Samoczynne rozładowywanie się akumulatorów rozruchowych w pojazdach, które pozostawiono zaparkowane na dłuższy czas stanowi bolączkę wielu kierowców.
P o dwóch miesiącach akumulator może stracić 40-60% swej pierwotnej sprawności, a w najgorszym wypadku – zostać uszkodzony. Nawet w pełni sprawny akumulator traci jedną piątą swej pojemności już w temperaturze 0°C. Ryzyko takie szczególnie trapi posiadaczy pojazdów wykorzystywanych sezonowo, takich jak pojazdy turystyczne.
Firma Monark Automotive GmbH opracowała rozwiązanie, które przekształca energię słoneczną w energię elektryczną. Monark Solar 1 to kompaktowych wymiarów panel (395 x 310 x 16,5 mm, waga ok. 900 g), który wystarczy umieścić od wewnętrznej strony szyby samochodu. Podłączenie do akumulatora odbywa się poprzez kabel z wtykiem OBD2 typu B (inne warianty połączenia dostępne są opcjonalnie). Ładowanie rozpoczyna się automatycznie i jest ograniczone do wartości 14,3 V dla instalacji 12-woltowej lub 28,6 V dla instalacji 24-woltowej. Urządzenie utrzymuje stałą wydajność akumulatora, kompensując straty energii, które wynikają z samorozładowania baterii oraz poboru mocy przez urządzenia będące w trybie „stand by”.
Więcej na: www.monark-automotive.com