artykuły

prezentacje-pojazdowPREZENTACJE POJAZDÓW
ReklamaBilbord - ubezpieczenia chroni to co kochasz
TERRASTORM – kampervan
  fot. PC TERRASTORM – kampervan

TERRASTORM – kampervan na… małą apokalipsę

Czas czytania 4 minuty

To druga, tym razem kompaktowa, więc wiele mniejsza propozycja firmy TORSUS. Co nie znaczy, że prezentowany furgon o długości 6 metrów ustępuję swemu większemu bratu. I ten ma wytrzymać i poradzić sobie w warunkach wykraczających poza normalną eksploatację terenową. W najbardziej ekstremalnej konfiguracji ma wandaloodporne osłony na szyby. Oto TERRASTORM – kampervan na… małą apokalipsę.

O ile Torsus Praetorian to bez mała dom - kamper gotowy na apokalipsę lub autobus sposobny zmieścić do 35 pasażerów, to TERRASTORM jest 2,5 metra krótszy. Bazuje na wysokich furgonach (L3, H3) Volkswagen Crafter/MAN TGE. Pojazd oferowany jest w dwóch wersjach wyposażenia - TT1 Coach i TT2 Nomad. Obie posiadają zmodernizowane podwozie i zawieszenie terenowe, napęd na wszystkie koła z blokadą tylnego mechanizmu różnicowego. Każdy egzemplarz ma wyciągarkę (do 5,5 tony) w przednim zderzaku i ochronne elementy nadwozia oraz wykonaną na zamówienie płytę chroniącą przed uszkodzeniem w trudnych warunkach podzespoły podwozia - biegnie od silnika i skrzyni biegów aż do tylnego mechanizmu różnicowego i zbiornika paliwa. Dodatkowo, TT2 Nomad został wyposażony w przednie orurowanie i tylne osłony, bagażnik dachowy (150 kg ładowności) ze zintegrowanymi światłami, drabinkę, stelaż na oponę zapasową. Pomniejsze modyfikacje dotyczą silnika. To 2-litrowa jednostka o mocy 177 KM i 410 Nm.

Najbardziej wszechstronny minibus 4x4 o dużej ładowności

TERRASTORM został poddany rygorystycznemu programowi testów w wielu ośrodkach badawczych w Czechach i na Słowacji, w tym na kultowym poligonie Tatra. Dzięki temu pojazd jest w stanie wytrzymać i poradzić sobie w warunkach wykraczających poza normalną eksploatację terenową, zachowując jednocześnie użyteczność i komfort kampera.

ReklamaTERRASTORM – kampervan na… małą apokalipsę 1
- TERRASTORM to pojazd, który sprawdzi się zarówno na wydmach Sahary, jak i przy rozwożeniu paczek oraz w ratownictwie medycznym w regionach górskich. Pojazd jest wszechstronny w swoich konfiguracjach - mówi Vakhtang Dzhukashvili, założyciel i dyrektor generalny firmy TORSUS.

- W firmie TORSUS wierzymy, że mocne, wytrzymałe pojazdy użytkowe nie służą tylko do pracy, ale mogą być również wykorzystywane do zabawy. Nasz najbardziej wszechstronny minibus 4x4 o dużej ładowności został zaprojektowany z myślą o osobach, które chcą mieć pojazd zdolny do wykonywania ciężkich zadań w pracy, ale również świetnie nadający się do spędzania weekendów z rodziną.

Powstał do najtrudniejszych zadań, więc skrywa gruntownie przeprojektowane zawieszenie. Amortyzatory  Bilstein B6 z przodu zapewniają optymalny komfort jazdy. Przy zwiększonej wysokości zawieszenia zastosowano śruby regulacyjne Ironman 4x4, które umożliwiają regulację pochylenia kół w zakresie ± 1,75 stopnia. Z tyłu zawieszenie stanowi kombinację resorów piórowych marki Ironman 4x4 Load Plus oraz opcjonalne amortyzatory Profender Dakar. Połączenie zmodernizowanego zawieszenia terenowego i wytrzymałych 17-calowych opon BF Goodrich All Terrain T/A KO2 zapewnia modelowi TERRASTORM prześwit 290 mm, kąty natarcia i zejścia 26 stopni i 20 stopni oraz głębokość brodzenia 690 mm. Potencjalni nabywcy mogą wybrać pakiet „Deep Wave”, dzięki któremu TERRASTORM może brodzić w wodzie o głębokości do 820 mm.

ReklamaTERRASTORM – kampervan na… małą apokalipsę 2
Fotele z 5-punktowymi pasami bezpieczeństwa

We wnętrzu TERRASTORM może pomieścić od 9 do 20 pasażerów w fotelach o wysokim komforcie. W odróżnieniu od większości minibusów, konfiguracja siedzeń w TERRASTORM może być zmieniona na fotele obrotowe z wielofunkcyjnymi stolikami, co w połączeniu z systemem szyn daje największe możliwość dowolnej aranżacji kampera. Na ten czas polecana jest 5- lub 7-osobowa aranżacja wnętrza. Rzędy siedzeń można ustawić naprzeciwko siebie, wykorzystując stoły wielofunkcyjne, a klient może łatwo zainstalować modułowe elementy, aby przekształcić tego minibusa w kampera. Z bogatego wyposażenia funkcjonalnego wymieńmy: instalację pokładową 12V, generator prądu (180 A), system ogrzewania wnętrza z regulacją cyfrową, klimatyzator dachowy. Cena? Zaczyna się od 57 461 euro. Więcej informacji można znaleźć na stronie www.torsus.eu.

Fot. TORSUS


Rafał Dobrowolski
Rafał Dobrowolski
Krótkie formy dziennikarskie to mój żywioł. Lubię dostarczać codziennych informacji dla magazynów motoryzacyjnych - czasem udaje mi się zainspirować doniesieniami na potrzeby portalu polskicaravaning.pl
20.03.2022 zdjęć 8
Obserwuj nas na Google News Obserwuj nas na Google News