artykuły

aktualnosciAKTUALNOŚCI
ReklamaBilbord - Honda agregaty 2024 22.07-31.07 Sebastian
E-Transit Custom – pierwsze szczegóły elektrycznego vana

E-Transit Custom – pierwsze szczegóły elektrycznego vana

Czas czytania 4 minuty

Ford postawił dziś kolejny ważny krok w procesie elektryfikacji, przedstawiając pierwsze szczegóły zupełnie nowego, w pełni elektrycznego modelu E-Transit Custom. Ten oferuje zasięg do 380 km, możliwość holowania przyczepy typowej dla tej klasy pojazdów, szybkie ładowanie prądem stałym oraz unikalną funkcję Pro-Power Onboard.

Koncern zapowiada, że kolejne szczegóły zostaną ogłoszone we wrześniu, a produkcja rozpocznie się w 2023 roku w zmodernizowanym zakładzie Ford Otosan w tureckim mieście Kocaeli.

E-Transit Custom jest kolejną elektryczną nowością po modelu E-Transit, którego produkcja rozpoczęła się w marcu tego roku. Jest też pierwszym z czterech kolejnych w pełni elektrycznych pojazdów użytkowych, które Ford Pro wprowadzi do 2024 roku. Model ma wyznaczyć nowy punkt odniesienia w segmencie jednotonowych pojazdów dostawczych w Europie oraz pomóc firmom w całym regionie w łatwej przesiadce na pojazdy zelektryfikowane.

E-Transit Custom

W pełni elektryczny następca najlepiej sprzedającego się samochodu dostawczego w Europie został zaprojektowany od podstaw, aby bezproblemowo integrować się ze środowiskiem Ford Pro, obejmującym rozwiązania zwiększające produktywność i wartość dodaną. E-Transit Custom będzie wspierany przez oprogramowanie Ford Pro, rozwiązania w zakresie ładowania, serwisu i finansowania za pośrednictwem jednej kompleksowej platformy, co pomoże zwiększyć dostępność pojazdów i obniżyć koszty eksploatacji.

ReklamaE-Transit Custom – pierwsze szczegóły elektrycznego vana 1
Nowy samochód dostawczy Forda pozwoli zwiększyć produktywność firm, wykorzystując zaawansowaną łączność, a tym samym umożliwiając stałą komunikację i kontrolę.

- To przełomowy moment dla operatorów pojazdów użytkowych w Europie i kolejna, niezwykle istotna realizacja naszych ambicji w Ford Pro – powiedział Hans Schep, dyrektor generalny Ford Pro w Europie.

-Najlepiej sprzedający się samochód dostawczy w Europie właśnie stał się w pełni elektryczny, a przy wsparciu naszego wyjątkowego centrum obsługi Ford Pro, oferującego kompleksowe usługi zwiększające produktywność, nowy E-Transit Custom przyniesie nieocenione korzyści operacyjne firmom w całej Europie.

Energia elektryczna w zasięgu ręki

Wśród funkcji opracowanych na podstawie szczegółowych analiz opinii uzyskanych od użytkowników pojazdów dostawczych, mających na celu zapewnienie niezrównanej funkcjonalności klientom korzystającym z E-Transita Custom, znajduje się system ProPower Onboard, który umożliwia zasilanie energią elektryczną narzędzi, oświetlenia i innych urządzeń, wszędzie, gdzie znajduje się samochód.

E-Transit Custom to pojazd roboczy o wyrazistej i plastycznej stylistyce, z którego firmy każdej wielkości będą dumne, jako z zaufanego pomocnika w ich działalności. Dzięki zrównoważonym proporcjom, śmiałej sylwetce i pełnemu oświetleniu LED, samochód ten wyznaczy nowy, mocny punkt odniesienia w segmencie pojazdów użytkowych o ładowności jednej tony.

ReklamaE-Transit Custom – pierwsze szczegóły elektrycznego vana 2
W tym roku Ford ogłosił, że do roku 2024 do vana E-Transit o ładowności 2 ton dołączą cztery nowe, w pełni elektryczne pojazdy, które wejdą w skład kultowej rodziny Transita, w tym furgony Transit Custom i Transit Courier oraz samochody osobowe Tourneo Custom i Tourneo Courier.

Produkcja

Wszystkie warianty Transita Custom będą produkowane przez Ford Otosan – spółkę joint venture Forda w Turcji – w zakładzie w Kocaeli, gdzie produkowany jest europejski Transit, będący owocem zapowiadanych wcześniej inwestycji w zakładach w Kocaeli o wartości 2 miliardów euro. Firmy Ford, SK On Co., Ltd. i Koç Holding podpisały niedawno protokół ustaleń w sprawie wiodącej w branży spółki joint venture, której celem jest stworzenie jednego z największych w Europie zakładów produkujących akumulatory do pojazdów użytkowych, z planowanym rozpoczęciem produkcji w połowie bieżącej dekady i osiągnięciem rocznej wydajności pozwalającej na wyprodukowanie akumulatorów o łącznej pojemności od 30 do 45 gigawatogodzin.

Fot. Ford


Rafał Dobrowolski09.05.2022
Obserwuj nas na Google News Obserwuj nas na Google News