Wiodący dostawca inteligentnych rozwiązań dla branży caravaningowej nawiązał współpracę z litewskim producentem przyczep kempingowych. Nabywcy ultrakompaktowych przyczep otrzymają takie m.in. z modułem czujników ciśnienia opon w standardzie.
E-Trailer B.V. to szybko rozwijająca się firma z siedzibą w Rijswijk w Holandii. Od założenia firmy w 2016 roku, Rick Lenssen i Boy Trip opracowali rozwiązanie E-Trailer, które wprowadzili na rynek w 2017 roku. E-Trailer składa się z trzech elementów: zestawu startowego, różnych czujników i aplikacji na smartfona. Umożliwia to producentom przyczep kempingowych i kamperów integrację z ich pokładowymi systemami zarządzania.
Od 2021 roku E-Trailer dostosował swoje produkty do standardu CI-BUS, co też zdecydowało o przyjęciu firmy do organizacji branżowej Caravaning Industrie Verband (CIVD). A co zyskał użytkownik rozwiązań holenderskiego producenta? Łatwość zarządzenia akumulatorami, podgląd zapełnienia zbiorników wody, a też innych systemów komfortu i bezpieczeństwa, by wspomnieć integrację systemów monitorowania ciśnienia opon – także w przyczepach. I właśnie ta ostatnia z funkcjonalności staje się od teraz standardem każdej przyczepy kempingowej KULBA.
E-Trailer w przyczepach KULBA
Monitoring ciśnienia opon w tych ultrakomapktowych przyczepach jest o tyle istotny, że konstrukcyjnie są one zaprojektowane do poruszania się z prędkościami do 100 km/h. Koła w rozmiarze 13-cali tych 500/600-kilogramowych przyczep (dmc to 750 kg) są monitorowane w czasie rzeczywistym. Dzięki E-Pressure można znacznie zmniejszyć prawdopodobieństwo wybuchu opony, zwiększając tym samym bezpieczeństwo caravaningowych podróży.
Ów standard łatwo rozszerzyć o kolejne zdobycze systemu, np. monitoring akumulatora komfortu, czy system samopoziomowania pokładu przyczepy. Za każdym razem te i inne informacje są wysyłane do aplikacji E-Trailer aktywowanej na telefonie.Litewski producent przyczep produkuje je od 2011 roku. Od kilku lat jest stałym uczestnikiem najważniejszych targów – Caravan Salon w Dusseldorfie. Przyczepy KULBA wyróżniają się łezkowatym kształtem zabudowy o długości wnętrza 2 metrów (+ aneks kuchenny aktywowany po otwarciu klapy). Do ich budowy wykorzystuje się wyłącznie rodzime drewno. To przede wszystkim brzoza bałtycka, którą dostarcza Riga Wood - światowy lider w produkcji sklejki brzozowej (więcej informacji na witrynie: www.kulba.cool).
Fot. KULBA