Zamki centralne są pożądanym udogodnieniem dla wielu posiadaczy pojazdów. Sprawiają, że nie musimy za każdym razem podchodzić i otwierać kluczem wszystkich drzwi.
Na rynku mamy spory wybór dobrych jakościowo produktów do pojazdów cztero- i dwudrzwiowych, np. Terminator, Phantom, Titan.
Jaki zamek centralny? Przy zakupie kompletów powinniśmy jednakże zwrócić uwagę na to, co zamierzamy docelowo osiągnąć: ile par drzwi chcemy otwierać kluczem, a ile pilotem, jakiej wielkości są zamki w drzwiach, czy w skład systemu ma wchodzić zamek do bagażnika, czy nie.
Siłowniki Jeżeli chcemy otwierać drzwi kluczykiem tylko od strony kierowcy, powinniśmy kupić zestaw zawierający 1 siłownik master (sterujący) i 1 lub 3 siłowniki slave (wykonawcze) – w zależności od liczby drzwi. Natomiast, jeżeli chcemy mieć możliwość otworzenia lub zamknięcia obu przednich drzwi kluczem, powinniśmy zakupić zestaw zawierający 2 siłowniki sterujące dla samochodów dwudrzwiowych, a dla samochodów czterodrzwiowych dodatkowo 2 siłowniki wykonawcze, ewentualnie dodatkowo w obu przypadkach siłownik sterujący do bagażnika lub klapy silnika.
Sterownik Phantom master i slave.
Co i jak? Siłowniki wykonawcze (dwuprzewodowe) służą do otwierania i zamykania zamków drzwi pasażerów i nie otwiera się ich za pomocą klucza. Natomiast siłownik sterujący (pięcioprzewodowy) montuje się w drzwiach kierowcy. Utrzymuje on pozostałe siłowniki w tej samej pozycji, np. wszystkie otwarte, wszystkie zamknięte. Siłownik sterujący ma także możliwość rozpoznawania stanów w jakich znajduje się zamek i może np. go automatycznie zamknąć po określonym czasie.
Osprzęt Każdy zestaw powinien zawierać osprzęt do mocowania: komplet śrub, cięgien i mocowań, moduł sterujący oraz wiązkę przewodów. Obracane główki siłownika znacznie ułatwiają ich montaż i dopasowanie zamka do drzwi - warto o nie pytać przy zakupie. Kolejną kwestią jest długość wiązki przewodów – długa wiązka zapewnia swobodne układanie przy montażu, zwłaszcza w dłuższym pojeździe. Przykładowo: w zestawie zamków Terminator komplet 2+2 wiązka przewodów ma długość 530 cm, a w zestawie Titan komplet 1+3 wiązka ma długość 610 cm.
Uciąg Istotną kwestią jest uciąg siłowników. Nie do każdego kampera nadaje się siłownik o sile uciągu 3,5-4 kg. W tych kamperach, w których zamki są dość duże, potrzebny będzie siłownik o sile uciągu 6 kg.
Centralny zamek a alarm Uniwersalne zamki centralne zaopatrzone są w standardowe wyjście sterujące oparte na sterowaniu dwoma ładunkami ujemnymi. Dzięki takiemu rozwiązaniu można sterować zamkiem za pomocą kluczyka lub pilota istniejącego już autoalarmu lub dodatkowym sterownikiem radiowym.
Informujemy, że zaktualizowaliśmy naszą Politykę prywatności (dostępną w regulaminie). W dokumencie tym wyjaśniamy w sposób przejrzysty i bezpośredni jakie informacje zbieramy i dlaczego to robimy.
Nowe zapisy w Polityce prywatności wynikają z konieczności dostosowania naszych działań oraz dokumentacji do nowych wymagań europejskiego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO), które będzie stosowane od 25 maja 2018 r.
Informujemy jednocześnie, że nie zmieniamy niczego w aktualnych ustawieniach ani sposobie przetwarzania danych. Ulepszamy natomiast opis naszych procedur i dokładniej wyjaśniamy, jak przetwarzamy Twoje dane osobowe oraz jakie prawa przysługują naszym użytkownikom.
Zapraszamy Cię do zapoznania się ze zmienioną Polityką prywatności (dostępną w regulaminie).