Transa-M, firma z Pszczyny, którą mogliście poznać jako oficjalny dealer francuskich kamperów Chausson, nie zwalnia tempa. Jej przedstawiciele poinformowali, że udało im się uzyskać dealerstwo kolejnej marki z grupy Trigano. Mowa o vanach, mikro oraz mini kamperach na bazie Fiata Ducato, Fiata Talento i Forda Transita.
Nowa marka w ofercie nazywa się Randger i to jej debiut na polskim rynku. Należy do Grupy Trigano, pojazdy produkowane są we Francji.
Umacniamy swoją pozycję w koncernie Trigano. Randger to już trzecia marka (po Chausson i Autostarze) w naszej ofercie. Co oczywiste, jesteśmy z tego niezwykle zadowoleni - tłumaczy Szymon Majnusz z Transa-M.
W ten sposób w Pszczynie możemy zapoznać się z:
Co ważne, Transa-M będzie w Polsce pierwszą firmą posiadającą w ofercie mini-kampery na bazie Talento oraz Transita z napędem 4x4. To zupełna nowość.
Randger - alternatywa dla kamperów grupy VW
Polski klient uwielbia pojazdy małe i mikro co pokazują chociażby statystyki oglądalności naszych materiałów targowych. I właśnie takie znajdziemy w ofercie francuskiego producenta. Dla przykładu: model R560 jest zbudowany na Fordzie, ma napęd 4x4 a dodatkowo obejmuje go niska akcyza (silnik poniżej 2 litrów), która realnie przekłada się na ostateczną cenę zakupu pojazdu. Wspomniany napęd „Intelligent AWD” czwartej generacji kontroluje trakcję w systemie automatycznym i, w razie potrzeby, przekazuje moment obrotowy na przednie koła. Elektroniczny sterownik jest w stanie przekazać moc na poszczególne osie w stosunku 0:100 i 50:50. Kierowca otrzyma do dyspozycji dwa tryby jazdy: AWD Auto i AWD Lock. Napęd jest w pełni zintegrowany z systemami stabilizacji toru jazdy ESC i kontroli trakcji. Udało się również zredukować masę elementów tworzących napęd AWD o 10 kg.
Model R560 bazuje na Fordzie Transicie z napędem 4x4
Kampery na bazie Fiata Talento (tutaj weźmy za przykład model R499) posiadają podnoszony dach co realnie zwiększa komfort bytowania. Stanowi to również świetną alternatywę dla chociażby kamperów Volkswagena, które cieszą oko wielu osób, ale, ze względu na zaporową cenę, niewiele jest w stanie sobie na nie pozwolić. Natomiast model R535 oferuje miejsce do jazdy i spania dla 4 osób, bazuje również na Fiacie Talento i w tylnej części posiada… łazienkę z toaletą! To dość unikalne rozwiązanie jak na te gabaryty (łączna długość: zaledwie 5,4 m). Pod jego maską pracuje silnik 2.0 DCI o mocy 145 koni mechanicznych (lub 170 KM - do wyboru). Współpracuje on z 6-biegową, manualną skrzynią biegów. Na bagaże i dodatkowe akcesoria zostaje nam około 490 kilogramów. Zbiornik na paliwo ma aż 80 litrów co przełoży się na duży zasięg przy średnim spalaniu rzędu 6 litrów na każde przejechane 100 kilometrów.
Co na wyposażeniu zabudowy? Warto tu wspomnieć o chociażby lodówce Webasto o pojemności 41 litrów, 2-palnikowej kuchence gazowej czy złączach USB, 12 i 230 V. Za ogrzewanie odpowiedzialny jest produkt firmy Webasto lub Truma - oba zasilane olejem napędowym. W pojeździe zainstalowano zbiornik na wodę czystą o pojemności 68 litrów oraz szarą: 59 litrów. Do tego warto dorzucić wszędobylskie schowki, szafki i szuflady pozwalające zachować porządek.
Dla kogo skierowane są takie pojazdy?
- Wszyscy, którzy kochają dużo i często podróżować, przemieszczać się, uprawiają sporty, korzystają z auta kempingowego nie tylko na urlopie, ale również na codzień, podczas weekendowych wypadów będą zadowoleni z kamperów marki Randger - dodaje Szymon Majnusz.
Cena modelu R535 zaczyna się od 42 541 euro netto (z podatkiem akcyzowym). Szczegóły można znaleźć tutaj (w j. francuskim): www.randger.fr