artykuły

aktualnosciAKTUALNOŚCI
Reklama
ElectricBrands Group przejmuje producenta kultowej Isetty

ElectricBrands Group przejmuje producenta kultowej Isetty

Firma, za którą stoi projekt elektrycznego pojazdu użytkowego XBUS, poszerza swą ofertę o kolejny ekologiczny pomysł. Tym razem w stylu retro.

Od miesięcy spekulowano na temat procesu restrukturyzacji ekonomicznej i nowej strategii producenta samochodów, których pierwowzorem jest BMW Isetta. Kroplowatych kształtów nadwozia z pojedynczymi drzwiami, które otwierało się razem z całą deską rozdzielczą i kierownicą, były dość typowym obrazkiem na ulicach miast w latach 50 i 60 XX wieku. Do tej koncepcji powróciła rok temu firma Artega. Ta jednak natrafiła na problemy finansowe. Z tarapatów ratuje ją teraz ElectricBrands, przejmując 100% udziałów producenta mikrosamochodów.

Kolejny lekki pojazd elektryczny

Nim zakończy się homologacja większego XBUS-a, na ulice miast wyjedzie przyjazny dla środowiska mikrosamochód elektryczny w stylu retro. Mobilność przyszłości jest mała, lekka i przyjazna dla klimatu. ElectricBrands AG zrealizuje to motto dwumiejscowym samochodem, który ponad nazwą KARO zostanie wprowadzony na rynek na początku 2023 roku. Przy długości zaledwie 2,48 m i szerokości 1,50 m pojazd może parkować np. w poprzek miejsc postojowych. Dzięki zasięgowi do 200 km ten elektryczny samochód jest idealny do jazdy po mieście. Jednocześnie może rozwinąć prędkość maksymalną 90 km/h. Lekki pojazd został zbudowany zgodnie z tą samą zasadą konstrukcyjną co XBUS, dzięki czemu idealnie wpasowuje się w gamę produktów ElectricBrands AG.

250 nowych miejsc pracy w Getyndze!

Mały pojazd elektryczny w stylu retro jest już na ukończeniu. Uzyskano już homologację typu, więc nic nie stoi na przeszkodzie, aby rozpocząć jego produkcję seryjną. ElectricBrands uruchamia obecnie linie montażowe w Getyndze. W pierwszym roku z linii montażowej ma tu zjechać 30 000 samochodów. Firma ma również nadzieję na stworzenie 250 nowych miejsc pracy w regionie.

Czy KARO ma szansę w caravaningu?

Nawiasem mówiąc, microsamochód z frontowymi drzwiami wydaje się funkcjonalnym doposażeniem największych kamperów. Mowa tu o ponad 7,5-tonowych apartamentach na kołach takich marek jak np. Phoenix, Concorde, Morelo. W ich garażach zlokalizowanych w tylnej części długiego ogona jest na tyle dużo miejsca, by bez przeszkód zmieścić mikrosamochody miejskie. Karo mógłbym cieszyć się niemałym zainteresowaniem fanów caravaningu. Ma masę własną (bez baterii) 450 kg, ładowność 200kg i jest elektryczny.

Fot. ElectricBrands


Rafał Dobrowolski05.05.20220 zdjęć 3