artykuły

przeglad-rynkuPRZEGLĄD RYNKU
ReklamaBilbord - vw [2] Coast 01.03-31.03 Robert
Advertisement
Zestaw przygotowany do zwiększenia DMC do 4,7 t: IntAir PREMIUM to trzyelementowy zestaw poprawiający bezpieczeństwo i komfort podróży kamperem. Skompletowany jest z mocowaniami dopasowanymi do konkretnego modelu pojazdu bazowego
Zestaw przygotowany do zwiększenia DMC do 4,7 t: IntAir PREMIUM to trzyelementowy zestaw poprawiający bezpieczeństwo i komfort podróży kamperem. Skompletowany jest z mocowaniami dopasowanymi do konkretnego modelu pojazdu bazowego

IntAir PREMIUM

Czas czytania 3 minuty

Pod taką nazwą kryją się najwyższe parametry układu zawieszenia kampera po modyfikacji, która jest dziełem Intrak Sp. z o.o. Zawieszenie oparte na systemie powietrznym tylnej osi wzbogacone o zestaw premium dla przedniego zawieszenia to za każdym razem rozwiązanie dedykowane do konkretnego modelu pojazdu.

Polski producent systemów zawieszenia pneumatycznego od blisko 20 lat podnosi walory seryjnych rozwiązań. Modyfikacje realizowane dla szeroko pojętej branży automotive to oczywiście stosowne certyfikaty i homologacje. Intrak Sp. z o.o. ma w swoim portfolio komponenty gruntownie przebadane i zaprojektowane dla szerokiej gamy pojazdów bazowych. Dla użytkowników kamperów dedykowane rozwiązanie klasy premium nosi nazwę IntAir PREMIUM. Co wchodzi w jego skład?
– Taki zestaw modyfikacji zawieszenia zawiera indywidualnie dobrane sprężyny osi przedniej i amortyzatory. Na tylnej osi system pneumatyczny oraz tak jak w przypadku osi przedniej specjalnie dobrane amortyzatory – informuje Michał Welc, kierownik Działu Handlowego Intrak Sp. z o.o.
IntAir PREMIUM ma większy prześwit – zysk rzędu 3 cm docenią oczywiście poruszający się w górnym limicie DMC. Zaprojektowane specjalnie dla kamperów rozwiązanie cechuje się progresywną charakterystyką – w górnej części zapewnia komfort, a w dolnej jest sztywniejsze. To akurat zasługa sprężyn śrubowych CP Fahrwerke zainstalowanych na przedniej osi. Rozwiązanie to szczególnie docenią posiadacze kamperów w pełni zintegrowanych, których koła przednie są mocniej dociążone, co odbija się na charakterystyce tłumienia seryjnych rozwiązań. Swoją drogą, na rynku niemieckim fani caravaningu skwapliwie korzystają z okazji, by tak zmodyfikowane zawieszenie obu osi zwieńczyć podniesieniem DMC – oczywiście w zgodzie przepisami. I nic dziwnego, skoro zestaw skompletowany z pneumatyką tylnej osi powstał, by zwiększyć DMC z 3,5 t do maksymalnie 4,7 t.
Kompresor 12 V zasilający system powietrzny poduszek tylnej osi dostarczany jest w wersji Standard (do 3,5 t DMC) i Heavy (powyżej 3,5 t DMC). A z myślą o jeszcze cięższych kamperach opcjonalnie można wybrać napięcie 24 V. 
Z popularniejszych wśród fanów caravaningu wspomnijmy o homologowanych zestawach IntAir PREMIUM dla takich pojazdów jak: Fiat Ducato, Citroen Jumper, Peugeot Boxer, Opel Movano B i C, Iveco Daily, VW Crafter, MAN TGE, Renault Master, Ford Transit. Za każdym razem kompletacja obejmuje amortyzatory BILSTEIN B6 Camper. Wykonane w technologii gazowej w porównaniu do oryginalnych amortyzatorów zapewniają po prostu lepszą przyczepność i stabilność pojazdu. Zasługą opatentowanej technologii DampMatic jest przede wszystkim automatyczna regulacja siły tłumienia zawieszenia pasywnego. Inteligentna charakterystyka pracy zawieszenia przedniej osi idzie w parze z możliwością dostosowania amortyzatorów do indywidualnych preferencji kierowcy. 
Większa stabilność przy bocznym wietrze oraz podczas pokonywania zakrętów? A innym razem przejazd po wyboistym odcinku nawierzchni, więc potrzeba kompensacji wibracji i redukcja hałasu. Dostosowanie do zmiennych warunków drogowych i stanu nawierzchni osiągamy w sposób zautomatyzowany lub indywidualny. W przypadku tylnej osi korzystając z możliwości regulacji twardości poduszek powietrznych. Służy do tego panel sterowania, który kontroluje wysokość zawieszenia, regulując przepływ powietrza. 

intrak.com.pl

Artykuł pochodzi z numeru 6 (120) 2024 r. magazynu „Polski Caravaning”.

Chcesz być na bieżąco? Zamów prenumeratę – teraz jeszcze taniej i szybciej.


Administrator06:00
Artykuł powstał we współpracy z marką Intrak Sp. z o.o.
Obserwuj nas na Google News Obserwuj nas na Google News