artykuły

przeglad-rynkuPRZEGLĄD RYNKU
ReklamaBilbord - Honda agregaty 2024 22.07-31.08 Sebastian

Jaki zamek centralny do kampera i samochodu?

Czas czytania 3 minuty
Jaki zamek centralny do kampera i samochodu?
Zamki centralne są pożądanym udogodnieniem dla wielu posiadaczy pojazdów. Sprawiają, że nie musimy za każdym razem podchodzić i otwierać kluczem wszystkich drzwi.

Na rynku mamy spory wybór dobrych jakościowo produktów do pojazdów cztero- i dwudrzwiowych, np. Terminator, Phantom, Titan.

Jaki zamek centralny?
Przy zakupie kompletów powinniśmy jednakże zwrócić uwagę na to, co zamierzamy docelowo osiągnąć: ile par drzwi chcemy otwierać kluczem, a ile pilotem, jakiej wielkości są zamki w drzwiach, czy w skład systemu ma wchodzić zamek do bagażnika, czy nie.

Siłowniki
Jeżeli chcemy otwierać drzwi kluczykiem tylko od strony kierowcy, powinniśmy kupić zestaw zawierający 1 siłownik master (sterujący) i 1 lub 3 siłowniki slave (wykonawcze) – w zależności od liczby drzwi. Natomiast, jeżeli chcemy mieć możliwość otworzenia lub zamknięcia obu przednich drzwi kluczem, powinniśmy zakupić zestaw zawierający 2 siłowniki sterujące dla samochodów dwudrzwiowych, a dla samochodów czterodrzwiowych dodatkowo 2 siłowniki wykonawcze, ewentualnie dodatkowo w obu przypadkach siłownik sterujący do bagażnika lub klapy silnika.

Jaki zamek centralny do kampera i samochodu? 1


Sterownik Phantom master i slave.

Co i jak?
Siłowniki wykonawcze (dwuprzewodowe) służą do otwierania i zamykania zamków drzwi pasażerów i nie otwiera się ich za pomocą klucza. Natomiast siłownik sterujący (pięcioprzewodowy) montuje się w drzwiach kierowcy. Utrzymuje on pozostałe siłowniki w tej samej pozycji, np. wszystkie otwarte, wszystkie zamknięte. Siłownik sterujący ma także możliwość rozpoznawania stanów w jakich znajduje się zamek i może np. go automatycznie zamknąć po określonym czasie.
ReklamaJaki zamek centralny do kampera i samochodu? 2

Osprzęt
Każdy zestaw powinien zawierać osprzęt do mocowania: komplet śrub, cięgien i mocowań, moduł sterujący oraz wiązkę przewodów. Obracane główki siłownika znacznie ułatwiają ich montaż i dopasowanie zamka do drzwi - warto o nie pytać przy zakupie. Kolejną kwestią jest długość wiązki przewodów – długa wiązka zapewnia swobodne układanie przy montażu, zwłaszcza w dłuższym pojeździe. Przykładowo: w zestawie zamków Terminator komplet 2+2 wiązka przewodów ma długość 530 cm, a w zestawie Titan komplet 1+3 wiązka ma długość 610 cm.

Uciąg
Istotną kwestią jest uciąg siłowników. Nie do każdego kampera nadaje się siłownik o sile uciągu 3,5-4 kg. W tych kamperach, w których zamki są dość duże, potrzebny będzie siłownik o sile uciągu 6 kg.

Centralny zamek a alarm
Uniwersalne zamki centralne zaopatrzone są w standardowe wyjście sterujące oparte na sterowaniu dwoma ładunkami ujemnymi. Dzięki takiemu rozwiązaniu można sterować zamkiem za pomocą kluczyka lub pilota istniejącego już autoalarmu lub dodatkowym sterownikiem radiowym.

Więcej na: www.stopolgroup.pl, www.stopolgroup.eu

Dorota Nowak

24.03.2009
Obserwuj nas na Google News Obserwuj nas na Google News