Volkswagen T6 produkowany jest w szerokiej gamie: jako furgon, Multivan, Caravelle a także jako kultowy kamper California. Na nowej bazie T6.1, która zostanie wprowadzona od jesieni 2019r, powstanie najprawdopodobniej jeszcze więcej wersji. Prezentujemy wszystkie najważniejsze innowacje techniczne Volkswagena, które zwiększają bezpieczeństwo, zapewniają większy komfort i dynamikę jazdy.
Nowa twarz nowego Bulli
Zmodernizowanego VW T6.1 Bulli najłatwiej rozpoznać po nowym większym wlocie powietrza z przodu. Atrapę Bullika zdobią teraz chromowane listwy na całej szerokości. Chromy łączą się z paskami LED’owych świateł do jazdy dziennej w nowych reflektorach. Nowy przód wyróżnia w ten sposób rodzinę VW T6.1 - dodatkowo pojawiają się nowe felgi i kolory.
Nowe silniki 2.0 TDI
Wszystkie nowe 2,0-litrowe silniki TDI po modernizacji , spełniają normę emisji spalin Euro-6d-Temp. Najsłabszy silnik ma tylko 90KM i napędza tylko przednie koła, kolejna wersja to 110 i 150 KM oraz najmocniejsza 199 KM. Wersja 150 KM jest opcjonalnie dostępna z przekładnią dwusprzęgłową (DSG) i napędem na cztery koła (ręczna lub DSG). Wersja 199 KM jest standardowo wyposażona w DSG i opcjonalnie w napęd 4Motion. Na benzynowego VW Bulli T6.1 na razie nie ma szans.
Elektromechaniczne wspomaganie kierownicy i systemy wspomagania
Kolejną innowacją dla nowego Bullika jest elektromechaniczne wspomaganie kierownicy, które zastępuje układ hydrauliczny. W ten sposób kierowanie samochodem może być aktywnie kontrolowane przez systemy wspomagania. Pakiet obejmuje w T6.1 wspomaganie jazdy przy bocznym wietrze, które zapewniać większą stabilność i bezpieczeństwo jazdy.
Manewrowanie i parkowanie jeszcze łatwiejsze dzięki asystentom
Asystent pasa ruchu "Lane Assist" jest dostępny dla VW T6.1, wykrywa oznaczenia linii na podstawie czterech kamer. Asystent parkowania "Park Assist" pozwala na automatyczne parkowanie minibusa. Podczas parkowania system ostrzega, gdy inny pojazd zbliża się od tyłu. Jeżeli kierowca nie zareaguje, układ zahamuje niezależnie.
Zapożyczony z Craftera jest także "Trailer Assist". Tak więc nowy Bulli może teraz sam bezpiecznie zaparkować z przyczepą. Kierowca musi jedynie dodawać gazu lub hamować, reszta dzieje się automatycznie. Jeżeli parkujemy samodzielnie to pomoże nam w tym, również znany z Craftera, system czujników ultradźwiękowych.
Nowy cyfrowy kokpit
Kokpit w Bulli 6.1 również zyskuje nowy wygląd. Tutaj także wymagana była technologiczna innowacja. Nowy panel instrumentów umożliwia integrację cyfrowych urządzeń i modułowego zestawu multimedialnego (MIB3). Kokpit nowego VW T6.1 to w pełni cyfrowy panel przyrządów i duży wyświetlacz w konsoli środkowej. Tak zwany "Digital Cockpit" to 10,25-calowy wyświetlacz, na którym kierujący, może przełączać się między różnymi konfiguracjami.
MIB3 wyposażony jest również w nową nawigację: systemy ekranu dotykowego Discover Media lub Discover Pro można indywidualnie konfigurować. Infotainment uzupełniają systemy Composition Audio (8 cali) i Composition Color (9,2 cala). Ekrany mają różne rozmiary i wzory dla poszczególnych wersji T6.1 Caravelle, Multivan i California. Można je kontrolować za pomocą dotyku lub poleceń głosowych.
eSIM i sterowanie głosowe
Nowy Bulli odpowiada na słowa "Hej Bulli". Uruchamiając w ten sposób uwagę komputera, możesz głosowo wejść do punktów nawigacyjnych lub sterować radiem. To dobre rozwiązanie poprawiające bezpieczeństwo: nie musisz już odwracać wzroku od drogi podczas jazdy.
Kolejną funkcją infotainment i networkingu jest eSIM. Przydzielony do niego asystent awaryjny ma funkcję wywołania: w razie wypadku system automatycznie wysyła lokalizację pojazdu do centrum alarmowego i nawiązuje połączenie głosowe. Karta SIM jest również interfejsem dla usług online. Daje to systemowi dostęp do radia internetowego i usług przesyłania muzyki.
Dzięki aplikacji App-Connect system może również odtwarzać aplikacje na smartfony, takie jak Google Maps, biblioteki multimediów lub Spotify na ekranie - bez żadnego połączenia kablowego między smartfonem a pojazdem. Na przykład przez Bluetooth można również podłączyć Apple Car Play. Aby system działał nie przerwanie, smartfony wszystkich marek można ładować za pomocą indukcyjnej ładowarki.
Pierwszy E-Bulli T6.1
Ciekawostką jest to, że Bulli pierwszy raz będzie dostępny również jako pojazd bezemisyjny. We współpracy z firmą ABT, E-Bulli generuje 112 KM a pojemność akumulatorów, pozwala na przejechanie 400 km (testowane na NEDC). VW zapewnia, że minibus idealnie sprawdzi się dla rodzin w mieście lub wykorzystywany zupełnie komercyjnie.
Wyposażenie i ceny
VW T6.1. oferuje w końcu wyższy standard wyposażenia, taki jak elektryczne szyby, centralny zamek, nowe wewnętrzne oraz światła LED. Ceny samochodu poznamy pewnie jesienią bo samochód wejdzie do sprzedaży na przełomie 2019 i 2020 roku.