Wychodzimy z caravaningiem do ludzi. Pomimo że zwrot ten brzmi paradoksalnie, ma jednak głęboki sens. Nie każdy przecież miał okazję spróbować caravaningu, nie każdy też rozróżnia wszystkie jego odmiany. Sytuacją powszechną w wakacyjnych i nie tylko kurortach jest pokazywanie zainteresowanym urlopowiczom wnętrza kampera, kampervana lub kapsuły, często towarzyszy temu wiele pytań i zdziwienie. I to jest nawet przyjemne! Dowodzi jednocześnie, że nie warto zamykać się w okowach kempingu lub ścian kempingowego pojazdu, tylko zwyczajnie promować caravaning jako formułę turystyczną dostępną dla każdego. Jako bazę wypadową. Jak wiadomo liczba aktywności, w których mieszkaniowa mobilność nie jest celem samym w sobie, tylko narzędziem ułatwiającym realizację pasji, jest ogromna. Taka jest więc rola naszego magazynu, a dokładniej dziennikarzy i redaktorów czynnie zaangażowanych w caravaningowy rynek. Korzystając z terminologii biznesu, nazwalibyśmy te działania poszukiwaniem nowych rynków zbytu, ale lepiej brzmi regularna promocja caravaningu, która nie polega przecież na pokazywaniu zalet na kempingach. Przypominalibyśmy bowiem wówczas kucharzy gotujących dla samych siebie. A tymczasem chcemy serwować kampery i przyczepy ludziom głodnym nowych doznań.
Podążając za tą myślą, stworzyliśmy Camper Ride, czyli program, ideę będącą platformą prezentacji caravaningu pasjonatom przeróżnych aktywności. Debiutancka wyprawa odbędzie się już niebawem i zaprowadzi zainteresowanych na amatorski rajd kolarski, odbywający się „u podnóża” Paris – Roubaix, jednego z najtrudniejszych jednodniowych Wyścigów kolarskich świata. Otwarta droga przed tą koncepcją może równie dobrze kierować pod narciarski stok, na górski szlak wspinaczkowy wiodący na wymagający szczyt lub na motocyklową „kilkudniówkę”. Zapraszam do śledzenia postępów. Będzie o nas głośno.
Tymczasem wraz z przebiśniegami możemy przywitać najnowszy numer z dwoma tematami głównymi. Są nimi prezentacja 11 kampervanów na bazie Forda Transita oraz nasz raport europejskiej opłacalności, dowiecie się z niego, w którym kraju najkorzystniej wypoczywać na kempingach. Testujemy dla Was także kampera półzintegrowanego Dethleffs Just 90, przy wtórze prezentacji wielu innych ciekawych pojazdów. Dotykamy też niby oczywistego, ale często pomijanego tematu mobilnych toalet, a więc w tym numerze znajdziecie kompendium wiedzy ułatwiające życie z nimi w zgodzie. To jednak dopiero wstęp do tej targowej edycji Waszego pisma. Życzę przyjemnej wiosny