W dniach 19-23 listopada miały miejsce jubileuszowe TARGI TOURISTIK & CARAVANING w Lipsku. Była to ich 25. edycja.
W dniach 19-23 listopada miały miejsce jubileuszowe TARGI TOURISTIK & CARAVANING w Lipsku. Była to ich 25. edycja.
Tę urodzinową, największą we wschodnich Niemczech, w najstarszym światowym ośrodku targowym imprezę wystawienniczą odwiedziło ok. 60 tys. zwiedzających. Okazało się, że ani zimno ani siąpiący deszcz nie były w stanie zniechęcić ludzi do odwiedzenia hal wystawienniczych usytuowanych na przedmieściach Lipska.
Turystyka przede wszystkim W jubileuszowych targach wzięło udział ponad 1000 wystawców z całego świata. Reprezentowali oni nie tylko różne kraje, ale także regiony i różne miasta cechujące się atrakcyjnymi walorami turystycznymi. Wystawcy reprezentowali odmienne branże. Byli przedstawiciele biur podróży, hoteli, muzeów. Swoje usługi oferowali również przedstawiciele uzdrowisk i przewoźników, instytucji turystycznych, rekreacyjnych i kulturalnych. Liczną grupę stanowili producenci i sprzedawcy kamperów, przyczep kempingowych, namiotów i innych równie atrakcyjnych i przydatnych turyście rzeczy. Miastami partnerskimi były: Wurzen i czeskie Pilzno. Wśród partnerów branżowych znaleźli się tradycyjnie: BP Polster & Pohl, Euro Familien Hotels – największe europejskie zrzeszenie rodzinnych hoteli oraz przedstawiciele regionu Saksonii i regionu gór Erzu. Uroczyste otwarcie najstarszej w świecie targowej imprezy (tak przynajmniej podają targowe źródła) odbyło się podczas konferencji prasowej w Lipsku.
W czasie konferencji, przy udziale dziennikarzy, odbyły się panele dyskusyjne, w których wystąpili: Anne Frank – dyrektor TMS Messen-Kongresse-Ausstellungen GmbH, Andreas Jörn – prezes Niemieckiego Klubu Caravaningu, Marion Schneider – dyrektor Toskana World, Karsten Gräning – dyrektor Zrzeszenia Turystyki regionu Gór Erzu, Erwin Pfeiffer – szef działu turystyki ADAC, Arndt Neukirchner, Eventmanager Aronia Original Naturprodukte GmbH. Wymienieni goście dyskutowali na temat nowych produktów w turystyce, informowali o nowych ofertach instytucji turystycznych, którymi kierują.
Promowali Polskę W targach uczestniczyli również Polacy. Swoją ofertę zaprezentowali: Urząd Miasta Świnoujście, Zachodniopomorska Regionalna Organizacja Turystyczna, Biuro Podróży POL REISEN, Uzdrowisko Kołobrzeg, Lokalna Organizacja Turystyczna Południowych Mazur, Hotel Tumski z Wrocławia, Hotel Zamek Kliczków, Hotel Cesarskie Ogrody z Międzyzdrojów, Hotel Trofana z Międzyzdrojów, Hotel Bocianie Gniazdo z Pogorzelicy oraz Wydawnictwo Targowe ABC z Poznania. Nie zabrakło również przedstawicieli mediów: Stowarzyszenie Polskich Mediów, TTG i Targowe ABC. Wielu Niemców odwiedzających targi było zainteresowanych polską ofertą turystyczną. Obok tradycyjnego kierunku, jakim są Mazury i Pomorze, często padały pytania o Bieszczady, szlaki rowerowe, spływy kajakowe, o wynajem kwater i mieszkań. Nowością były zapytania o organizację indywidualnych przyjazdów na koncerty czy spektakle teatralne np. na koncert do Filharmonii w Warszawie. Zagraniczni turyści chwalili rozwój dogodnych połączeń komunikacyjnych, głównie autobusowych i lotniczych. Pochwały zbierały również pensjonaty za życzliwość gospodarzy, dobrą kuchnię, wysoki standard wyposażenia i czystość oferowanych pomieszczeń. Goście są zachwyceni pięknymi polskimi krajobrazami i niskimi kosztami pobytu. Zdarzała się także krytyka i dotyczyła zazwyczaj opieszałości gospodarzy, których bardziej interesuje szybki zysk niż dbałość o wygodę gości. Największym zainteresowaniem „po polskiej stronie targów” cieszyło się stoisko z polską żywnością. Długie kolejki chętnych do degustacji ustawiały się, by kupić polską kiełbasę, sery, przetwory z owoców i warzyw. Okazuje się, że polska żywność jest tradycyjnie najlepszym produktem także turystycznym.
