między innymi aplikację Niesmann+Bischoff Smart Connect oraz system podgrzewania wody użytkowej z ogrzewaniem podłogowym. Pojemność zbiorników – 300 litrów czystej i 200 litrów szarej wody – jest największa w swojej klasie. Unikatowymi w tej kategorii produktów są również takie opcje, jak toaleta zbiornikowa o pojemności 170 litrów i 50-litrowy zbiornik gazu.
Podwójna podłoga oferuje wystarczająco dużo miejsca na wspomniane duże zbiorniki, a także na sprzęt i pojemne schowki. Pojazd został osadzony na nowym podwoziu ALKO Vario-Space z niską ramą i jest dobrze izolowany i ogrzewany. Wysoko umieszczone klapy bagażnika, płynnie zintegrowane z progami bocznymi, umożliwiają wygodny dostęp do schowków serwisowych i schowków. Praktyczne, wysuwane pojemniki to optymalna organizacja bagaży i łatwy załadunek.Przyglądając się parametrom instalacji elektrycznych, Arto 84 plasuje się bardzo wysoko: standardowo jest wyposażony w akumulator litowo-jonowy i akumulator pokładowy o pojemności 150 Ah, który można rozbudować do 450 Ah. Opcjonalne moduły solarne o mocy do 660 watów zapewniają świetną autonomię.
Arto 84 zostanie zaprezentowany po raz pierwszy na targach Caravan Salon w Düsseldorfie. Nowy układ można już indywidualnie skonfigurować online. Pierwsze dostawy zaplanowano na lato 2026 roku.