Nie trzeba mieć kampera, by cieszyć się komfortem zasilania urządzeń z domowego gniazdka. Funkcja ProPower OnBoard jest już dostępna w wybranych modelach użytkowych marki Ford, dzięki czemu możesz podłączyć dowolne urządzenie do gniazdka 230V i zabierać się do pracy, a w przerwach przyrządzić sobie kawę w elektrycznych ekspresie.
Zdarza Ci się wyjeżdżać w miejsca, gdzie nie ma dostępu do prądu, a chcesz bezproblemowo korzystać ze swoich elektrycznych urządzeń, nie martwiąc się przy tym, czy znajdziesz gniazdko 230 V? Właśnie dla takich osób Ford stworzył system ProPower OnBoard. Użytkownik auta wyposażonego w tą funkcjonalność, może korzystać z funkcji gniazdek umieszczonych w kabinie lub przestrzeni ładunkowej, by mieć energię elektryczną potrzebną do zasilania narzędzi, oświetlenia, laptopa, ekspresu do kawy, kompaktowej chłodziarki, itp.
Funkcja ta jest dostępna aż w sześciu modelach w pełni elektrycznej. Dostępna jako opcja dodatkowa, dostarcza 2,3 kW mocy. Twoją osobistą elektrownią jest akumulator trakcyjny. Ale owa funkcjonalność nie dotyczy tylko zelektryfikowanej gamy Forda. Równie dobrze może to być model typu Plug-In (PHEV), czyli z napędem hybrydowym – tu także mamy możliwość zasilania urządzeń z gniazdka domowego 230 V.
Po raz pierwszy koncern wprowadza funkcjonalność ProPower OnBoard w modelach E-Transit. Dzięki dużej baterii (68 kWh, a w wersji z przedłużonym zasięgiem, nawet 89 kWh), E-Transit pozwala ładować urządzenia wszędzie tam, gdzie tego potrzebujesz. Funkcja dostępna jest jako opcja dodatkowa i dostarcza 2,3 kW mocy – oczywiście bez potrzeby posiadania generatora prądu.
Także nowy Transit Custom PHEV oraz osobowy, komfortowy - Tourneo Custom PHEV, może skrywać takie udogodnienie dla cybernomadów i wszystkich, którzy kochają podróżowanie. W tych modelach w kabinie lub tylnej części przestrzeni ładunkowej odnajdziemy zestaw gniazd 230V o łącznej mocy, tak jak w przypadku E-Transita - 2,3 kW. Funkcja ta jest wyposażeniem opcjonalnym i dostępna jest także w pełni elektrycznych odpowiednikach tych modeli, czyli E-Transit Custom i E-Tourneo Custom.Największe możliwości daje pickup Ranger. Ten najnowszy model właśnie trafia do salonów w Polsce w wersji z hybrydowym napędem PHEV, która dysponuje mocą 279 KM i największym momentem obrotowym wśród wszystkich wersji - wynoszącym nawet 690 Nm. Model ten może pokonać w trybie czysto elektrycznym do 43 km i, podobnie jak opisane powyżej, ma w opcjach system ProPower OnBoard. Ale w tym wypadku konstruktorzy Forda poszerzyli jego funkcjonalność.
Klient ma do wyboru dwie opcje. Podstawową o łącznej mocy 2300 W - obejmującą dwa gniazdka 230V 10A w skrzyni ładunkowej oraz jedno gniazdko 230V w kabinie. W przypadku drugiej, rozbudowanej mamy dwa gniazda 230V 15A zamontowane w skrzyni ładunkowej łącznej mocy 6900 W, a oprócz tego cały czas w kabinie jest dostępne gniazdko 230V 10A o mocy 2300 W.
Fot. Ford