Show Camper Van był jedną z jaśniejszych gwiazd targów CMT w Stuttgarcie. Ten zbudowany na bazie Fiata Ducato kamper adresowany jest do amatorów przygód, osób poszukujących samochodu mocnego i zwrotnego, a zarazem przestronnego i wygodnego.
4x4 Expedition zbudowany został na bazie wersji z długim rozstawem osi, z przedłużonym zwisem i wysokim dachem. Do zaprojektowania kampera zaangażowano liderów branży: wnętrze wyposażyła firma Tecnoform, z kolei Olmedo zajęło się modyfikacją nadwozia. Za stały, realizowany za pomocą sprzęgła wiskotycznego napęd na cztery koła odpowiada firma Dangel. No i silnik – 2.3 MultiJet II o mocy 150 KM, z montowaną w standardzie funkcją wskaźnika zmiany biegów (Gear Shift Indicator), która pomaga dodatkowo zredukować zużycie paliwa.
Podwozie charakteryzuje się podniesionym zawieszeniem i szerokimi oponami – to właśnie dzięki tym rozwiązaniom Ducato 4×4 Expedition poradzi sobie nawet w śniegu. Co istotne, „off-roadowy” charakter nie zaważył na wygodzie wnętrza samochodu – wygodzie, a także komforcie i bezpieczeństwie, bowiem nie zabrakło w nowym kamperze ani wygodnych „foteli kapitańskich” z wbudowanymi zagłówkami, ani regulowanej i hydraulicznie wspomaganej kierownicy, ani nawet licznych urządzeń bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego. Dopełnieniem wyposażenia jest wciągarka z przodu oraz dach z przydatnym osprzętem. Dodajmy, że na dachu są miejsca, po których można chodzić, pozwalając na korzystanie z niego w razie potrzeby sięgnięcia na wysokość powyżej 2,5 metra.
Pasażerów z tendencją do podróżowania z dużymi bagażami ucieszy fakt, że każdy centymetr przedziału ładunkowego wykorzystany został w sposób przemyślany – miejsca na ekwipunek nie zabraknie. Przód i kabina pasażerska są kompaktowe, z niewielkim zwisem przednim, który sprzyja łatwiejszemu manewrowaniu pojazdem i pozwala zoptymalizować miejsce na część „mieszkalną” w samochodzie.Więcej informacji: www.fiatcamper.com
Artykuł pochodzi z numeru 1(70) 2016 Polskiego Caravaningu