artykuły

aktualnosciAKTUALNOŚCI
ReklamaBilbord Ubezpieczenia
Więcej kamperów na Crafterach w sezonie 2024

Więcej kamperów na Crafterach w sezonie 2024

Czas czytania 2 minuty

Koncern Volkswagen Samochody Użytkowe zawarł umowę ramową na dostawę 6.000 samochodów dostawczych Crafter jako pojazdów bazowych dla samochodów kempingowych Grupy Erwin Hymer.

Umowę podpisali Lars Krause, członek zarządu odpowiedzialny za sprzedaż i marketing w firmie Volkswagen Samochody Użytkowe (VWCV), oraz Alexander Leopold, prezes zarządu Erwin Hymer Group (EHG). Dostawy pojazdów bazowych do zakładów montażowych rozpoczną się w pierwszym kwartale 2024 r.

Z podpisaniem kontraktu (kwiecień br.) Volkswagen Samochody Użytkowe zostaje nowym dostawcą i partnerem Grupy Erwin Hymer. Nowym dostawcą, bo warto wspomnieć, że z początkiem tego roku ten wiodący producent pojazdów kempingowych nawiązał strategiczne partnerstwo z fabryką Forda w Kolonii. W tym przypadku mowa o pojazdach bazowych typu Ford Transit i Ford Transit Custom.

Obie umowy znaczą tyle, że w przyszłym roku jeszcze bardziej zmaleje udział „trojaczków” (Fiat, Peugeot i Citroën) wśród nowo rejestrowanych kamperów w Europie. Owszem, 6 tys. kamperów na bazie Craftera nie jest może znaczącym wydarzeniem, biorąc pod uwagę, że r/r na rynku UE debiutuje ćwierć miliona pojazdów kempingowych – tym niemniej w komunikacie przewija się sygnał, że to dopiero początek długofalowej współpracy.

Z okazji podpisania umowy, Lars Krause powiedział nie tylko, że cieszy się z pozyskania Grupy Erwin Hymer jako nowego partnera.

- Postrzegamy Craftera jako wzorzec w klasie kampervanów. Oferuje on dużo miejsca jak na pojazd typu furgon, dużą elastyczność dla szerokiej gamy rozwiązań. I z niecierpliwością czekamy również na możliwość omówienia kolejnych projektów, tj. dotyczących innych naszych pojazdów, takich jak podwozie Craftera i następca T6.1. – podkreślił członek zarządu marki VWCV.

ReklamaŚT - biholiday 06.03-30.06 Sebastian
- Z Crafterem jako pojazdem bazowym jesteśmy w jeszcze lepszej sytuacji, aby zaspokoić silny popyt na mocne i kompaktowe samochody kempingowe. Ponadto bardzo dobrze możemy sobie wyobrazić wspólne projekty z naszym partnerem VWCV w takich obszarach jak na przykład alternatywne systemy napędowe - powiedział Alexander Leopold.

Fot. EHG/VWCV


Rafał Dobrowolski07.05.2023
Obserwuj nas na Google News Obserwuj nas na Google News