artykuły

wiesci-z-warsztatuWIEŚCI Z WARSZTATU
ReklamaBilbord Ubezpieczenia
Podwozia AL-KO do kampera - co musimy wiedzieć?

Podwozia AL-KO do kampera - co musimy wiedzieć?

Czas czytania 2 minuty

Często w opisach prezentujących najnowsze kampery lub przyczepy możecie znaleźć informację o „podwoziu AL-KO”. O co tak naprawdę chodzi, czym różni się ono od tego „zwykłego” i jakie są główne różnice pomiędzy chociażby wersją 2-osiową a 3-osiową? Już tłumaczymy.

Podwozia AL-KO są, mówiąc krótko, najlepsze jeżeli chodzi o rynek caravaningowy. Dlaczego? Są lekkie i trwałe, oparte na ocynkowanej ogniowo ramie oraz z opracowanym przez AL-KO układzie jezdnym z szerokim rozstawem kół z niezależnym zawieszeniem. Całość sprawia, że prowadzenie nawet bardzo dużego kampera jest lekkie i przyjemne. Zwiększa się też poziom bezpieczeństwa, dynamiki i komfortu jazdy. Trzeba też pamiętać o kilku rozwiązaniach podyktowanych stricte pod kampery jak chociażby obniżenie ramy z tyłu i tym samym poprawienie dostępu do bagażnika (garażu). 

Podwozia AL-KO dzielą się na trzy różne rodzaje:

technologia 2-osiowa

  • Zwiększone obciążenie użytkowe
  • Dopuszczalna masa całkowita do 4,5 t
  • Indywidualne wymiary konstrukcyjne
  • Podwozie o wysokiej i niskiej ramie
  • Układ jezdny z szerokim rozstawem kół
  • ESP/ESC
  • Długa żywotność
  • Łatwe serwisowanie

technologia 3-osiowa

  • Zwiększone obciążenie użytkowe
  • Dopuszczalna masa całkowita do 5,0 t
  • Indywidualne wymiary konstrukcyjne
  • Podwozie o wysokiej i niskiej ramie
  • Układ jezdny z szerokim rozstawem kół
  • ESP/ESC
  • Długa żywotność
  • Łatwe serwisowanie

technologia 13-calowa

  • Różne wymiary konstrukcyjne (rozstaw osi, długość tyłu, długość ramy)
  • ReklamaPodwozia AL-KO do kampera - co musimy wiedzieć? 1
  • Możliwe uzyskanie dużej długości przestrzeni ładunkowej
  • Wysoki komfort załadunku i rozładunku
  • Wyższa dopuszczalna masa całkowita
  • Zwiększone obciążenie użytkowe
  • Wydajne hamulce tarczowe

Szczegóły można znaleźć TUTAJ


Bartłomiej Ryś03.12.2018
Obserwuj nas na Google News Obserwuj nas na Google News