artykuły

aktualnosciAKTUALNOŚCI
ReklamaBilbord Ubezpieczenia
Elektryczny kamper w klasie do 3500 kg

Elektryczny kamper w klasie do 3500 kg

Czas czytania 3 minuty

Pierwszy tego typu model kampera w Europie gotowy do produkcji seryjnej pochodzi z Holandii.„CHARGE” bazuje na furgonie Peugeota e-Boxer i łączy w sobie całkiem satysfakcjonujący zasięg z dopuszczalną masą całkowitą 3500 kg. Modułowe wnętrze można indywidualnie skonfigurować korzystając z narzędzi na witrynie firmy VAN-Jorn.

Holenderski producent kamperów VAN-Jorn wprowadza do produkcji seryjnej model CHARGE, pierwszy w swojej klasie kamper z napędem całkowicie elektrycznym. Powstał na bazie nowego Peugeota e-Boxer i łączy w sobie praktyczny zasięg ponad 370 km (420 km WLTP) z dopuszczalną masą całkowitą do 3500 kg, co oznacza, że mogą nim jeździć osoby posiadające prawo jazdy kategorii B. Dzięki ładowności do 450 kg i przemyślanej koncepcji lekkiej konstrukcji ten kampervan ma być zrównoważoną alternatywą dla modeli z silnikiem Diesla.

- Z debiutem rynkowym chcemy udowodnić, że kamper nie musi już być wyposażony w silnik Diesla, by zapewniał akceptowalny zasięg, autonomię na postoju i funkcjonalne wnętrze w klasie dmc 3500 kg - mówi Jorn Hofman, założyciel i dyrektor zarządzający VAN-Jorn.

Równocześnie z premierą CHARGE na holenderskim rynku, firma zaktualizowała swój konfigurator online. Kupujący samodzielnie aranżują wyposażenie do swoich potrzeb, a każdy detal jest skwapliwie odnotowywany jako dodatkowy balast – w ten sposób każdy nabywca decyduje, jaka ładowność będzie dla niego wystarczająca. Jeśli wierzyć producentowi, kompletnie wyposażony kamper pozostawia do dyspozycji przynajmniej 450 kg ładowności.

ReklamaElektryczny kamper w klasie do 3500 kg 1
Pojazd będzie miał swą premierę światową podczas zbliżających się targów Caravan Salon w Dusseldorfie. Tymczasem zdobył tytuł kampera roku 2025 na rynku holenderskim – ten zaszczytny tytuł przyznano  podczas targów Camp & Caravan Jaarbeurs w Utrechcie. Zdobył też międzynarodową nagrodę Red Dot Design Award. W obu przypadkach, jury doceniło nie tylko elektryczny napęd, ale właśnie modułową zabudowę wnętrza i konfigurator on-line.

Szczególną cechą debiutującego kampera jest również rozkładana kabina łazienkowa z prysznicem i toaletą we wnętrzu pojazdu. By nie ograniczała kubatury, ma postać niedużego mebla. Co istotne, producent całkowicie zrezygnował z gazu na pokładzie pojazdu. Gotowanie odbywa się za pomocą indukcyjnej kuchenki, a grzanie wnętrza oraz wody realizowane jest urządzeniem z pompą ciepła.

Fot. VAN-Jorn


Michał Żak14:00 zdjęć 3
Obserwuj nas na Google News Obserwuj nas na Google News