artykuły

aktualnosciAKTUALNOŚCI
ReklamaBilbord - bookingcamper
Nowa generacja Forda Serii F Super Duty

Nowa generacja Forda Serii F Super Duty

W Stanach Zjednoczonych debiutuje pierwszy pick-up z wbudowanym modemem obsługującym sieć 5G4. To nie tylko dostęp do Wi-Fi. To także alert o próbie kradzieży - powiadomienie za pośrednictwem aplikacji FordPass, jeśli ktoś spróbuje odłączyć naczepę, gdy samochód jest zamknięty.

Super Duty to w Stanach Zjednoczonych legenda. Około 96% właścicieli pick-upów o dużej ładowności używa ich do holowania potężnych przyczep i jeszcze większych naczep - także oczywiście kempingowych. To nie tylko największe w klasie możliwości, ale także najlepsze wrażenia z użytkowania.

Ford, lider rynku samochodów dostawczych w USA, zaprezentował nową linię Serii F Super Duty – pick-upów i podwozi z kabiną. Zaprojektowana od nowa na zewnątrz i wewnątrz Seria F Super Duty oferuje bezprecedensowe możliwości, nowe innowacyjne technologie i pakiet usług opartych na chmurze, które zapewniają nowy poziom wydajności.

- Modele Super Duty, od pick-upa F-250 po użytkową ciężarówkę F-600, są zdolne do wykonywania najtrudniejszych zadań – powiedział Jim Farley, prezes i dyrektor generalny Forda.

- Nabywcy aut Super Duty to specjaliści w różnych dziedzinach związanych z budownictwem – podstawa funkcjonowania naszych społeczności i naszej gospodarki. Włożyliśmy całą wiedzę i pomysłowość, jaką dysponujemy, aby skonstruować samochód ich marzeń – inteligentniejszy, mocniejszy, pełen sprytnych funkcji i technologii.

Naczepy kempingowe dla ciężarówek serii F Super Duty

ReklamaSródtekstowy YT PC
Fordy Super Duty to nie tylko pojazdy wybierane przez firmy budowlane. Auta te odgrywają również znaczącą rolę gospodarczą. Popularność Serii F Super Duty sprawia także, że maja one znaczący wkład ekonomiczny dla Ford Motor Company i generują większy przychód niż w 2021 roku osiągnęło wiele firm z listy Fortune 500, w tym Southwest Airlines, Marriott International czy Nordstrom.

Nowa generacja Forda Serii F Super Duty to oczywiście potężny i wytrzymały pick-up, który dzięki takim innowacyjnym technologiom jak Pro Power Onboard czy pakietowi oprogramowania i usług Ford Pro, pozwala zmaksymalizować czas pracy bez przestojów, zwiększyć produktywność i obniżyć koszty użytkowania. Od teraz każde podwozie z kabiną jest standardowo wyposażone w przyłącze do napędu dodatkowego wyposażenia, takiego jak podnośnik czy pług. Napęd na cztery koła jest teraz seryjny w modelach od XLT wzwyż.

Przeznaczony do holowania potężnych przyczep

Dysponuje ogromną ładownością oraz oferuje najwyższe moment obrotowy i moc silnika spośród wszystkich pick-upów o dużej ładowności. To wszystko dzięki czterem silnikom w gamie, w tym nowemu podstawowemu benzynowemu motorowi V8 o pojemności 6,8 l i nowej wysokoprężnej jednostce V8 Power Stroke o pojemności 6,7 l.

Nowe dostępne technologie wspomagania kierowcy zaprojektowane w celu zwiększenia łatwości w prowadzeniu samochodu z przyczepą/naczepą obejmują: wagę pokładową z funkcją Smart Hitch, która w czasie rzeczywistym szacuje masę ładunku i bezpośrednio na centralnym ekranie dotykowym, w aplikacji FordPass lub przy pomocy tylnych świateł daje wskazówki dotyczące rozkładu masy ładunku na przyczepie.

