Za nami doroczna konferencja prasowa niemieckiego producenta, która upłynęła pod znakiem prezentacji kamperów i przyczep na rok modelowy 2023. Absolutną nowością marki WEINSBERG jest kamper X-Cursion Van na podwoziu VW T6.1. Producent zaproponował także CaraBus i CaraTour – tym razem także na Fordzie.
Niemiecki Knaus Tabbert AG z siedzibą w Jandelsbrunn to takie marki pojazdów kempingowych jak: KNAUS, TABBERT, T@B, WEINSBERG, MORELO. Wielomarkowy koncern ma swe zakłady w Mottgers i Schlüsselfeld, ale także w Nagyoroszi na Węgrzech. Zatrudnia w sumie 3.500 pracowników i rokrocznie wypuszcza na rynek ponad 25.000 pojazdów kempingowych.
Nim więcej o absolutnych nowościach na sezon 2023, wspomnijmy o sukcesach wypożyczalni działających w sieci RENT AND TRAVEL. To ponad 3.000 partnerskich biur podróży w całych Niemczech, ponad 2.200 kamperów i przyczep kempingowych marek KNAUS, WEINSBERG, TABBERT i T@B w około 180 punktach wynajmu w Niemczech, Szwecji i Włoszech - to imponujące liczby, które pokazują, jak RENT AND TRAVEL dalej podąża swoją europejską drogą do sukcesu. Ta działająca pod parasolem Knaus Tabbert AG stała się jednym z najbardziej popularnych portali wynajmu samochodów kempingowych w Niemczech.
WEINSBERG: samochody kempingowe X-Cursion Van i X-Cursion Van EDITION [PEPPER]
Podczas konferencji prasowej podkreślano, że X-Cursion Van jest w 100% nowy i w 100% dziełem WEINSBERG. Ten elegancki, częściowo zintegrowany pojazd kempingowy jest pierwszym pojazdem firmy WEINSBERG zbudowanym na podwoziu VW T6.1.
Jaki będzie? Przewija się zapewnienie, że atrakcyjny cenowo i niezrównanych standardów funkcjonalności. Półintegra na T6.1 ma gwarantować przytulne, stylowe wnętrze. Nowy X-Cursion Van zadebiutuje w dwóch różnych układach: 500 LT posiada praktyczną, obrotową łazienkę, tzn. umywalka jest umieszczona po jednej stronie i można ją obrócić do pozycji nad toaletą. W jednym prostym kroku po drugiej stronie powstaje strefa prysznicowa. Kolejną cechą wyróżniającą 500 LT jest stałe miejsce do siedzenia. Pojazd ma nie jedną, lecz dwie ławki, które są ustawione wzdłuż zabudowy. W razie potrzeby stół między ławkami można rozsunąć. Po odwróceniu foteli w kabinie, stół może pomieścić sześć osób - idealne rozwiązanie, aby zaprosić gości. Co więcej, miejsca do siedzenia można w mgnieniu oka przekształcić w duże łóżko podwójne.Półintegra dla 4-osobowej załogi
Dzięki wysuwanemu łóżku nad kabiną w 500 LT mogą spać nawet cztery osoby. Do dyspozycji jest garaż o wymiarach 60 x 90 cm, są liczne schowki i szafki. Jeszcze większe możliwości daje model 500 MQ. Kamper w połowie zintegrowany z kabiną T6.1 może pochwalić się pełnowymiarowym garażem i dużym łóżkiem w tyle zabudowy. I tu opcjonalnie można zamówić wysuwane łóżko z przodu, dzięki czemu w dwóch oddzielnych miejscach do spania mogą spać nawet 4 osoby.
Cechą szczególnie wyróżniającą model 500 MQ jest innowacyjna strefa mokra na pokładzie. Gdy strefa prysznicowa nie jest potrzebna, stanowi dodatkową przestrzeń i miejsce do przechowywania. Sensacyjnie brzmi zapowiedź, że w kilku prostych krokach „powstaje” pełnowymiarowa kabina prysznicowa. Ze składanymi ściankami rozkłada się do wysokości 1,9 metra. Owa strefa sąsiaduje z materacem głównej sypialni, który jest ukształtowany w taki sposób, że jego fragment można łatwo odsunąć na bok, gdy używany będzie prysznic. Co ciekawe, z toalety można korzystać w dowolnym momencie - niezależnie od tego, czy ktoś śpi, czy bierze prysznic.
W obu wersjach X-Cursion Van znajduje się przestronna kuchnia ze zlewem, dwupalnikową płytą grzewczą i 90-litrową lodówką kompresorową Thetford. Ponieważ bojler i system grzewczy są zasilane olejem napędowym, gaz jest potrzebny tylko do płyty grzewczej, więc wystarczy 5-kilogramowa butla gazowa.Tylko 588 cm długości
Przy szerokości wnętrza wynoszącej 200 cm, całkowitej wysokości pojazdu 285 cm i długości 588 cm, nowy półzintegrowany samochód kempingowy jest przestronny, a jednocześnie kompaktowy.
