Inicjatywa ma usatysfakcjonować klientów detalicznych, posiadaczy pojazdów kempingowych, którzy słusznie oczekują, że każdy problem, a zwłaszcza tak prozaiczny jak zamówienie części zamiennej, uda się rozwiązać szybko i sprawnie.
Lippert uruchomił nową jednostkę biznesową Monteriggioni w celu optymalizacji logistyki części zamiennych i dostaw dla rynku wtórnego. Magazyn o powierzchni 2.500 metrów kwadratowych zlokalizowany jest w San Casciano in Val di Pesa – we Włoszech, w regionie Toskania. Stany magazynowe to nie tylko części i akcesoria, które produkuje się we Włoszech, ale też produkty Polyplastic i Schaudt.
- Celem Lippert na najbliższe miesiące jest realizacja zamówień na rynku wtórnym dla detalistów. Naszym głównym kanałem dystrybucji są obecnie hurtownie, ale mamy również niewielki odsetek dilerów, więc badamy, jak najlepiej ułożyć naszą nową strategię handlową - powiedział Tommaso Gasparrini, Aftermarket Manager w Lippert Caravanning EMEA.
- To pomysł, który był rozwijany przez ostatnie dwa lata. W rzeczywistości uważamy, że rynek aftermarketowy i posprzedażowy wymaga innego traktowania niż w przeszłości. Nabywca luksusowego dobra jakim jest np. kamper słusznie oczekuje poważnego traktowania.
I dodał, że ambicją firmy będzie skrócenie czasu realizacji zamówień. Przyznał, że wysyłka zrealizowana w ciągu ośmiu tygodni bywa dziś w branży caravaningowej niemałym sukcesem, ale oczywiście mało cieszącym terminem dla fana caravaningu.
Fot. Lippert