Chwile zabawy i wypoczynku Wśród wielu ciekawych niemieckich ekspozycji można było spotkać dekoracje świąteczne typowe dla obyczajów niemieckich związanych ze świętami Bożego Narodzenia np. drewniane piramidy bożonarodzeniowe, adwentowe świeczniki i mnóstwo drewnianych zabawek, które nie były tylko eksponatami – ich atrakcyjność i wytrzymałość dzieci mogły sprawdzić w bezpośredniej zabawie. Dorosłym na targach oferowano prototypy motolotni, łodzie o konstrukcji tratwy z przestrzenią mieszkalną umożliwiającą dłuższe rejsy po jeziorach czy rzekach, bez konieczności zawijania na nocleg do portu, drewniane domki w stylu alpejskim, pola kempingowe i namiotowe oraz wiele innych równie atrakcyjnych rzeczy. Dużym zainteresowaniem, szczególnie mężczyzn, cieszyła się wystawa motocykli i samochodów ułatwiających podróżowanie. Były to: doskonale wyposażone kampery, różnej wielkości i o różnym standardzie wyposażenia, przyczepy kempingowe, a także wiele akcesoriów, takich jak: namioty, śpiwory, lampy, toalety turystyczne, naczynia, odzież, meble – znakomicie ułatwiających życie turyście. Ciekawostką historyczną była wystawa pól kempingowych i samochodów rodem z NRD. Królował niezapomniany Trabant, a obok niego Wartburg i Robur. Organizatorzy i wystawcy targów Touristik & Caravaning przygotowali dla gości również inne atrakcje, m.in. przejażdżkę rikszą, loterie, występy artystyczne, prezentacje i projekcje filmowe. Program artystyczny na scenie umieszczonej w hali nr 5 przygotowało Radio Sachsen MDR1, a liczne koncerty, konkursy i prezentacje prowadził znany niemiecki prezenter Bodo Gießner. Zwiedzający mogli wysłuchać koncertu znanego niemieckiego duetu sióstr Aleksandry i Anity Hofmann, czy obejrzeć pokazy tańców egzotycznych. Niektóre punkty programu scenicznego np.: „Dni Saksonii” przygotowało partnerskie miasto Wurzen. Były to: pokaz tresury psów niemieckiej służby celnej, prezentacja na temat: „Jak nie dać się okraść kieszonkowcom” – przygotowana w formie scenek rodzajowych przez policję.
Zwiedzający tegoroczną edycję targów to głównie Niemcy, Czesi i Polacy. Targi to nie tylko zwiedzanie stoisk, przedstawianie oferty i rozmowy handlowe, ale również możliwość poszerzenia wiedzy poprzez udział w licznych warsztatach, konferencjach i prezentacjach, które dotyczyły kierunków wycieczek organizowanych przez wystawców, rejsów rzecznych i morskich, czy niektórych krajów np.: RPA, Namibii, Botswany, Indii, Australii oraz Peru. Zwiedzaniu targów sprzyjał świąteczny już nastrój.
Informujemy, że zaktualizowaliśmy naszą Politykę prywatności (dostępną w regulaminie). W dokumencie tym wyjaśniamy w sposób przejrzysty i bezpośredni jakie informacje zbieramy i dlaczego to robimy.
Nowe zapisy w Polityce prywatności wynikają z konieczności dostosowania naszych działań oraz dokumentacji do nowych wymagań europejskiego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO), które będzie stosowane od 25 maja 2018 r.
Informujemy jednocześnie, że nie zmieniamy niczego w aktualnych ustawieniach ani sposobie przetwarzania danych. Ulepszamy natomiast opis naszych procedur i dokładniej wyjaśniamy, jak przetwarzamy Twoje dane osobowe oraz jakie prawa przysługują naszym użytkownikom.
Zapraszamy Cię do zapoznania się ze zmienioną Polityką prywatności (dostępną w regulaminie).