Dlaczego nie po prostu kampery? To słowo bowiem nie do końca oddaje nasze europejskie wyobrażenie o tym jak wygląda kamper – pomimo że podobne pojazdy powstają też w Europie. W języku angielskim jest na nie określenie „motor homes”, czyli pojazdy (samochody) mieszkalne.
Winnebago Vectra
Itasca Horizon
Winnebago Industries Incorporation jest amerykańskim producentem takich właśnie pojazdów i osprzętu do nich. Siedziba firmy mieści się w Forest City w stanie Iowa, a produkcja odbywa się w kilku miastach tego stanu. Koncern zatrudnia ponad cztery tysiące osób, a jego produkty rozprowadza ponad 300 dilerów na terenie USA i Kanady. Pod obecną nazwą firma zarejestrowana jest od 1962 roku.
Itasca Ellipse
Pojazdy sprzedawane są pod dwiema markami: Winnebago i Itasca. Dodatkowo istnieje podział na dwie klasy: klasa A i klasa C. Klasa A to pojazdy duże, z wielką przestrzenią mieszkalną, budowane na podwoziach wielkości autobusu. Klasa C to natomiast pojazdy budowane na podwoziu samochodów dostawczych, vanów.
Wielkie połacie Stanów Zjednoczonych sprzyjają podróżom. Autostrady i drogi szybkiego ruchu ułatwiają poruszanie się tymi wielkimi pojazdami. Wielu Amerykanów może sobie też pozwolić na wydatek rzędu 150-250 tysięcy dolarów na ich zakup. W Polsce jest kilka amerykańskich kamperów, jednak nie spotkaliśmy tych największych. Przyczyną tego stanu nie jest chyba kiepski stan dróg i brak autostrad...
Itasca Sundancer
Winnebago Outlook
Na zdjęciach modele obydwu serii produkowanych przez Winnebago Industries Incorporation. Więcej informacji można znaleźć na stronie: www.winnebagoind.com
Dariusz Wołodźko