artykuły

aktualnosciAKTUALNOŚCI
ReklamaBilbord Ubezpieczenia
Aluminiowy kamper z tylną klapą

Aluminiowy kamper z tylną klapą

Czas czytania 6 minut

Masz pomysł na kolejną koncepcję aranżacji wnętrza NEXSD One?  O "ulubionym kamperze nowoczesnych warsztatów" pisaliśmy już swego czasu, a teraz kubaturowo zoptymalizowany furgon z aluminiową zabudową doczekał się pierwszej propozycji w branży caravaningowej.

Z fabrycznym Crafterem prezentowany kamper dzieli tylko szoferkę, którą w połowie zintegrowano z aerodynamiczną zabudową kempingową. W przeciwieństwie jednak do „półintegry” pojazd bazowy zmodyfikowany przez niemiecka firmę SD Automotive ma szerokość furgonu. Kontenerowa konstrukcja w całości z aluminium ma potężną (117,5 × 176 cm) klapę tylną.

Pierwszorzędna zaleta dla aranżacji zabudowy kempingowej? Mamy pojazd jak z fabryki, ale aranżując wnętrze, nie musimy brać poprawki na krzywiznę ścian. Skoro nadwozie nie zwęża się ku górze, mamy też większej kubatury niż w furgonie seryjnego Volkswagena Craftera o długości 690 cm.

Aluminiowy kamper z tylną klapą 1

Wspomnijmy, że tak zmodyfikowany przez SD Automotive pojazd bazowy powstaje na wzmocnionej ramie przestrzennej wykonanej z głęboko tłoczonych elementów aluminiowych o grubości 3,5 mm. Z kolei poszycie ma grubość 1,2 mm.

Trudno oczywiście odmówić walorów takiej propozycji o rewelacyjnej odporności na korozję i łatwej w naprawach w dosłownie każdym warsztacie blacharsko-lakierniczym. Korpus NEXSD One jest też w pełni zintegrowany z elektroniką szoferki, więc obowiązuje np. jeden system kluczyka do wszystkich drzwi i klap serwisowych w zabudowie kempingowej.

ReklamaAluminiowy kamper z tylną klapą 2
Korpus zabudowy NEXSD One w 100% z aluminium

Masa pojazdu zaczyna się od 2228 kg. W gotowości do jazdy i z oknami w zabudowie waży 2355 kg, co nadal gwarantuje po skompletowaniu zabudowy kempingowej przyzwoitą ładowność w klasie 3,5 tony dmc. Prototyp pojazdu bazowego miał swą premierę podczas targów Caravan Salon 2022. To od pomysłów designerów zależy, jak zaaranżowany będzie pokład za szoferką o szerokości 187,5 cm i 203,5 cm wysokości.

Pomysłodawcy aluminiowego furgonu, który seryjną kabinę Craftera łączy z tym co najlepsze w kamperach półzintegrowanych, spełnili obietnicę. Podczas niedawnych targów CMT poznaliśmy pierwszy wariant rozbudowy. Propozycja prezentowanego tu kampera to dzieło Kiwi Van Manufaktur. Specjaliści od pojazdów kempingowych z Górnej Bawarii doskonale wykorzystali niewielką masę pojazdu bazowego, a dzięki zastosowaniu lekkich materiałów we wnętrzu udało się zaproponować sporą ładowność. Kamper może pomieścić nie tylko cztery osoby, ale także cztery rowery. Poznajcie KIWI Madeira!

Kampervan KIWI Madeira

Nadwozie z nadrukiem 3D skrywa równie nowatorskie rozwiązania. W założeniach projektantów było stworzenie 4-osobowego kampera, który spełni także marzenia cybernomadów o pracy zdalnej. Jest więc ergonomiczne stanowisko do pracy za biurkiem. Skądinąd analogicznie jak w modelu Hymer Venture S – tu także wykorzystano słupek B, który skrywa rozkładany blat stołu.

Aluminiowy kamper z tylną klapą 3

Mobilne biuro to także dostęp do Internetu (router 5G lub Starlink) i inteligentne zarządzanie domem na kołach z poziomu aplikacji.

ReklamaAluminiowy kamper z tylną klapą 4
System solarny na dachu i bateria litowa o pojemności 8 kWh to obietnica niemałej samowystarczalności. A ogrzewanie podłogowe gwarantuje komfort o każdej porze roku.

