Autostrada A1, w połowie drogi między Mediolanem a Bolonią. Miłośnicy sztuk pięknych, w tym również prawdziwej włoskiej kuchni, znajdą tu coś dla siebie. Parma to dom rodzinny Arturo Toscaniniego, słynnego dyrygenta La Scali, a tutejsze lotnisko zostało nazwane imieniem Giuseppe Verdiego, który mieszkał w sąsiedniej wiosce – Le Roncole. My przybyliśmy tu na... targi Salone del Camper. To już ich druga edycja, w tym roku miała miejsce od 10 do 18 września.
Autostrada A1, w połowie drogi między Mediolanem a Bolonią. Miłośnicy sztuk pięknych, w tym również prawdziwej włoskiej kuchni, znajdą tu coś dla siebie. Parma to dom rodzinny Arturo Toscaniniego, słynnego dyrygenta La Scali, a tutejsze lotnisko zostało nazwane imieniem Giuseppe Verdiego, który mieszkał w sąsiedniej wiosce – Le Roncole. My przybyliśmy tu na... targi Salone del Camper. To już ich druga edycja, w tym roku miała miejsce od 10 do 18 września.
Fiere di Parma cieszy się uprzywilejowaną pozycją wśród centrów targowych. Znajduje się w samym środku północnych Włoszech, schowana wewnątrz najbardziej prężnie rozwijającego się obszaru gospodarczego, w pobliżu głównych centrów produkcji, mniej niż godzinę drogi od Bolonii i Mediolanu, godzinę od Werony, Brescia, Genui i Florencji.
Dodatkowym plusem lokalizacji targów są bardzo dobre połączenia drogowe, kolejowe oraz dobrze rozwinięty system portów lotniczych. Centrum targowe w Parmie jest jednym z głównych obiektów na arenie międzynarodowej, cenione za jakość projektu i świadczonych usług. Obejmuje obszar o powierzchni ok. 300.000 m2, z czego 100.000 m2 to zadaszona powierzchnia wystawiennicza. Centrum targowe podzielone jest na siedem pawilonów, wyposażone w najnowocześniejsze technologie multimedialne.
Zadowoleni z frekwencji
W tym roku odbyła się już druga edycja targów Salone del Camper. Była to dobra okazja do zainaugurowania odnowionego centrum wystawowego.
- Mamy zamkniętą drugą edycję Salone del Camper z bardzo zadowalającymi rezultatami, pomimo niekorzystnej sytuacji gospodarczej – podsumowują dumni organizatorzy APC (Włoskie Stowarzyszenie Producentów Kamperów i Przyczep) i Fiere di Parma. – Impreza była potwierdzeniem na to, jak ważne było to spotkanie nie tylko dla turystów, którzy wybrali "plener" jako styl życia, ale także dla tych, którzy odwiedzili targi w poszukiwaniu nowych możliwości wypoczynku oraz zainteresowanych poznaniem tego typu turystyki.
Zanotowano przybycie ponad 120 000 odwiedzających. Wykonano około 400 testów drogowych oraz wykupiono ponad 1 000 kuponów w akcji ze specjalnej oferty targowej “99 euro za weekend w podróży z kamperem”.
Zwracały uwagę
Tłum ciekawskich penetrował hale w poszukiwaniu nowych produktów i innowacji, które będą wiodły prym na przełomie sezonu 2011/2012. Jak zwykle na takich targach, wiele znanych marek pojazdów rekreacyjnych, akcesoriów oraz usług turystycznych zaprezentowały co mają najlepszego w ofercie. I tak zadebiutował Fiat Ducato z silnikami Euro 5, a ogromne wyrażenie wywarły na gościach duże i spektakularne stoiska Mercedes-Benz. Marka zafundowała odwiedzającym podróż w czasie, prezentując każde z aut w aranżacji z dawnych lat, sugerując tym samym ich charakter. Klimat tworzyły dekoracje z lat 60., 70. i 90.