Kampania „Twoje światła – Nasze bezpieczeństwo” ma na celu zwrócenie uwagi kierujących na zagrożenia związane z nieprawidłowym oświetleniem pojazdów. Zwłaszcza jesienią, gdy pogarsza się widoczność, światła pojazdu nabierają szczególnego znaczenia.
Prawidłowe działanie świateł jest uwarunkowane, poza ich ogólnym stanem technicznym, właściwym ustawieniem ich wysokości, prawidłowym rozkładem granicy światła i cienia oraz natężeniem emitowanego światła. Bez profesjonalnej oceny się nie obędzie, stąd pomysł na ogólnopolskie „dni otwarte” na wybranych stacjach kontroli pojazdów.
Pierwsza odsłona akcji miała miejsce 24 października. Kolejne okazje do darmowego sprawdzenia świateł pojazdów nadarzą się 7 oraz 21 listopada. Aplikacja Yanosik „doprowadzi” jej użytkowników do najbliższej stacji kontroli wspierającej przedsięwzięcie. Kampania będzie ponadto promowana przez firmę Screen Network, która na swoich ekranach LED, rozlokowanych w całym kraju, wyemituje spot zachęcający do regularnego sprawdzania świateł pojazdu.
W wybranych terminach policjanci ruchu drogowego przeprowadzą działania kontrolno-prewencyjne, podczas których zwrócą szczególną uwagę na światła pojazdu. Inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego również będą prowadzić kontrole w tym zakresie.
Kampania została zainicjowana przez Biuro Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji wspólnie z Instytutem Transportu Samochodowego. Partnerami przedsięwzięcia są: Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, Główny Inspektorat Transportu Drogowego, Polska Izba Stacji Kontroli Pojazdów, Polski Związek Motorowy, Sieć Badawcza Łukasiewicz – Przemysłowy Instytut Motoryzacji, a także Firma Neptis S.A. – operator znanego wśród kierowców komunikatora Yanosik, oraz firma Screen Network S.A.
Wykaz stacji diagnostycznych, które biorą udział w kampanii, znajdziesz w TYM MIEJSCU.