artykuły

przeglad-rynkuPRZEGLĄD RYNKU
ReklamaBilbord - Stenaline 03.04-30.04 Sebastian
Małe, wygodne, lekkie – nowe silniki Suzuki

Małe, wygodne, lekkie – nowe silniki Suzuki

Czas czytania 2 minuty

Kamper i wypoczynek nad wodą? Oczywiście, wielu z nas łączy obie te formy rekreacji. Czym jednak napędzić małą łódź rekreacyjną lub ponton? Nowe silniki marki Suzuki są wręcz idealne do właśnie takich zastosowań: inżynierowie połączyli ich niewielką masę z wysoką wygodą użytkowania. Do tego każdy z nich jest stosunkowo cichy i zadowoli się niewielkimi ilościami paliwa.

Silniki DF4A, 5A oraz 6A to całkowicie nowe konstrukcje, które zastąpiły powszechnie cenione 4-, 5- i 6-konne przenośne czterosuwowe silniki zaburtowe. Oprócz zastosowań wymienionych powyżej, mogą być one z powodzeniem używane jako jednostki pomocnicze do jachtów żaglowych.
Każdy z (łącznie) czterech modeli wyposażony jest w śrubę aluminiową – różnią się wyłącznie jej rozmiary (od 3×7 -1/2×6-1/2 do 3×7-1/2×7). Zbiornik paliwa: 1,5 l. Masa, zgodnie z tym, co deklaruje producent, jest rzeczywiście niewielka: od 23,5 kg do maksymalnie 24,5 kg. Każdy z silników układ zasilany ma w oparciu o gaźnik, układ rozruchowy jest ręczny, a liczba cylindrów to okrągła jedynka. Różnice znajdziemy przede wszystkim w mocy: model DF4A to 4 KM, DF5A 5 KM, a DF6A – 6 KM. Alternator 12 V 5 A pozostaje w każdym z przypadków opcją.
Natomiast cechą wspólną każdego z nich to kolor korpusu (czarny), ogranicznik prędkości obrotowej silnika, przepłukiwanie układu chłodzenia, pozycja do pływania w płytkiej wodzie oraz powłoka antykorozyjna sygnowana marką Suzuki.

ReklamaMałe, wygodne, lekkie – nowe silniki Suzuki 1
Ceny za poszczególne modele kształtują się na poziomie od 5500 zł brutto (DF5AS) do 6200 zł (DF6AL).

Artykuł pochodzi z numeru 4(77) 2017 Polskiego Caravaningu


Administrator09.06.2020
Obserwuj nas na Google News Obserwuj nas na Google News