Urządzenia elektroniczne sprzedawane lub zainstalowane po 1 czerwca 2021 r. mogą zostać uszkodzone przez skoki napięcia na sieci zasilającej 12V DC w kamperze. Producent poinformował właśnie o wadzie fabrycznej i wzywa posiadaczy w ramach akcji przywoławczej.
AL-KO Vehicle Technology Electronics informuje, że zidentyfikowano potencjalne zagrożenie dla urządzeń CSB2 i CSB2-LT, znanych pod marką CBE.System CSB2 i CSB2-LT umożliwia ładowanie akumulatora samochodowego, gdy akumulator serwisowy kampera jest podłączony do zewnętrznych prostowników 220V lub panelu słonecznego. Ci, których pojazdy zostały wyposażone w produkt po 1 czerwca 2021 r., powinni jak najszybciej odłączyć CSB2/CSB2-LT, aby uniknąć jakiegokolwiek ryzyka. Urządzenia mogą się przegrzać i spalić lub spowodować pożar, co stanowi poważne zagrożenie.
Więcej informacji na: https://madgw.mailrouter.it/nl/pmadgw/yeeue0/wrbbsk/uf/11/aHR0cHM6Ly93d3cuY2JlLml0L3JlY2FsbC8?_d=77N&_c=65984d07
W przypadku jakichkolwiek pytań należy się skontaktować z CBE: +39 0461 958379 (regularna stawka) lub e-mail assistance@cbe.it
Firma wycofuje te systemy ładowania akumulatorów samochodowych przeznaczone dla sektora pojazdów kempingowych. Na podstawie ustaleń i w celu uniknięcia ryzyka wypadku, dilerzy już są proszeni o natychmiastowe zaprzestanie sprzedaży i/lub instalacji tych produktów oraz o kontakt z CBE w celu identyfikacji i wymiany produktów znajdujących się na stanie magazynowym.
Fot. AL-KO VEHICLE TECHNOLOGY ELECTRONICS