Od samego początku X-Cursion Van jest również dostępny w edycji specjalnej [PEPPER], która jest bogato wyposażona. Obejmuje to silnik o mocy 150 KM, 7-biegową automatyczną skrzynię biegów DSG, lakierowanie ścian bocznych i kabiny w kolorze Ascot Grey, zderzaki lakierowane w tym samym kolorze co pojazd, elektrycznie sterowane lusterka boczne, 17-calowe obręcze kół ze stopu VW, reflektory główne w technologii LED. Do tego dochodzą liczne systemy aktywnego wspomagania kierowcy. Co istotniejsze, to także izolowany i podgrzewany zbiornik na ścieki, niewymagająca konserwacji i odporna na zużycie tkanina MALABAR Active Line, 24-calowy telewizor Smart TV.
Kolejna nowość ze stajni WEINSBERG to najnowsza propozycja rodziny CaraBus i CaraTour
CaraBus i CaraTour teraz dostępne również na podwoziu Forda Transita
Samochody kempingowe WEINSBERG CaraBus i CaraTour na sezon 2023 to kontynuacja historii sukcesu. A nowy sezon przynosi powiew świeżości. Po pierwsze, CaraBus i CaraTour są teraz dostępne również na podwoziu Forda Transita. Takie połączenie to idealny mariaż - jeszcze więcej miejsca nad głową (205 cm), mnóstwo pojemnych schowków, ogromne łóżko poprzeczne i bezkonkurencyjny stosunek jakości do ceny.
CaraBus i CaraTour - każdy dostępny w wersjach 550 MQ i 600 MQ - są dostępne w trzech świeżych kolorach nadwozia, które doskonale komponują się z charakterystycznym wzornictwem WEINSBERG. Wewnątrz kampery mają wykończenie z jasnego drewna (CaraBus) i nowoczesnego aluminium CPL (CaraTour). Do poprzecznego łóżka z tyłu można łatwo dostać się po schodkach. Dzięki specjalnie zaprojektowanym panelom bocznym łóżko ma długość aż 193 cm. Na życzenie długość łóżka można wydłużyć do 203 cm!
Zoptymalizowano również wyposażenie kamperów. Dzięki pośrednio podgrzewanemu brodzikowi i dużej, ergonomicznej umywalce, w przestronnej łazience można poczuć się luksusowo. Projektanci zadbali o wrażenie przestronności, do czego przyczynia się również wyjątkowy projekt kuchni: energooszczędna lodówka sprężarkowa z komorą zamrażarki jest umieszczona poza zasięgiem wzroku w strefie wejściowej, dzięki czemu jest łatwo dostępna zarówno z zewnątrz, jak i od wewnątrz. Amatorom gotowania z pewnością spodoba się nowa płyta grzewcza i zlewozmywak firmy Dometic. Obok płyty grzewczej i we wnękach w blacie kuchennym znajduje się dużo miejsca do przechowywania. Dużo miejsca jest również w przestronnych i pięknie wykonanych szafkach.
Dlaczego nie tylko Fiat?
W garażu jest mnóstwo miejsca do przechowywania - w porównaniu z CaraBusem i CaraTourem na podwoziu Fiata, najnowsza propozycja kampera gwarantuje, że to największe miejsce do przechowywania jest jeszcze wyższe i szersze. Inne zalety nowych samochodów kempingowych z kabiną Forda to masa całkowita 3,5 t z dużym zapasem ładowności. No i silniki o mocy 130 KM z 6-biegową manualną skrzynią. Opcjonalnie można również wybrać silnik o mocy 155 KM (Heavy Duty) lub 170 KM i 6-biegową automatyczną skrzynię biegów.
Wysokość pojazdu wynosi 280 cm, a długość 553 cm lub 598 cm - w zależności od wersji. W standardzie otrzymujemy pojazd kempingowy wyposażony w inteligentne systemy wspomagania, takie jak ESP, ABS, elektroniczny rozdział siły hamowania (EBD), wspomaganie nagłego hamowania wraz z sygnałem awaryjnego hamowania oraz system kontroli trakcji (TCS). Na życzenie dostępne są również liczne inne systemy. W standardzie jest za to tylny zderzak z szerokim stopniem oraz solidne zaczepy w garażu. Nowa propozycja będzie kusić nabywców innowacyjnym dachem WEINSBERG, który został opracowany specjalnie dla pojazdów Forda na nowy rok modelowy. Ów dach na życzenie dostępny jest również w kolorze pojazdu.
Fot. Knaus Tabbert AG