Już w najbliższy poniedziałek, 25 października, odbędzie się seminarium zorganizowane przez Polską Federację Campingu i Caravaningu. Głównym tematem spotkania włodarzy Federacji z właścicielami pól kempingowych będzie „ocena sezonu turystycznego na campingach w 2021 roku”. To jednak nie wszystko. W trakcie wydarzenia, wedle pism wysłanych do członków PFCC, zostaną „omówione zasady udziału branży campingowej w rządowym programie „Nowy Ład”.
Pismo zapraszające do uczestnictwa w seminarium właściciele i kierownicy pól kempingowych działających na terenie naszego kraju otrzymali już we wrześniu. Do 8 października można było zgłaszać chęć uczestnictwa w wydarzeniu. Wydarzeniu, co warto podkreślić, płatnym. Do dyspozycji otrzymujemy dwie wersje (A i B) w cenach 395 i 360 złotych.
Seminarium potrwa do 27 października. W trakcie trwania zostaną ogłoszone wyniki konkursu „Mister Camping 2021” a osoby wyróżnione otrzymają odznaki PFCC i dyplomy. Najciekawiej prezentują się trzy kolejne punkty programowe. Cytując wyżej wspomniane pismo:
O jakich sposobach promocji bazy kempingowej mowa? Nie wiadomo. Z informacji przekazanych przez Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii w styczniu 2021 roku wynika, że PFCC „w konkursie dotacyjnym w 2019 roku otrzymała dotację w wysokości 92 780 zł” na realizację zadania „Camping dostępny dla osób niepełnosprawnych”. Cytując odpowiedź Departamentu Turystyki:
W 2020 r. PFCC realizowało zadanie „Bezpieczny wypoczynek na campingu- ocena campingów pod względem zapewnienia bezpiecznego wypoczynku turystom w ramach ogólnopolskiego konkursu na najlepszy camping” za kwotę dotacji 80 000 zł.
Z tych informacji wynika, że Polska Federacja Campingu i Caravaningu obraca znaczącymi środkami na promocję szeroko pojętej bazy polskich kempingów. Czy „zwykły Kowalski” widzi efekty tych działań? Niekoniecznie, czego dowodem będą kolejne publikacje w tej sprawie.
Do tematu powrócimy.