Parametry termiczne i akustyczne

Specjaliści z Kiwi Van Manufaktur podkreślają luksusowy charakter kampera, który charakteryzuje się lekką konstrukcją oraz lepszymi właściwościami termicznymi i akustycznymi od kampervanów. To oczywiście zasługa aluminiowego nadwozia, a też innowacyjnej technologii izolacji zabudowy (to ultralekkie włókna polipropylenowe Sonozorb). Blok kuchenny to wysokiej jakości płyta indukcyjna i kran zintegrowany z filtrem wody marki Alp.

Aluminiowy kamper z tylną klapą 5

Pomieszczenie mokre w KIWI Madeira wyznacza nowe standardy. Mowa tu nie tylko o bezwodnej (suchej) toalecie firmy Clesana. W pomieszczeniu łazienki wystarczy jeden ruch, aby za obrotową ścianką powstał przestronny prysznic. Wysokiej jakości okucia dopełniają ergonomiczną koncepcję aranżacji łazienki. To też wyjaśnia cenę prezentowanego kampera – ta zaczyna się od 245 tys. EUR.

Dwie sypialnie wzdłużne

KIWI Madeira jest elastyczny w aranżacji wnętrza i w zależności od konfiguracji, może oferować od dwóch do czterech siedzeń z pasami bezpieczeństwa. Przestrzeń mieszkalną można dostosować do potrzeb podróżujących dzięki różnorodnej kombinacji siedzeń i miejsc do spania. W ciągu dnia część dzienna to salon w układzie „face to face” i jednocześnie funkcjonalne miejsce pracy, natomiast w nocy rozkładana część wypoczynkowa stanowi fundament dla wygodnego miejsca do spania od długości aż 210 cm.

Aluminiowy kamper z tylną klapą 6

Aluminiowy kamper z tylną klapą 7

Główna sypialnia znajduje się na tyłach pojazdu. Stelaż z funkcją podnoszenia jest wygodnym miejscem odpoczynku w ciągu dnia, a nocą komfortową sypialnią o wymiarach 140x200 cm. Nocleg w układzie wzdłużnym koresponduje ze stopniami schodów – pod nimi wygospodarowano dodatkową przestrzeń do przechowywania.

Nie wiemy, czy projektanci inspirowali się układem wnętrza AFFINITY one, ale naszym zdaniem pokład z dwoma łóżkami wzdłużnymi przywodzi sporo skojarzeń z propozycją znanego producenta.

Wysuwana platforma w garażu

Funkcjonalny garaż tylny to także wysuwana platforma o maksymalnej ładowności 150kg. Obszerny luk bagażowy pomieści maksymalnie 4 rowery i umożliwia ładowanie tych elektrycznych za pomocą zintegrowanej ładowarki. Z tyłu pojazdu znajduje się również miejsce na dodatkowy sprzęt - przelotowy bagażnik pomieści narty i deski surfingowe. Słowem, czy to latem czy zimą, aktywni fani caravaningu schowają co cenniejsze „zabawki”.

Aluminiowy kamper z tylną klapą 8

Na postoju mamy jeszcze do dyspozycji obszerną klapę serwisową. To tu ukryto przyłącze 230V, prysznic zewnętrzny i wlew do zbiornika świeżej wody o pojemności 110 litrów.

Propozycja dla kreatywnych projektantów

Kubaturowo i optycznie zoptymalizowany furgon z aluminiową zabudową doczekał się pierwszej propozycji. I tylko czekać kolejnych. Pomysłodawcy bazowego nadwozia NEXSD One mocno dopingują kolejnym, odważnym projektantom. Nie bez powodu zachęcają: jeśli jesteś przekonany do walorów NEXSD One, to bądź naszym partnerem ekspansji w branży caravaningowej!

Jak wygląda droga do partnerstwa? Jeśli masz pomysł na koncepcję wnętrza, pierwszą osobą do kontaktu (telefonicznego czy mailowego) będzie dyrektor sprzedaży, Helge Dröge. Dla kreatywnych projektantów powstał też pomocny przewodnik „krok po kroku” https://brnw.ch/21wFRIE.

Fot. SD Automotive / Kiwi Van Manufaktur


Michał Żak28.02.2024
Obserwuj nas na Google News Obserwuj nas na Google News