Bazując na danych dostarczanych przez Federalny Urząd Transportu Samochodowego (KBA) w Niemczech, Fiat Ducato, pomimo 6-procentowego spadku rok do roku, nadal zachował fotel lidera w kontekście samochodu-bazy pod kampery. Na drugim miejscu: Citroën Jumper.
Na te dane należy spoglądać z lekką dozą nieufności. To rynek niemiecki, na którym nie trzeba płacić dodatkowej, horrendalnej akcyzy za silnik o pojemności powyżej 2 litrów. W Polsce większość klientów chce uniknąć zapłaty dodatkowego, ponad 15-procentowego podatku (3,1% akcyzy dla silnika poniżej 2 litrów i 18,6% dla jednostki powyżej 2.0 l) i decyduje się na te bazy, które oferują jednostki napędowe poniżej 2 litrów (Ford Transit, Volkswagen).
Wracając jednak do danych: Fiat Ducato nadal rządzi mając aż 51% udziału w całym rynku. To niesamowity wynik patrząc nawet na 6-procentowy spadek. Łącznie w 2021 roku sprzedano 40.593 sztuki nowych kamperów bazujących na zmodyfikowanym Ducato.
Miejsce drugie: Citroën Jumper z łącznym udziałem w rynku 16,7%. Tutaj wzrost jest niesamowity: aż 40,5% w stosunku do 2020 roku (13.331 sztuk).
Miejsce trzecie: Volkswagen Transporter z łącznym udziałem na poziomie 7,7%. Wzrost o 15,8% w stosunku do roku ubiegłego.
Miejsce czwarte: Ford Transit/Tourneo: łączny udział 5,3%, wzrost o 13,8%.
Miejsce piąte: Mercedes Sprinter: łączny udział 4,7%, wzrost o 1,5%.
Największym przegranym z całego zestawienia jest Peugeot Boxer. W kontekście rejestracji nowych pojazdów traci aż 67,2% w porównaniu do roku ubiegłego.