Nie jest tajemnicą, że większość nowych kamperów i przyczep kempingowych sprzedaje się w Polsce „na firmę”. To najczęściej przedsiębiorcy decydują się na taki zakup - częściowo z powodu poszukiwania wolności podróżowania a częściowo z przyczyn podatkowych. Leasing jest wówczas najkorzystniejszą formą finansowania. Tych było o 9,2% mniej w okresie styczeń-wrzesień 2020 w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego.
Branża leasingowa sfinansowała zakupy aut osobowych i dostawczych do 3,5 tony na łączną kwotę 23,1 mld zł. To o 9,2% mniej niż w analogicznym okresie w roku 2019. Branża patrzy jednak z nadzieją na IV kwartał spodziewając się realnego wzrostu na całym rynku.
W marcu gospodarka wyhamowała ze względu na wprowadzone obostrzenia. Ich rezultatem był spadek produkcji przemysłowej i sprzedaży detalicznej, w efekcie czego zmalało także finansowanie udzielane przez firmy leasingowe. W pierwszej połowie roku polska branża leasingowa udzieliła finansowania o wartości 29,8 mld zł, o 24 proc. mniej (r/r).
Co finansują przedsiębiorcy? Aż 47,6% w strukturze rynku zajmują samochody osobowe i dostawcze do 3,5 tony. Na kolejny miejscu uplasowały się maszyny i inne urządzenia (29,9%) a trzecią lokatę okupują pojazdy ciężarowe (16,8%).