A co powiecie na elektryczno-hybrydowego SUVa z napędem 4x4? Oto nowy Opel Grandland X, którego można ładować z zewnętrznego źródła prądu. Cztery tryby jazdy: „Electric”, „Hybrid”, „All-Wheel Drive” (napęd na wszystkie koła) i „Sport”. A do tego wysoka całkowita moc układu: do 300 KM. Jak to się sprawdzi przy holowaniu przyczep?
Nowy i elegancki SUV Grandland X Hybrid4 może w ciszy przemieszczać się leśnymi duktami, nie wystraszy koni na padoku i dojedzie nad sam brzeg morza dzięki elektrycznemu napędowi na wszystkie koła. Gdy akumulator o pojemności 13,2 kWh tego hybrydowego modelu typu plug-in jest naładowany, Grandland X z napędem na cztery koła korzysta wyłącznie z silników elektrycznych. Grandland X jest nie tylko cichy, ale także oszczędny — między innymi dlatego, że nie potrzebuje ciężkiego wału napędowego. Ponadto wysoki moment obrotowy silników elektrycznych jest dostępny od pierwszego dotknięcia pedału przyspieszenia i zapewnia optymalną przyczepność na luźnej nawierzchni.
Grandland X Hybrid4 jest napędzany turbodoładowanym silnikiem benzynowym o pojemności 1,6 litra i dwoma silnikami elektrycznymi. Łączna moc układu wynosi 221 kW (300 KM). Zużycie paliwa wg WLTP (wartości ważone, w cyklu mieszanym): 1,4–1,3 l/100 km przy emisji CO2 32–29 g/km (NEDC: 1,6–1,5 l/100 km, 36–34 g/km CO2). Czterocylindrowy silnik spalinowy o mocy 147 kW (200 KM) został zaprojektowany specjalnie pod kątem wykorzystania w samochodzie hybrydowym. Grandland X Hybrid4 rozwija maksymalną prędkość 235 km/h.
Elektryczną część układu stanowią dwa silniki elektryczne na przedniej i tylnej osi. Moc przedniego i tylnego silnika elektrycznego wynosi odpowiednio 81 kW (110 KM) i 83 kW (113 KM). Przedni silnik elektryczny przekazuje moc na przednie koła za pośrednictwem sterowanej elektrycznie ośmiobiegowej przekładni automatycznej. Drugi silnik, wraz z mechanizmem różnicowym, jest zintegrowany z tylną osią. Tylny silnik elektryczny zapewnia Grandlandowi X Hybrid4 stały napęd na wszystkie koła, gwarantujący optymalną przyczepność. Zasięg w trybie wyłącznie elektrycznym w cyklu WLTP1 wynosi 59 km (67–69 km wg NEDC2).