Amerykańska grupa Thor, właściciel europejskiego producenta Erwin Hymer Group, pochwaliła się wynikami sprzedaży za drugi kwartał roku 2022. Sprzedaż netto osiągnęła poziom prawie 4 miliardów dolarów. Przedstawiciele giganta skomentowali również problemy z dostępnością podwozi na rynkach caravaningowych w Europie.
Drugi kwartał finansowy zakończył się 31 stycznia 2022 roku. Sprzedaż netto Thor Industries osiągnęła pułap 3,88 miliarda dolarów co stanowi wzrost aż o 42,1% w porównaniu z drugiem kwartałem roku podatkowego 2021. Hurtowe dostawy samochodów kempingowych również wzrosły - aż o 14,5% w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego cyklu rozliczeniowego.
Ciężko pracujemy, aby dostarczyć wystarczającą liczbę jednostek do dealerów, aby zmniejszyć zaległości w zamówieniach. Robimy postępy. Nasze zaległości na koniec drugiego kwartału fiskalnego 2022 r. zmniejszyły się o około 344 mln dolarów do 17,73 mld dolarów z 18,07 mld dolarów na koniec naszego pierwszego kwartału podatkowego 31 października 2021 r - powiedział Bob Martin, prezes i dyrektor generalny Thor Industries.
Nawiązał też do trudnej sytuacji w Europie, gdzie brakuje podwozi do produkcji samochodów kempingowych.
W komunikacie prasowym poinformowano, że w perspektywie długoterminowej firma spodziewa się kolejnych wzrostów. Zainteresowanie konsumentów kamperami i przyczepami jest „najwyższe w historii” a świadczyć o tym ma frekwencja na wydarzeniach targowych oraz rosnąca sprzedaż. Prognoza dotycząca roku 2022 w Ameryce Północnej to liczby od 578.800 do 603.300 nowych jednostek kempingowych.Braki podwozi (w Europie) miały bardziej znaczący wpływ na produkcję i wielkość wysyłek (w porównaniu do Ameryki Północnej - przyp. red.). Obecnie spodziewamy się, że globalne problemy z tym związane będą rozwiązywane do końca kalendarzowego roku 2022. Popyt na nasze europejskie produkty pozostaje bardzo silny a nasze europejskie fabryki są dobrze przygotowane do osiągania dobrych wyników. Nasi dostawcy podwozi będą musieli sprostać temu popytowi - powiedział.