Amortyzatory B6 Camper Advanced to kolejna dedykowana pojazdom rekreacyjnym nowość w ofercie firmy Bilstein. Od klasycznych B6 Camper różnią się zastosowaniem technologii DampMatic.
Przypomnijmy, Bilstein posiada w swojej ofercie dwie linie amortyzatorów. Do Replacement należy seria B4, która w stu procentach jest odpowiednikiem części montowanych fabrycznie. W linii Performance znaleźć można ich odpowiedniki – B6, które charakteryzują się wyższymi parametrami użytkowymi, w tym siłą tłumienia. To właśnie one zalecane są dla użytkowników pojazdów mocniej obciążonych, np. holowaniem przyczepy czy ładunkiem.
Tomasz Siemek, brand manager marki Bilstein w Polsce:
W ostatnim czasie zauważalnie wzrosła sprzedaż amortyzatorów serii B6 do pojazdów użytkowych. Po zamówionych referencjach widać, że wybierają je użytkownicy klasycznych furgonów. A to z reguły na nich bazują przerabiane kampery. Oczywiście są także bazą dla fabrycznych zabudów. W obu przypadkach znajdą więc zastosowanie proponowane przez nas amortyzatory o podwyższonych parametrach. Ale bazując na naszym doświadczeniu, postanowiliśmy stworzyć dla nich osobne referencje, w tym oparte na technologii DampMatic.
Jak już pisaliśmy, amortyzatory Bilstein B6 Camper – w porównaniu do oferowanych dotychczas – zostały zmodyfikowane pod kątem zwiększenia komfortu jazdy i stabilności nadwozia typu kamper. Podstawowe parametry, które brano pod uwagę, to zachowanie takiego pojazdu podczas hamowania i pokonywania zakrętów.
Najnowszym rozwiązaniem są Bilstein B6 Camper Advanced, których konstrukcję oparto na autorskiej technologii DampMatic. Amortyzatory te automatycznie dostosowują siłę tłumienia do obciążenia pojazdu i nawierzchni, po której się porusza. Ma to kluczowe znaczenie w trakcie jazdy po nieutwardzonych drogach, np. duktach leśnych, kostce brukowej czy nadmorskich piaskach. Z kolei na autostradzie powracają do „normalnej”, twardszej charakterystyki pracy.Pierwsze referencje amortyzatorów Bilstein B6 Camper i Bilstein B6 Camper Advanced zostały przygotowane dla Fiata Ducato od rocznika 2006. Tym samym można je montować również w bliźniaczych modelach Citroen Jumper i Peugeot Boxer.
W pracach nad nowymi amortyzatorami skupiliśmy się na popularnych w Europie kamperach na bazie samochodów dostawczych. Oczywiście pracujemy nad dostępnością do kolejnych, ale też ciekawi jesteśmy zainteresowania i popytu na rynku. Niemniej po dynamicznym wzroście zainteresowania kamperami, chociażby w efekcie utrzymywania dystansu społecznego przez pandemię koronawirusa, widzimy potencjał w tym segmencie, zarówno w dostawach na pierwszy montaż, jak i – przede wszystkim – aftermarket – podsumowuje Tomasz Siemek.