Podróż z rodziną, mnóstwem bagażu i nawet czterema rowerami? Ze zintegrowanym z tylnym zderzakiem bagażnikiem rowerowym Opla jest to możliwe.
Opatentowany system FlexFix dostępny jest w Zafirze, ale także w małym i eleganckim Adamie, w trzydrzwiowej i pięciodrzwiowej Corsie oraz w bestsellerowym sportowo-użytkowym modelu Mokka X. W zależności od modelu i wersji bagażnik FlexFix umożliwia przewożenie do czterech rowerów.
W przeciwieństwie do konwencjonalnych rozwiązań montowanych jako akcesoria, zintegrowany ze zderzakiem bagażnik FlexFix dostępny jest w każdej chwili. Bagażnik wysuwa się z tylnego zderzaka niczym szuflada – można go wyregulować ręcznie i łatwo ustawić na nim rowery. Nie są potrzebne żadne specjalne mocowania ani narzędzia. Po dotarciu na miejsce w kilka sekund można go z powrotem wsunąć tak, że praktycznie przestaje być widoczny. Kolejną ważną zaletą systemu Opel FlexFix jest ergonomia. Bagażnik znajduje się bliżej gruntu, więc ustawianie na nim rowerów jest łatwiejsze i przyjazne dla kręgosłupa – koniec z uciążliwym podnoszeniem roweru nad głowę w celu zamocowania go na bagażniku dachowym. Umiejscowienie bagażnika z tyłu pojazdu, a nie na dachu, ma istotne znaczenie także dla bezpieczeństwa – w przypadku ostrego hamowania lub kolizji.
Przydatnym rozwiązaniem jest sygnał dźwiękowy, który rozlega się w kabinie po włączeniu biegu wstecznego, a który przypomina o zwiększonych gabarytach pojazdu z wysuniętym bagażnikiem. Obecność bagażnika uwzględnia także czujniki parkowania w czasie wspomagania parkowania tyłem.
Źródło: Opel