Pamiętam moje pierwsze pudełko szachów. To była wersja miniaturowa, magnetyczna, wyprodukowana zapewne przez jedną ze spółdzielni działających prężnie w czasach minionego ustroju. Pudełko było plastikowe, otulone dwoma blaszkami z szachownicą, w środku znajdowała się armia figur.
Całość można było zabezpieczyć futerałem ze sztucznego tworzywa w kolorze… nazwijmy go przypadkowym. A jednak pamiętam ich wygląd, a związane z nimi wspomnienia towarzyszą mi do dziś. To magia momentu, czasu spędzonego z przyjaciółmi, rodziną, emocje wygranej i przegranej, paliwo zakładu napędzające grę.
Wycieczka, wyprawa, podróż to czas, kiedy zabawa, rozrywka i gra oznaczają znakomicie spędzony czas. To podstawowe założenie akcji #rebelwtrasie, którą napędza dodatkowo promocja hobby, jakim są nowoczesne gry planszowe. Dzięki temu gry Rebela znajdziemy na kempingach i w miejscach, gdzie aktywność caravaningowych turystów mocno się odznacza. Dodatkowo #rebelwtrasie jest częścią większego projektu akcji outdoorowych firmy Rebel, w ramach której firma dostarcza gry do stanic wodnych (#rebelnawodzie) i schronisk górskich (#rebelnaszczycie), a także realizuje projekty związane z międzynarodową grą terenową geocaching (#georebel).
Założenia akcji koncentrują się – poza wspomnianymi – na promocji kultury podróżniczej i wspólnym spędzaniu czasu z grami planszowymi w podróży. Te ostatnie nie tylko pozwalają zbliżyć się przyjaciołom czy rodzinom, pomagają też przełamać pierwsze lody i ułatwiają poznanie się zupełnie nowym osobom. – Czy stawiamy na gry rodzinne? Stawiamy na dobrą zabawę, a że gry i caravaning to świetne połączenie, odpowiadamy „tak”, stawiamy na rodzinne spędzanie czasu w podroży… z grami oczywiście! – odpowiada Barbara Zajączkiewicz, menedżerka w firmie Rebel i koordynatorka akcji.
Okazuje się, że w ramach akcji trzeba brać pod uwagę różnorodność zainteresowań, które wiążą się też z wiekiem bywalców kempingów, i tak samo dopasowywać stopień skomplikowania dostarczanych do kempingów gier. – Społeczność caravaningowa to różnorodni ludzie, zatem i nasze gry muszą takie być. Okazuje się, że wiele osób jeszcze nie grało w trasie, a jedyny znany im tytuł to klasyczny chińczyk – opowiada Barbara Zajączkiewicz. – Dlatego też w ramach akcji nasze planszówki można znaleźć już na 66 kempingach w Polsce. Do każdego z nich trafiła pokaźna paczka gier familijno-imprezowych, z takimi hitami jak: Dobble, Tajniacy, Dixit czy Wsiąść do pociągu.
Warto nadmienić, że w ramach współpracy z „Polskim Caravaningiem” i BookingCamper gry znajdują się w każdym wypożyczanym przez wypożyczalnię kamperze. Tu pakiet gier jest nieco mniejszy, ale równie interesujący. #Rebelwtrasie jako akcja jest dostępna w aplikacji mobilnej Grupa Biwakowa, gdzie można sprawdzić, który kemping posiada gry Rebela. Jakie tytuły można zastać na miejscu, musi pozostać niespodzianką, ale można też zwrócić się z takim pytaniem do kempingu, robiąc rezerwację.
Jedno jest pewne, wśród nich uda się znaleźć Dobble XXL, pretendujące do tytułu hitu podróżniczego! Ta gra jest dostępna na każdym kempingu objętym akcją. Pokaźne opakowanie skrywa 20 „kart” wykonanych z wytrzymałego materiału PVC, każda ma 45 cm średnicy. Dzięki temu Dobble XXL doskonale nadaje się do aktywnych zabaw na świeżym powietrzu. Żadna z gier nie jest tak prosta i nie daje tyle zabawy w ciągu kilku minut! Rozgrywka jest bardzo szybka, emocjonująca, a przy stole dużo się dzieje, gdy każdy próbuje wyprzedzić innych uczestników w wyścigu do zwycięstwa.
Jakie są plany na przyszłość? Barbara Zajączkiewicz dodaje: – Nie mamy zamiaru zwalniać tempa, zamierzamy docierać do kolejnych kempingów i na najważniejsze wydarzenia. W 2024 r. planujemy kolejną nowość – dedykowaną akcję dla partnerów #rebelwtrasie. Myślimy także nad kontynuacją konkursów.
Proponujemy zapoznać się z ofertą firmy Rebel i wybrać własne gry umilające czas w podróży. Znajdziemy wśród nich gry proste do opanowania, ale też bardziej wymagające, o złożonej mechanice rozgrywki i gwarantujące emocje na zdecydowanie dłużej niż kilka chwil. Dodajmy, że do końca października trwa konkurs fotograficzny #rebelwtrasie, którego zasady można znaleźć na stronie Rebela i BookingCamper. Wystarczy przykleić „wlepę” i zrobić zdjęcie!
Szymon Kwiatkowski; Fot. Małgorzata Wilczyńska, Barbara Zajączkiewicz, Szymon Kwiatkowski
Artykuł pochodzi z numeru 5 (113) 2023 r. magazynu „Polski Caravaning”.
Chcesz być na bieżąco? Zamów prenumeratę – teraz jeszcze taniej i szybciej.