artykuły

Wszystko o branży caravaningowej w jednym miejscu Wszystko o branży caravaningowej w jednym miejscu
ReklamaBilbord - bookingcamper zacznij zarabiac
„Concept DYNAMIC CARGO”
„Concept DYNAMIC CARGO”

Nowatorski rower cargo i hulajnoga elektryczna

Czas czytania 4 minuty

Inżynierowie BMW Group po raz kolejny pokazują unikalny transfer wiedzy z sektora motoryzacyjnego do koncepcji mikromobilności, tyle że tym razem licząc na zainteresowanie swymi pomysłami potencjalnych producentów.

Najnowszy komunikat prasowy BMW Group to innowacyjne koncepcje rowerów cargo i hulajnóg elektrycznych. DYNAMIC CARGO zapowiada wysoką wszechstronność, funkcjonalność w codziennej eksploatacji i radość z jazdy. Z kolei hulajnoga elektryczna CLEVER COMMUTE jest zaskakująco kompaktowa dzięki mechanizmowi składania. Obie koncepcje zostały zaprojektowane tak, aby można było uzyskać zasięg ponad 20 km. I co może najistotniejsze – koncern nie zamierza podjąć się produkcji swych wynalazków. Liczy na zainteresowanie swymi pomysłami przedsiębiorców. Podobno już prowadzi rozmowy z ewentualnymi licencjobiorcami.

Maksymalnie wszechstronny „Concept DYNAMIC CARGO”

Przestrzeń ładunkowa o wszechstronnym zastosowaniu z innowacyjnymi akcesoriami do przewozu ładunków i/lub dzieci – tak prezentuje się kompaktowy, trójkołowy rower towarowy o wysokiej zwinności, wielu zastosowaniach i zwiększonej przydatności do eksploatacji przez cały rok.

Obecnie dostępna jest szeroka gama rowerów cargo stanowiących alternatywę dla korzystania z samochodów w centrum miasta. Czym więc wyróżnia się propozycja BMW? W przeciwieństwie do konwencjonalnych rowerów towarowych, tu zwinność jazdy przywodzi skojarzenia z jednośladami.

Podstawą trójkołowego roweru „Concept DYNAMIC CARGO” jest przednia rama główna, która pochyla się na zakrętach i jest połączona z tylną ramą za pomocą przegubu. Tylna rama zachowuje również na zakrętach stabilność i nie przechyla się na drodze. W połączeniu ze zelektryfikowanym napędem sterowanym jedynie przez impuls pedałowania, pojazd napędzany przez dwa tylne koła jeździ jak zwykły rower. Zamontowane sztywno na tylnej osi i niepochylające się koła zapewniają – oprócz znacznie większej stabilności jazdy w każdych warunkach pogodowych w porównaniu z koncepcjami dwukołowymi – przede wszystkim wszechstronną platformę transportową typu pick-up. Można ją modułowo wyposażać w innowacyjne akcesoria do przewozu bagażu i/lub dzieci.

ReklamaNowatorski rower cargo i hulajnoga elektryczna 1
- Naszym celem było opracowanie koncepcji, która zachowa zwinność i wrażenia z jazdy zwykłego roweru, a jednocześnie uzupełni je o innowacyjne, bezpieczne opcje transportowe - mówi Jochen Karg, szef Koncepcji Pojazdów w dziale Nowych Technologii i Chin BMW Group.

Kolejną zaletą nieprzechylającej się platformy transportowej jest to, że ewentualny dodatkowy ciężar jest niemal nieodczuwalny dla rowerzysty, co umożliwia bezpieczny i stabilny transport wszelkich ładunków. Dopełnieniem koncepcji jest możliwość zastosowania modułowej osłony przed warunkami atmosferycznymi.

CLEVER COMMUTE

Koncepcja CLEVER COMMUTE BMW Group to hulajnoga, którą można wygodnie złożyć. W tzw. trybie transportu publicznego podest składa się na bok, a tylne koło odchyla przez powstały w ten sposób otwór od dołu za pomocą przegubu. Mechanizm ten znacznie skraca długość hulajnogi, dzięki czemu można ją bez problemu przewozić nawet na ruchomych schodach. To ważna cecha, gdy na trasie mamy do pokonania odcinek metrem. Co więcej, w tym stanie hulajnogę można również przemieszczać – jak walizkę na kółkach – tocząc ją na obu kołach. W tym trybie silnik elektryczny CLEVER COMMUTE w przednim kole może dawać napęd ułatwiający pokonywanie podjazdów. Dzięki kompaktowym wymiarom pojazd w tym stanie powinien dać się bezpłatnie przewozić we wszystkich środkach transportu publicznego.

Po całkowitym złożeniu z łatwością zmieści się w małym bagażniku samochodowym, a większy bagażnik pomieści podczas rodzinnych wycieczek nawet kilka hulajnóg. Na przykład w pojazdach BMW Group hulajnogi mieszczą się w bagażnikach od serii 3 w górę wzdłużnie, a w bagażnikach MINI poprzecznie – bez konieczności składania tylnej kanapy.

ReklamaŚT2 - biholiday 06.03-31.05 Sebastian
Fot. BMW Group


Rafał Dobrowolski27.07.2021 zdjęć 3
Obserwuj nas na Google News Obserwuj nas na Google News