artykuły

wiesci-z-warsztatuWIEŚCI Z WARSZTATU
ReklamaBilbord - bookingcamper zacznij zarabiac
Profile Kombiplast powstały z myślą o produkcji i gruntownej renowacji płyt warstwowych. Takie elementy są lekkie i wodoodporne, a jednocześnie pomagają poprawić wytrzymałość mechaniczną i wydajność cieplną zabudowy kempingowej
Profile Kombiplast powstały z myślą o produkcji i gruntownej renowacji płyt warstwowych. Takie elementy są lekkie i wodoodporne, a jednocześnie pomagają poprawić wytrzymałość mechaniczną i wydajność cieplną zabudowy kempingowej

Aluminium, kompozyt, pianka. Nowoczesne materiały w pojazdach kempingowych

Czas czytania 3 minuty

Pojazdy kempingowe o kompozytowej konstrukcji to dziś standard branżowy tak samo jak przysłowiowa kanapka poszycia zabudowy. Profile zastąpiły drewniane ramy w prasach próżniowych. Produkty z polichlorku winylu (PVC) i pianki polistyrenowej (PS) pozwalają tworzyć mocniejsze, trwalsze i odporne na gnicie elementy – a to istotne, gdy chcemy się podjąć renowacji domów na kołach. 

Aluminium, kompozyt, pianka. Nowoczesne materiały w pojazdach kempingowych 1

Aluminium, kompozyt, pianka. Nowoczesne materiały w pojazdach kempingowych 2
Doradztwo techniczne w zakresie najbardziej odpowiedniego rozwiązania w każdej sytuacji awaryjnej jest specjalnością serwisu CamperNiki, który jest polskim reprezentantem firmy Komplast srl.

Sandwiczowe zabudowy kempingowe od wielu już lat pozwalają wyeliminować drewniane wzmocnienia. W prasach próżniowych powstają dziś formatki z materiałów PVC i PS. Zamiast litego drewna elementami konstrukcyjnymi są profile lekkie i wodoodporne, a jednocześnie gwarantujące wytrzymałość mechaniczną i wydajność cieplną. Ich gęstość (od 400 do 550 kg/m3) pozwala budować kampery i przyczepy odporniejsze na procesy starzenia. To stąd m.in. trend – nawet kilkunastoletnia gwarancja na szczelność poszycia zabudowy. A to, co sprawdza się na liniach produkcyjnych, z powodzeniem można zastosować na rynku posprzedażowym. Profile o różnej gęstości to innowacja, którą można łączyć z tradycją. I to dosłownie, jeśli myślimy o kompleksowych remontach zdegradowanych zabudów. W miejsce np. zbutwiałych profili drewnianych odtwarzamy właściwości mechaniczne płyty kanapkowej z użyciem elementów idealnie zaprojektowanych do klejenia jedno- lub dwuskładnikowym płynnym klejem termotopliwym.

Komplast z gamą profili Kombiplast już w Polsce!

Profile różnej gęstości to produkt oferowany w przeróżnych rozmiarach. Ustandaryzowane przekroje to m.in. 54 × 54, 50 × 50, a także 38 × 30, 48 × 28 i 70 × 25 mm. W miejscach wybitnie obciążonych (np. na krawędziach łączenia ścian z dachami) stosuje się profile wzmacniane i zakrzywione. Wszystkie takie elementy stanowią wiodącą działalność firmy Komplast srl. Ten włoski producent, zanim zadebiutował w branży caravaningowej w 2007 r., przez trzy dekady z powodzeniem działał w sektorze akcesoriów dla przemysłu meblowego. W ramach konsolidacji i po przejęciu lokalnych wytwórców ten stały uczestnik targów Caravan Salon ugruntował swą pozycję, docierając z gamą wysoce wyspecjalizowanych produktów do kontrahentów z całego świata. 
To właśnie na targach Tokyo Camping Car 2024 nawiązał współpracę z firmą NPR Japan. Z kolei w Düsseldorfie doszło do podpisania umowy z polską firmą, która od lat specjalizuje się w stolarce budowlanej i kompleksowej renowacji przyczep kempingowych oraz kamperów. Serwis CamperNiki z Knurowa będzie miejscem na mapie kraju, w którym kompetencje w dziedzinie napraw poszyć zyskają lada moment na zdobyczach włoskiego potentata. 
Niedawno Komplast przejął siostrzaną firmę LINKOM, która specjalizuje się w produkcji okuć do mebli i kabin prysznicowych, co jeszcze bardziej poszerza możliwości modyfikacji pokładów domów na kołach. Oprócz tworzenia niestandardowych czy indywidualnych projektów serwis CamperNiki będzie realizował zaawansowane prace rekonstruowania poszyć pojazdów kempingowych. W ramach umowy z włoskim producentem na miejscu będą dostępne wszystkie materiały konstrukcyjne wytwarzane dzięki 15 liniom wytłaczającym i czterem wtryskarkom. O wydajności formowania profili Kombiplast decyduje także liczny personel – w sumie 25 pracowników pracujących 24 godz. na dobę przez pięć dni w tygodniu w zakładach w Lucignano (niedaleko Florencji).

Artykuł pochodzi z numeru 5 (119) 2024 r. magazynu „Polski Caravaning”.

Chcesz być na bieżąco? Zamów prenumeratę – teraz jeszcze taniej i szybciej.


Administrator06.01.2025
Artykuł powstał we współpracy z marką Kamperniki
Obserwuj nas na Google News Obserwuj nas na Google News