Model 806 to najbardziej sportowa propozycja w portfolio skuterów marki Junak. Zwarta konstrukcja znacznie ułatwia podróżowanie po mieście, a fanom caravaningu gwarantuje łatwość transportu jednośladu w garażach kamperów.
Junak 806 zadebiutował w sezonie 2014 i od samego początku cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem. Z tego względu tegoroczną kolekcję rozszerzono o wersję 125 ccm, do której prowadzenia wystarczy prawo jazdy B. I właśnie taki model testowała nasza redakcja w gorącym okresie sierpnia br.
Już na pierwszy rzut oka skuter wyróżnia się sportowym charakterem, co podkreśla czerwony lakier i takie też zaciski hamulców tarczowych na obu osiach pojazdu. Dobrze zestrojona automatyczna i bezstopniowa skrzynia CVT zapewnia ciągły dostęp do optymalnego momentu obrotowego. Czterosuwowy silnik o pojemności 124 ccm generuje moc 9 KM, co w połączeniu z niską masą jednośladu (106 kg) daje satysfakcjonującą dynamikę podczas każdego startu spod świateł – nawet pod górkę! Równie pozytywnym zaskoczeniem jest świetny balans, a to dzięki nisko osadzonemu środkowi ciężkości, co wręcz prowokuje do nieco bardziej agresywnej jazdy. Apetyt na paliwo? Na dystansie 400 km, prawie wyłącznie w ruchu miejskim, odnotowaliśmy spalanie na poziomie 2,8 litra benzyny/100 km.
O ile wymiarami (dł./szer./wys.: 1860/650/1150 mm) przywodzi skojarzenia z segmentem skuterów o pojemności 50 ccm, to już np. pojemność luku pod dwuosobowym siedziskiem wydaje się ponadprzeciętna. Po zmroku docenimy zestaw świateł mijania oraz drogowych, wykonanych w technologii LED. Na pewno Junak 806 wyróżnia się nie tylko agresywnym i bezkompromisowym designem, ale również bardzo dobrym stosunkiem ceny do jakości.