Pobyt na kempingu w wersji luksusowej? To możliwe niezależnie od tego, jaki kemping wybierzemy. Bo ten luksus można mieć przecież u siebie. Tak jest z pewnością w modelach Carthago S-Plus I 64 XL QB oraz Concorde Credo 791 LI. Tanio nie będzie, ale…
Oba modele, które w tym artykule chcemy przybliżyć, dostępne są w ofercie firmy S-Camp z Bierunia. Tam dostępne są także kampery i przyczepy różnych producentów, zarówno nowe, jak i używane. Skupiamy się oczywiście na nowych.
Bez kompromisów – to chyba dobre określenie tego pojazdu. Nie ogranicza nas oczywiście waga, bo DMC pojazdu to 5,6 t, więc wszystkie zastosowane tu rozwiązania są najwyższej klasy, a liczba rozwiązań imponuje. Ale po kolei.
Homologowany na cztery osoby do jazdy model zabudowany jest na 210-konnym Iveco Daily, z silnikiem Diesla o pojemności 3 l, oczywiście z automatyczną skrzynią biegów ZF oraz tylnym napędem z blokadą dyferencjałów. Jego długość to blisko 8 m, wysokość 3,2 m, a szerokość 2,3 m.
Zacznijmy od komfortu, na który może liczyć kierowca. Poza fantastycznie wyposażoną szoferką w bardzo dostojnym, eleganckim wydaniu kierowca może korzystać z licznych systemów wsparcia jak aktywny tempomat, asystent ruszania pod górę, oczywiście też ABS, ASR i ESP. Są światła ledowe do jazdy dziennej, a reflektory mamy tu w technologii Bi-LED. Przednie fotele są klimatyzowane, wentylowane i oczywiście podgrzewane – wedle potrzeby. Samochód z zewnątrz robi fantastyczne wrażenie. Długo można by o tym pisać. Świetne efekty dają szyby boczne w odcieniu Privacy Black. Uwagę zwraca długa markiza automatyczna o wymiarach 5,5 m.
Wewnątrz utrzymane są elegancja, nowoczesność i komfort. Meble w kolorystyce Atlas Zeder świetnie się z tym komponują. Bezsprzecznie ten wysoki standard podkreśla oświetlenie ambiente. Przetwornica, akumulator o pojemności 200 Ah, duża lodówka (177 l), system audio z subwooferem – to naprawdę kamper wysokiej klasy. I gotowy na minimalną i rzadką obsługę techniczną. Dodajmy, że zbiornik wody czystej pomieści aż 270 l, a szarej 230 l. Klimatyzacja Truma 2400 W może zarówno chłodzić wnętrze, jak i ogrzewać – tu do dyspozycji mamy moc 1700 W. Jest też wymiennik ciepła z silnika, który ogrzewa wnętrza w kaloryferach podczas jazdy. Samo ogrzewanie wnętrza to oczywiście system Alde – działa jak w domu!
Cena opisywanego modelu to blisko 1,37 mln zł netto.
Drugi opisywany model jest tańszy, bo jego cena netto nieznacznie przekracza 1 mln zł. Tu mamy również Iveco Daily z automatem i tylnym napędem z blokadą dyferencjałów, ale 207-konnym silnikiem. DMC tego modelu to 6,7 t.
Carthago S-Plus jest dużym, superkomfortowym kamperem o długości 9 m. Bardzo wygodna szoferka (m.in. chromowane wykończenia deski rozdzielczej, zestaw multimedialny Pioneer 9” z nawigacją kamperową i systemem DAB+), podobnie jak we wcześniej opisywanym modelu, jest tylko początkiem całej historii o komfortowym podróżowaniu i mieszkaniu. Już przy samym wejściu do części mieszkalnej to zauważamy – za sprawą szerokich drzwi XC Safety Luxe (z funkcją coming/leaving home).
We wnętrzu zwraca uwagę m.in. tapicerka skórzano-materiałowa Sand Supreme, dywaniki i świetnie wyposażona kuchnia (m.in. ekspres do kawy). To oczywiście są detale, bo w tej niemałej przecież cenie przede wszystkim otrzymujemy fantastycznie wyposażony pojazd, wykonany w najwyższej jakości, z dbałością o detale.
Oba kampery można obejrzejeć w siedzibie firmy S-Camp w Bieruniu. Pełna specyfikacja pojazdów znajduje się na stronach internetowych.
Artykuł pochodzi z numeru 6 (120) 2024 r. magazynu „Polski Caravaning”.
Chcesz być na bieżąco? Zamów prenumeratę – teraz jeszcze taniej i szybciej.