Dziś rozpoczynają się targi CMT w Stuttgarcie, drugie co do wielkości wydarzenie caravaningowe w Niemczech. Jesteśmy na miejscu i wypiekami na policzkach śledzimy nowości. Jedną z nich jest światowa premiera marki Affinity, której przewodzi Jacek Jaskot, niegdyś związany z Globe-Traveller'em. Poznaliśmy pierwsze szczegóły na temat nowego kamper-vana oraz (wreszcie!) możemy zobaczyć oficjalne zdjęcia.
Affinity Camper Van to kompaktowy samochód kempingowy o stosunkowo niewielkich rozmiarach (długości 6,4 metra, szerokości 2,2 metra i wysokości 2,8 metra), idealny dla wszystkich aktywnych podróżników. Jest zwinny i wszechstronny, łatwy w prowadzeniu i parkowaniu oraz ekonomiczny, jeśli chodzi o zużycie paliwa.
Zapewnia wygodne miejsce do podróży dla czterech osób. Został zaprojektowany i wykonany z wielką starannością i dbałością o szczegóły. Do produkcji zastosowano nowoczesne, trwałe, wysokiej jakości materiały. Gwarantuje to długotrwałe działanie bez widocznych śladów użytkowania.
Sztywne nadwozie, mocny i dynamiczny silnik w połączeniu z mocnym zawieszeniem zapewniają doskonałe właściwości jezdne i wysoki poziom bezpieczeństwa. Zbudowany na bazie nowego Fiata Ducato lub Peugeot Boxer, jest wyposażony w nowoczesne systemy elektroniczne wspierające kierowcę.
Unikalne wnętrze
Zaprojektowany z myślą o rodzinach Affinity Camper Van zapewnia komfortową część dzienną i sypialną dla maksymalnie czterech osób, dwóch dorosłych i dwójki dzieci lub nastolatków.
Kuchnia w kształcie litery L została umieszczona za kanapą pasażera. Stosunkowo duży zlew, dwupalnikowa kuchenka gazowa, 90-litrowa lodówka kompresorowa Dometic i spory blat sprawiają, że jest to jedna z najbardziej komfortowych kuchni w tym segmencie rynku. Dodatkowo główne łóżko zsuwa się, gdy nie jest używane, zapewniając dodatkowe 30 cm wolnej przestrzeni. Wynik jest imponujący. Jest to zdecydowanie największa kuchnia w jakimkolwiek samochodzie kempingowym tego typu.Najwyraźniej poczucie przestrzeni było głównym celem projektanta tego pojazdu. Dwa duże świetliki z przodu i średniej wielkości z tyłu sprawiają, że wnętrze jest jasne i przestronne.
Boczne ściany furgonetki zostały poszerzone o kilka centymetrów. Również dach został zmodyfikowany. Wszystko to dało dodatkową przestrzeń użytkową wewnątrz i całkiem wyjątkowy wygląd z zewnątrz.
Jest to również w pełni zimowy samochód kempingowy. Dzięki podwójnej podłodze i przyzwoitej izolacji można go używać w mroźne dni. Ogrzewanie zapewnia Truma Combi 4E (gazowo-elektryczna) w standardzie lub opcjonalnie Truma 6 Diesel. System wodny jest nie tylko całkowicie umieszczony w ogrzewanych obszarach, między podłogami i w bagażniku, ale posiada również certyfikaty do dystrybucji wody pitnej.
Stosunkowo duża łazienka znajduje się z tyłu pojazdu, obok głównego francuskiego łóżka. Wewnątrz niej znajdują się składana umywalka i mała szafka na wszystko, co może być potrzebne w łazience.
Ale największą innowacją są łóżka. Główne nie tylko zsuwa się, ale także unosi elektrycznie. Gdy łóżko znajduje się w górnej pozycji, bagażnik staje się wystarczająco pojemny, aby pomieścić dwa normalne rowery.Z przodu, kanapa pasażera, po wykonaniu kilku prostych ruchów, zamienia się w podwójne łóżko piętrowe. Dolny poziom ma 182 cm długości i 67 cm szerokości, górny jest o 10 centymetrów dłuższy.
Affinity RV sp. z o.o. to producent samochodów kempingowych z siedzibą w Ozorkowie w województwie łódzkim. Firma została założona przez Jacka Jaskota i Norberta Adamczewskiego. Głównym udziałowcem jest natomiast KABE AB - szwedzka firma produkująca przyczepy i samochody kempingowe.