CMT w Stuttgarcie to jedno z najważniejszych wydarzeń dla fanów caravaningu. Co czeka na odwiedzających stoisko niemieckiego specjalisty?
Podczas targów (od 11 do 19 stycznia 2020 r., Messe Stuttgart, Niemcy) swe propozycje pokażą czołowi producenci pojazdów kempingowych, akcesoriów oraz przeróżnych rozwiązań poprawiających komfort i bezpieczeństwo podróży oraz wypoczynku.
Firma z Odenwaldu zaprezentuje m.in. rozwiązania dla zwiększenia ładowności kamperów, a też rozbudowane systemy zawieszenia pneumatycznego. Te i inne propozycje poznamy w hali 7 (stoisko nr C14).
Pneumatyka dla podwozia HYMER SLC
Kampery bazujące na dwóch popularnych w branży autach (Fiata Ducato i Mercedes Sprinter) wyróżniają się wysoką, podwójną podłogą i nisko położonym środkiem ciężkości. Za doskonałymi właściwościami jezdnymi stoi zoptymalizowane zawieszenie marki Goldschmitt, które od wiosny 2020 roku będzie dostępne także na rynku wtórnym. Oznacza to, że wkrótce nie tylko kampery marki HYMER będzie można doposażyć w pełni pneumatyczne zawieszenie (2- i 4-kanałowe). Oprócz swych zalet na czas jazdy, najnowsza propozycja firmy Goldschmitt będzie standardowo wyposażona w innowacyjny system sterowania.
AirDriveControl
Rozbudowany system to nie tylko dotykowy panel sterowania, który pozwala na wybór jednego z kilku zaprogramowanych trybów pracy. Użytkownik może też wprowadzić swój własny tryb. Wszystko po to, by w zależności od nawierzchni czy rozkładu obciążeń na każdą oś, poruszać się w sposób bezpieczny i komfortowy.
Tu ciekawostka. Otóż sterowanie AirDriveControl rozbudowano o w pełni automatyczne poziomowanie podłogi kampera, a funkcję Auto-Level w unikalny tryb… ważenia pojazdu. Nowa funkcjonalność oznacza, że w dowolnej chwili użytkownik kampera będzie mógł sprawdzić obciążenie każdej z osi, a też masę pojazdu. Wszystko to, by optymalizować załadunek kampera, poruszać się w granicach limitów wagowych (DMC). Działać prewencyjnie i uniknąć mandatów za przeładowanie pojazdu.Ładowność zwiększona do 4,8 tony
Pneumatyka zawieszenia pozwala poruszać się pojazdem w pełni załadowanym w sposób komfortowy. I bez ryzyka przyspieszonej degradacji podzespołów układu zawieszenia. To ryzyko w kamperach, które homologowane są w klasie 3,5 tony jak i powyżej tej masy, jest znacznie oddalone. Goldschmitt opracował w tej klasie pojazdów rozwiązania podnoszące górny limit do 4800 kg.
Jednak nie tylko ciężkie pojazdy wymagają optymalizacji podwozia. Podczas CMT 2020 inżynierowie z firmy Goldschmitt zaprezentują najnowszą specyfikację pneumatyki jaka powstała dla typoszeregu kampervanów bazujących na furgonach VW T5 i VW T6.
Dla popularnych w Europie kampervanów
Od wiosny 2020 roku będzie dostępne najnowsze, w pełni pneumatyczne zawieszenie dla tylnych osi VW T5 i VW T6. Zamiast sprawdzonych wariantów z wytrzymałymi miechami, w nowej wersji będą stosowane „poduchy” o stożkowej konstrukcji, które zapewnić mając jeszcze większy komfort jazdy. Ponieważ nowe zawieszenie pneumatyczne zostało zaprojektowane przede wszystkim z myślą o optymalizacji komfortu a nie zwiększeniu ładowności, maksymalne dopuszczalne obciążenie tylnej osi wynosi 1.625 kg.
Tak jak dotychczas, fani caravaningu będą mogli wybrać wersję 4-kanałową systemu, więc pneumatykę dla wszystkich kół. Rozwiązanie to jest dostępne dla zwiększenia masy pojazdu do 3,3 lub 3,5 tony. I tu zawieszenia pneumatyczne dla dwóch osi marki Goldschmitt będzie wzbogacone w innowacyjny system AirDriveControl. Znamy już cenę za takie dobrodziejstwa dla VW T5 i VW T6. Najnowsze zawieszenie pneumatyczne dla tylnej osi to wydatek od 3.129,00 Euro i od 5.939,00 Euro dla przedniej i tylnej osi.