artykuły

przeglad-rynkuPRZEGLĄD RYNKU
ReklamaBilbord - Hymer
Nowość w portfolio produktów marki Intrak to aluminiowe felgi do kamperów
Nowość w portfolio produktów marki Intrak to aluminiowe felgi do kamperów

Felgi, które poprawiają stateczność kampera

Czas czytania 3 minuty

Każdy kamper porusza się w górnym limicie DMC, a to wystarczający powód, by obręcze kół miały wysoki indeks nośności. Na rodzimym rynku caravaningowym debiutują aluminiowe felgi, które nie dość, że podnoszą ładowność, to jeszcze poszerzają rozstaw osi pojazdu.

Na ogólną wydajność każdego pojazdu drogowego istotny wpływ ma wydajność opon, które przenoszą wraz z felgami obciążenie. Felgi ze stopów lekkich nie bez powodu zyskują na popularności wśród posiadaczy kamperów. Są lżejsze od felg stalowych, a dzięki mniejszej masie nieresorowanej zmniejszają zużycie elementów zawieszenia, np. amortyzatorów. Aluminium jako materiał odprowadza również ciepło z hamowania kilkakrotnie szybciej niż stal.

Połączenie nieprzeciętnej wytrzymałości i walorów estetycznych jest prawdziwym majstersztykiem i doskonale to widać na przykładzie najnowszej propozycji polskiej firmy Intrak, która od lat dostarcza systemy pneumatyczne do kamperów, a teraz poszerza ofertę o dedykowane obręcze.

– Dlaczego warto wybrać felgi Intrak? Każdy nasz produkt ma certyfikat TÜV, który gwarantuje najwyższe standardy jakości, trwałości i bezpieczeństwa. A poza tym o kilka centymetrów poszerzają rozstaw kół, co poprawia stateczność kamperów zwłaszcza na zakrętach i przy bocznym wietrze – przybliża propozycję Łukasz Czarkowski z firmy Intrak Sp. z o.o.

– Każdy nasz produkt dzięki odpowiedniej średnicy osadzania pasuje do najpopularniejszych pojazdów bazowych, by wspomnieć takie modele jak: Fiat Ducato, Citroën Jumper, Peugeot Boxer, Opel Movano, Toyota Proace Max, VW Crafter, MAN TGE, Ford Transit, Mercedes Sprinter. Tak dobrane felgi nie tylko redukują masę nieresorowaną, co przekłada się na większą ładowność i mniejsze zużycie paliwa. Skonfigurowane w atrakcyjnej cenie – już od 4700 zł brutto za komplet 16-calowych – mogą cieszyć oko swoim designem.

Najnowsza propozycja firmy to typoszereg trzech modeli. VAN 01 to najlżejsza felga w swojej klasie (18”). VAN 02 ma off-roadową stylizację, a 16-calowa VAN 03 gwarantuje zwiększenie ładowności pojazdu kempingowego. Każda z trzech felg ma nośność od 1360 kg do 1400 kg, więc tak skompletowany kamper z dużym zapasem zniesie obciążenie w górnym pułapie (DMC 3,5 t) dla pojazdów na kategorię prawa jazdy B.

Zakup takiego kompletu felg warto rozważyć, mając na uwadze perspektywę podniesienia limitu wagowego – mowa tu o inicjatywie Europejskiej Federacji Caravaningowej (ECF), która wywołała dyskusję w Parlamencie Europejskim na temat wprowadzenia ułatwień dla posiadaczy prawa jazdy kategorii B, tj. zasadności podwyższenia DMC kamperów z 3,5 t do 4,25 t. Po zamontowaniu pneumatyki zawieszenia firmy Intrak i opon oraz felg z wyższym indeksem nośności można mieć kampera, który będzie spełniał wymogi dla projektowanych ułatwień.

Felgi, które poprawiają stateczność kampera 1
Modele VAN 01 i VAN 03 to spory wybór kolorów: czarny mat, czarny mat polerowany, czarny połysk, antracyt połysk. Obręcz VAN 02 (w środku) zaspokoi potrzeby fanów kamperów stylu off-road

Fot. Intrak

intrak.com.pl

Artykuł pochodzi z numeru 4 (124) 2025 r. magazynu „Polski Caravaning”.

Chcesz być na bieżąco? Zamów prenumeratę – teraz jeszcze taniej i szybciej


Administrator17.08.2025
Artykuł powstał we współpracy z marką
Obserwuj nas na Google News Obserwuj nas na Google News