To druga, tym razem kompaktowa, więc wiele mniejsza propozycja firmy TORSUS. Co nie znaczy, że prezentowany furgon o długości 6 metrów ustępuję swemu większemu bratu. I ten ma wytrzymać i poradzić sobie w warunkach wykraczających poza normalną eksploatację terenową. W najbardziej ekstremalnej konfiguracji ma wandaloodporne osłony na szyby. Oto TERRASTORM – kampervan na… małą apokalipsę.
O ile Torsus Praetorian to bez mała dom - kamper gotowy na apokalipsę lub autobus sposobny zmieścić do 35 pasażerów, to TERRASTORM jest 2,5 metra krótszy. Bazuje na wysokich furgonach (L3, H3) Volkswagen Crafter/MAN TGE. Pojazd oferowany jest w dwóch wersjach wyposażenia - TT1 Coach i TT2 Nomad. Obie posiadają zmodernizowane podwozie i zawieszenie terenowe, napęd na wszystkie koła z blokadą tylnego mechanizmu różnicowego. Każdy egzemplarz ma wyciągarkę (do 5,5 tony) w przednim zderzaku i ochronne elementy nadwozia oraz wykonaną na zamówienie płytę chroniącą przed uszkodzeniem w trudnych warunkach podzespoły podwozia - biegnie od silnika i skrzyni biegów aż do tylnego mechanizmu różnicowego i zbiornika paliwa. Dodatkowo, TT2 Nomad został wyposażony w przednie orurowanie i tylne osłony, bagażnik dachowy (150 kg ładowności) ze zintegrowanymi światłami, drabinkę, stelaż na oponę zapasową. Pomniejsze modyfikacje dotyczą silnika. To 2-litrowa jednostka o mocy 177 KM i 410 Nm.
Najbardziej wszechstronny minibus 4x4 o dużej ładowności
TERRASTORM został poddany rygorystycznemu programowi testów w wielu ośrodkach badawczych w Czechach i na Słowacji, w tym na kultowym poligonie Tatra. Dzięki temu pojazd jest w stanie wytrzymać i poradzić sobie w warunkach wykraczających poza normalną eksploatację terenową, zachowując jednocześnie użyteczność i komfort kampera.
- TERRASTORM to pojazd, który sprawdzi się zarówno na wydmach Sahary, jak i przy rozwożeniu paczek oraz w ratownictwie medycznym w regionach górskich. Pojazd jest wszechstronny w swoich konfiguracjach - mówi Vakhtang Dzhukashvili, założyciel i dyrektor generalny firmy TORSUS.- W firmie TORSUS wierzymy, że mocne, wytrzymałe pojazdy użytkowe nie służą tylko do pracy, ale mogą być również wykorzystywane do zabawy. Nasz najbardziej wszechstronny minibus 4x4 o dużej ładowności został zaprojektowany z myślą o osobach, które chcą mieć pojazd zdolny do wykonywania ciężkich zadań w pracy, ale również świetnie nadający się do spędzania weekendów z rodziną.
Powstał do najtrudniejszych zadań, więc skrywa gruntownie przeprojektowane zawieszenie. Amortyzatory Bilstein B6 z przodu zapewniają optymalny komfort jazdy. Przy zwiększonej wysokości zawieszenia zastosowano śruby regulacyjne Ironman 4x4, które umożliwiają regulację pochylenia kół w zakresie ± 1,75 stopnia. Z tyłu zawieszenie stanowi kombinację resorów piórowych marki Ironman 4x4 Load Plus oraz opcjonalne amortyzatory Profender Dakar. Połączenie zmodernizowanego zawieszenia terenowego i wytrzymałych 17-calowych opon BF Goodrich All Terrain T/A KO2 zapewnia modelowi TERRASTORM prześwit 290 mm, kąty natarcia i zejścia 26 stopni i 20 stopni oraz głębokość brodzenia 690 mm. Potencjalni nabywcy mogą wybrać pakiet „Deep Wave”, dzięki któremu TERRASTORM może brodzić w wodzie o głębokości do 820 mm.
Fotele z 5-punktowymi pasami bezpieczeństwa
We wnętrzu TERRASTORM może pomieścić od 9 do 20 pasażerów w fotelach o wysokim komforcie. W odróżnieniu od większości minibusów, konfiguracja siedzeń w TERRASTORM może być zmieniona na fotele obrotowe z wielofunkcyjnymi stolikami, co w połączeniu z systemem szyn daje największe możliwość dowolnej aranżacji kampera. Na ten czas polecana jest 5- lub 7-osobowa aranżacja wnętrza. Rzędy siedzeń można ustawić naprzeciwko siebie, wykorzystując stoły wielofunkcyjne, a klient może łatwo zainstalować modułowe elementy, aby przekształcić tego minibusa w kampera. Z bogatego wyposażenia funkcjonalnego wymieńmy: instalację pokładową 12V, generator prądu (180 A), system ogrzewania wnętrza z regulacją cyfrową, klimatyzator dachowy. Cena? Zaczyna się od 57 461 euro. Więcej informacji można znaleźć na stronie www.torsus.eu.
Fot. TORSUS