artykuły

wiesci-z-warsztatuWIEŚCI Z WARSZTATU
ReklamaBilbord - bookingcamper zacznij zarabiac
Knaus Tabbert i Bosch Engineering pracują nad przyszłością 48-woltowych instalacji elektrycznych
  fot. Fot. Knaus Tabbert GmbH

Knaus Tabbert i Bosch Engineering pracują nad przyszłością 48-woltowych instalacji elektrycznych

Czas czytania 3 minuty

Osie przyczepy mogą generować energię elektryczną podczas hamowania. Dodanie nowego napędu do osi oznacza, że przyczepa może manewrować (np. na kempingu) samodzielnie.

Firma Knaus Tabbert GmbH uzgodniła kompleksową współpracę z Bosch Engineering GmbH. Celem umowy jest opracowanie systemu elektrycznego o napięciu 48 Volt specjalnie dla pojazdów rekreacyjnych, aby w sposób zdecydowany i trwały poprawić samowystarczalność. W pierwszym rzędzie - przyczep kempingowych. 

Jeden z wiodących europejskich producentów pojazdów kempingowych będzie teraz intensywniej współpracował z firmą Bosch Engineering GmbH. Zespół specjalistów z MISSION TEC skorzysta z ponad 20-letniego doświadczenia dostawcy rozwiązań w dziedzinie indywidualnych projektów dla mobilności. 

48-woltowe napięcie na pokładzie przyczepy

W niedalekiej przyszłości fani caravaningu będą mogli cieszyć się autonomią z pominięciem zewnętrznego źródła zasilania. Pokłady system o napięciu 48 Volt ma być też kluczową technologią na czas jazdy w zestawie – za pojazdem ciągnącym. Wspomnijmy, że Bosch tworzy już elektryczne naczepy, a tym samym umożliwia wprowadzenie elektromobilności do ciągników siodłowych. Elektryczna oś odzyskuje energię podczas hamowania, a taka naczepa chłodnia jest nie tylko znacznie cichsza, co oszczędza do 9 000 litrów paliwa, a tym samym CO2.

Napęd elektryczny nieocenionym pomocnikiem

48-woltowy napęd dla lekkich pojazdów elektrycznych to także domena firmy Bosch, która opracowała precyzyjnie dopasowany 48-woltowy układ napędowy obejmujący silnik, jednostkę sterującą, akumulator, ładowarkę, wyświetlacz i aplikację. W pierwszym rzędzie dla skuterów elektrycznych. Ten układ napędowy zapewnia sprawną mobilność w mieście, a dzięki szybkiemu przyspieszaniu zwiększa przyjemność z jazdy. 

ReklamaKnaus Tabbert i Bosch Engineering pracują nad przyszłością 48-woltowych instalacji elektrycznych 1
Niezależnie od tego, czy chodzi o pojazd dwu-, trzy- lub czterokołowy, ten system jest dostępny dla wszystkich klas lekkich pojazdów elektrycznych. Ponieważ składa się z już istniejących części samochodowych, producenci będą korzystać z już przetestowanych produktów i poświęcać mniejsze nakłady na opracowanie projektu.

Energia kinetyczna (np. przyczepy)

W przeciwieństwie do samochodów elektrycznych, silniki w zelektryfikowanej osi pracują tylko sporadycznie. Zaczynają działać wtedy, gdy mogą odzyskać energię – na przykład podczas jazdy z góry lub przy hamowaniu. Dzięki rekuperacji, która jest wykorzystywana w samochodach osobowych, nie traci się energii podczas hamowania; jest ona magazynowana w akumulatorze wysokiego napięcia. Ta energia elektryczna może być dostarczana do silników podczas ruszania pod górę.


Rafał Dobrowolski17.07.2019
Obserwuj nas na Google News Obserwuj nas na Google News