artykuły

przeglad-rynkuPRZEGLĄD RYNKU
ReklamaBilbord - ACSI przedsprzedaż 2025

Krótka historia marki CLOU

Czas czytania 4 minuty
Krótka historia marki CLOU

Pierwszy kamper marki Clou pojawił się w 1981 roku. W bieżącym roku marka obchodzi jubileusz dwudziestopięciolecia istnienia na rynku pojazdów kempingowych. Clou został stworzony i jest produkowany do dzisiaj przez niemiecką firmę Niesmann+Bischoff.

Nazwa Niesmann+Bischoff stała się oficjalną nazwą firmy w 1991 roku, choć jej początki datują się na rok 1955, gdy rozpoczęli działalność jej właściciele: Elfriede i Hugo Niesmann. Pierwszy kamper o nazwie Clou opuścił linię produkcyjną w 1981 roku. Przypomnijmy, że według „Słownika wyrazów obcych i zwrotów obcojęzycznych” Władysława Kopalińskiego słowo clou oznacza „gwóźdź (np. sezonu), główny punkt, największą atrakcję (zabawy, widowiska itp.)”.

Krótka historia marki CLOU 1


Krótka historia marki CLOU 2



Dzisiaj Niesmann+Bischoff mieści się w Polch i produkuje kampery czterech marek: Clou, Arto, Flair i Xpirit (który powstał w bieżącym, 2006 roku). Kampery Clou są najbardziej ekskluzywnym produktem niemieckiej firmy.

Krótka historia marki CLOU 3


Krótka historia marki CLOU 4



Clou dostępny jest w trzech odmianach: kamper zintegrowany ClouLiner, ClouTrend i ClouMegaliner (luksusowe kampery wielkości autobusu). Wszystkie charakteryzują się znakomitą jakością materiałów użytych do ich produkcji, starannym wykończeniem i oryginalnym designem, zarówno wewnętrznym jak i zewnętrznym. To właśnie oryginalna stylistyka jest jednym z głównych powodów popularności marki. Za oryginalność i estetykę Clou zdobywa zresztą liczne prestiżowe nagrody, takie jak Caravaning Design Award, przyznawaną podczas najważniejszych w branży targów – Caravaning Salon Düsseldorf.

ReklamaKrótka historia marki CLOU 5
Krótka historia marki CLOU 6


Krótka historia marki CLOU 7



W większych modelach ClouLiner znajduje się garaż, w którym możemy przewozić Smarta. To rozwiązanie stosowane tylko w kamperach-autobusach mieszkalnych z górnej półki. Oczywiście, za odpowiednią cenę, ale luksus kosztuje. Może właśnie dlatego ciągle brak w Polsce przedstawicielstwa i dilera Niesmann+Bischoff? Clou możemy natomiast kupić u naszych południowych sąsiadów – Czechów. Więcej informacji na temat możliwości zakupu znajdziemy na stronie firmy: www.niesmannbischoff.de

Krótka historia marki CLOU 8



Krótka historia marki CLOU 9



Dariusz Wołodźko
Współpraca: Birgit Ring

Wybór najważniejszych dat w historii Clou

1955

Elfriede i Hugo Niesmann rozpoczynają działalność: sprzedaż pojazdów kempingowych.

Krótka historia marki CLOU 10



1960
W celu zapewnienia klientom także serwisu, firma przenosi się na przedmieścia Koblencji.

1972
Otwarcie nowej fabryki w Mulheim-Karlich w pobliżu Koblencji.

1980
Powiększenie centrum serwisowania do 16 000 metrów kwadratowych. Jest to największe centrum serwisowe w Europie. Osobno powstaje hala do prezentowania kamperów i przyczep oraz sklep z akcesoriami.

1981
Prezentacja pierwszego modelu kampera Clou – typ alkowa o nazwie 570E. W grudniu powstaje Niesmann-Bischoff-Clou-Produktionsgesellschaft mbH.

1983
Powstanie i premiera nowej linii kamperów: ClouLiner.

1984
„Niesmann” i „Bischoff” stają się dostawcą podzespołów dla prawie 300 firm działających na rynku caravaningowym.

Krótka historia marki CLOU 11



1990
ClouLiner zyskuje „młodszego brata”, czyli model L 500.

ReklamaKrótka historia marki CLOU 12

1991
Koniec podziału na „Niesmann” i „Niesmann-Bischoff-Clou-Produktionsgesellschaft mbH”. Od tej pory firma nazywa się Niesmann+Bischoff GmbH.

1992
Rozpoczęcie produkcji nowej linii o nazwie ClouLiner II w nowej fabryce w Polch.

1996
Hymer przejmuje pakiet większościowy w firmie. Dyrektorami zarządzającymi zostają członkowie zarządu Hymera: Hans-Jürgen Burkert i Claus Pacchiaffo.

1997
Seria 650/750 ClouLiner zastępuje dotychczasową serię Liner L 500.

2002
Początek produkcji drugiej generacji kamperów serii ClouLiner 650/750, które uzyskują całkowicie zmieniony wygląd zewnętrzny i wewnętrzny.

2003
Początek produkcji kampera z alkową ClouTrend 650/750 w nowoczesnej stylizacji wnętrza i wyglądzie zewnętrznym. Seria zdobywa „Caravaning Design Award” podczas konkursu na targach Caravaning Salon w Düsseldorfie.

2004
Prezentacja trzeciej generacji ClouLiner – seria 800/900.

2005
Rozpoczęcie produkcji nowego ClouLiner 675.

2006
ClouLiner 990SG zdobywa „Caravaning Design Award” w Düsseldorfie.

2006
ClouLiner 990SG zdobywa nagrodę „Red Dot Design Award”. W listopadzie Niesmann+Bischoff świętuje dwudziestopięciolecie istnienia.


03.03.2009
Obserwuj nas na Google News Obserwuj nas na Google News