Za nami polska konferencja prasowa, którą Volkswagen zorganizował w wersji „on-line”. Tyczyć się ona miała premiery nowego Volkswagena Caddy. Niestety, pomimo naszych oczekiwań, nie dowiedzieliśmy się niczego na temat wersji „California”. Korzystając więc z materiałów dostępnych na niemieckojęzycznych portalach caravaningowych, zapraszamy na prezentację jednego z najmniejszych kamperów dostępnych na rynku.
Niemieccy dziennikarze zauważają, że na ich rynku pierwszy VW Caddy pojawił się w 2013 roku i od razu zyskał popularność jako wóz rodzinny, dostawczy i minivan. Rynek kamperów i przyczep w Niemczech próżni nie lubi więc szybko pojawiły się przeróżne wariacje związane właśnie z tym modelem Volkswagena.
Tym razem sam producent postanowił zaprezentować nowego VW Caddy w wersji „California”. Czy mini kamper może jakkolwiek dorównać swoim większym braciom?
Niemieccy dziennikarze portalu promobil.de wyróżnili kilka zalet i wad nowego VW Caddy California.
Plusy:
Minusy:
Specjalnością nowego Caddy California jest duży namiot tunelowy, który mocujemy do tylnej klapy. W ten sposób możemy łatwo połączyć najważniejsze cechy kampera i namiotu: dużo przestrzeni mieszkalnej, ale z łóżkiem, które znajduje się w pojeździe a nie na ziemi.
Wspomniany panoramiczny dach ma aż 1,40 m2 powierzchni. Można je przyciemnić, podobnie jak wszystkie inne okna w mini-kamperze. Kuchnię możemy opcjonalnie przymocować do lewej ściany bagażnika na łóżkiem. Jeżeli tylna klapa jest otwarta, możemy ją wówczas wyciągnąć.
VW Caddy - niezłe auto
Od zawsze Volkswagen Caddy był autem uniwersalnym. To nie zmieniło się również w jego piątej odsłonie. Ma 1,86 m szerokości i 4,5 m długości. Wersja „Caddy Maxi” posiada przestrzeń ładunkową rzędu aż 4m3. Nowe Caddy możemy zamówić z otwieranym jednym bądź dwoma bokami. W wersji „Caddy Furgon” zastąpiono sztywną oś z resorami piórowymi na poczet nowej osi skrętnej ze sprężynami baryłkowymi.
Opcjonalnie nowe Caddy możemy zamówić z cyfrowym kokpitem, który posiada 10-calowy ekran multimedialny. Zamiast przycisków i pokręteł, w przyszłości znajdziemy tam dotykowe elementy.Co w gamie silnikowej? Jednostki wysokoprężne o mocy od 75 do 122 KM, jeden silnik benzynowy (TSI 116 KM) oraz wersja na gaz ziemny TGI (130 KM). W wersji „California” będą dostępne tylko jednostki wysokoprężne. Opcja: napęd na wszystkie koła (4MOTION).
Nowy Volkswagen Caddy California, jak słusznie zauważają niemieccy dziennikarze, może być więc zarówno autem rodzinnym, niezłym holownikiem przyczepy kempingowej jak i udanym pojazdem kempingowym.
PS. Volkswagen Caddy California będzie produkowany w Polsce w fabryce Volkswagen Poznań.