artykuły

przeglad-rynkuPRZEGLĄD RYNKU
ReklamaBilbord - Honda agregaty 2024 22.07-31.07 Sebastian

Kamper równo chłodzony

Czas czytania 2 minuty
Kamper równo chłodzony

Nic tak nie psuje podróży, jak przesadnie nagrzane wnętrze kampera. Może nie jest to problem zimą, ale latem i owszem. Z rozwiązaniem tego problemu spieszy Webasto, oddając do naszej dyspozycji nowy system klimatyzacji.

BlueCool Drive 40 zintegrowany jest z istniejącym obwodem chłodzącym systemu klimatyzacyjnego pojazdu, rozszerzając go tak, aby optymalną atmosferę zapewnić wszystkim podróżującym – zarówno tym w kabinie, jak i przebywających w tylnej części kampera.
Znacie to? Lato, słonko grzeje aż (nie)miło – odpalamy klimę, ale co z tego, skoro chłodne powietrze z kabiny z trudem dostaje się na tył kampera. Coś takiego może skutecznie zepsuć nam humor, a przecież nie po to ruszyliśmy w trasę, aby się męczyć.
Rola BlueCool Drive 40 polega właśnie na tym, aby chłodzone było całe wnętrze pojazdu, a udało się to osiągnąć przy minimalnym wpływie na obciążenie pojazdu i niskich kosztach modernizacji. Urządzenie jest niezwykle silne, a zarazem kompaktowe i ciche, zatem w żaden sposób nie wpłynie na komfort podróży. Poza tym pozytywnym, rzecz jasna. A jedynym warunkiem instalacji BlueCool Drive 40 jest funkcjonujący system klimatyzacji pojazdu.
Jak wspomnieliśmy, urządzenie stanowi rozszerzenie zastanego układu klimatyzacji. Jak to działa? Zerknijmy na załączony schemat. System został zaprojektowany, aby zapewniać chłodzenie podczas jazdy, a sterowany jest za pomocą pracującego silnika samochodu kempingowego, wykorzystując zainstalowany w komorze silnika kompresor (2) i skraplacz (3). Zimne powietrze wytwarzane jest poprzez dodatkowy parownik (4), który, przy zastosowaniu dedykowanego elementu sterującego, umożliwia chłodzenie tylnej części pojazdu (5). Rezultat: przyjemna atmosfera w całym kamperze!

ReklamaKamper równo chłodzony 1
Tekst: Rafał Dobrowolski


Administrator13.12.2016
Obserwuj nas na Google News Obserwuj nas na Google News