ReklamaŚródtekstowy 2 BookingCamper
360-stopniowy widok kamer obejmujących przyczepę

Jest nie tylko widok przyczepy z lotu ptaka, co ułatwia manewrowanie i eliminuje martwe punkty. Nowa generacja Forda Serii F Super Dutyto także system monitorowania martwego pola stacji dokującej i naczepy (odpowiednią kamerę można przymocować do naczepy), informujący w lusterkach bocznych o zbliżającym się od tyłu pojeździe. Pojazd ma kamerę i czujniki cofania w górnej części tylnej klapy, zapewniające wizualne i dźwiękowe ostrzeżenia, gdy klapa jest opuszczona, aby cofanie do stacji dokującej lub zaczepienie naczepy były łatwiejsze niż kiedykolwiek wcześniej.

Wiosną 2023 roku dojdzie jeszcze system Pro Trailer Hitch Assist, który automatycznie cofa samochód i wyrównuje stację dokującą do kuli zaczepu w naczepie. A w drodze? Trailer Navigation wyznacza trasę, którą można bezpiecznie poruszać się przy danych wymiarach i masie własnej przyczepy, aby uniknąć problemów z przejazdem przez za niskie wiadukty i przez zbyt ciasne zakręty.

- Naszym celem było umożliwienie pracy kierowcom bez martwych punktów, nawet podczas holowania najdłuższych przyczep - powiedział Andrew Kernahan, główny inżynier Ford Super Duty.

- Widok z kamery obejmuje każdy kąt, od symulacji spojrzenia z drona po upewnienie się, że kierowcy mają widok nawet za samochodem. Także wtedy, gdy tylna klapa jest opuszczona. Podłączanie i holowanie przyczepy nigdy nie było prostsze.

Potrafi szybko zmienić się z woła roboczego w nowoczesne biuro

Ford Serii F Super Duty jest produkowany w zakładach Kentucky Truck Plant w Louisville, w stanie Kentucky oraz w Ohio Assembly Plant w Avon Lake, w stanie Ohio. Ford Serii F Super Duty trafi do sprzedaży na początku 2023 roku.

Zadebiutuje z systemem Pro Power Onboard - teraz dostępnym dla modeli Super Duty, który oferuje większą moc niż w jakimkolwiek innym dużym pick-upie lub w podwoziu z kabiną. Dzięki mocy 2 kW bez problemu można zasilić miejsce pracy lub nagłośnić imprezę na pikniku. Gniazda zasilania są dostępne zarówno w kabinie, jak i na skrzyni ładunkowej. Można je też zamontować na podwoziu z kabiną za pomocą zestawu do montażu gniazd.

Ford wprowadza firmy w erę cyfrową. Ford Serii F Super Duty to pierwszy pick-up w Stanach Zjednoczonych z wbudowanym modemem obsługującym sieć 5G4). Wydajna sieć 5G AT&T zapewnia szybszą nawigację, lepsze działanie map i pobieranie muzyki z wyższą prędkością niż przez sieć 4G. Modem 5G firmy Qualcomm Technologies w modelach Super Duty zapewnia również hotspot Wi-Fi dla maksymalnie 10 urządzeń, co gwarantuje łączność ze światem oraz wspiera aktualizacje oprogramowania Ford Power-Up podczas jazdy, aby samochód zawsze dysponował najnowszym oprogramowaniem.

Nowe technologie zabezpieczeń, które wykraczają poza obraz z kamery

Pakiet Tremor Off-Road zawiera wyciągarkę z przodu i specjalnie dostrojone zawieszenie, przednią oś Dana z mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu, układ chłodzenia osi, 35-calowe opony Goodyear, 18-calowe obręcze kół oraz system Trail Control. Do wyboru są również tryby jazdy, w tym tryb rock-crawl i tegoroczna nowość – Trail Turn Assist.

Kolejną funkcjonalnością jest alert o próbie kradzieży naczepy, tj. powiadomienie za pośrednictwem aplikacji FordPass, jeśli ktoś spróbuje odłączyć naczepę, gdy samochód jest zamknięty. System zabezpieczenia auta, dostępny w ramach subskrypcji Ford Pro Telematics, wykorzystuje czujniki do monitorowania zdarzeń związanych z uderzeniami i holowaniem.

Fot. Ford Motor Company


Rafał Dobrowolski07.10.20220 zdjęć 9